Tienermoeders

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door boterbloempje00, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @ cossy: wat is het ook een lekker ding! haha ik lag helemaal dubbel...

@ all: ik ben gister bloed wezen prikken... ik krijg dan altijd zon meeega bloeduitstorting echt lelijk! maarja duurt een aantal dagen en dan is dat ook weer weg...

liefs xxxx

2. 4days

4days Niet meer actief

Naotje -> Hahaha jah daarom wou ik ook al graag op donderdag? ;)

Eerised -> Waarom wil je eigenlijk geen bv geven? het is wel veel gezonder voor je kindje. Ik vond het van tevoren ook een vreemd idee hoor, maar als het eenmaal zo ver is is het heel anders dan je denkt. En anders kun je ook nog alleen colostrum geven (dus maar 4 dagen bv), want daar zitten superveel afweerstoffen in om het kindje op weg te helpen.

Gien -> Pfff heeft weer zo'n prutser zitten prikken? Hier ook altijd... Loop ik twee dagen met spierpijn van het bloed rikken?!

3. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hahaha jah... ik zei het gister nog tegen mn mannetje: ben ik nou zon zeurpiet of... ik heb er gewoon altijd echt last van ;)

als wij strax (hopelijk) een kleine hebben dan zouik wel borstvoeding willen geven.. het is toch een onwijs intiem moment met je kind... lijkt me heel mooi..

4. 4days

4days Niet meer actief

Haha ja dat ligt er gewoon aan als ze verkeerd steken...

Jah idd! :D

5. Ik wil gewoon mijn school afmaken, en ik wil zodra het gaat en ik me weer goed voel, weer beginnen met 2 dagen naar school gaan en dat opbouwen. En aangezien het dan tijdelijk is, zie ik dat niet zitten!

Ik heb al hele gevoelige tepels, altijd al gehad. Ik heb al meerdere keren wondjes op mn tepels gehad, om niks. Gewoon gladde beha's dusja!

Kan mijn vriend er ook uit 's nachts.

Ik weet precies hoeveel de kleine drinkt.

Met borstvoeding schijn je een betere binding te hebben met je kind, maar ik heb zelf een hele goeie relatie met mn moeder en altijd al gehad.
    En ik vind het ook belangrijk dat papa gewoon een flesje kan klaar maken en de kleine kan voeden. Want iedereen heeft het altijd over de binding van moeder & kind, maar papa is er ook nog!

Ik heb zelf flesvoeding gehad, en ik ben gewoon een gezond mens.

En wat wij allemaal eten & drinken komt toch ook op de een of andere manier bij de kleine.

Ik vind borstvoeding niet perce beter als flesvoeding.

En als laatste, ik heb gewoon weinig met bv, en ik zou er niet 100% achter staan denk ik.

Dat was mijn verhaal :)..

X

6. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    @eerise: jah daar heb je gelijk in! zou het ook leuk vinde aan de andere kant dat papa een flesje kan geven ;)

en dat je vriend er ook uit kan hahaha das wel heel handig :D

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden

Hier is het sinds gister aan het rommelen. Vanochtend (deel van?) slijmprop verloren en sindsdien zeurende ongikrampen met harde buiken. Zou het dan eindelijk...?

8. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    grote kans! Bij mij duurde het een dag of misschien 2 maar het kan ook meteen beginnen. Ik ben later nog een keer een gedeelte verloren.
    Spannend!

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hoe zag jou slijmprop eruit?
    Ik had sinds gister al veel afscheiding, doorzichtig/wittig.
    En vanochtend bij afvegen veel slijm waar je draden van kan trekken zeg maar. Alsof je vruchtbaar bent, maar dan wittig/lichtgelig. Het glibberde er zo uit haha (sorry hoor :)).

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik denk dat je een discussie niet ziet zitten, voor alles wat jee noemt is een oplossing voor maar ik wil vooral niet opdringen... mocht je het wel willen weten dan post ik het alsnog ;)

Op 1 ding wil ik wel reageren:
    Het hoeft niet persé een betere binding te zijn, maar bewezen is wel dat huid-op-huid contact heel erg goed is! dit kant trouwens ook bij FV maar geburd bij BV veel meer...

En mijn man gefet Tygo ook wel eens een flesje hoor! gekolfde melk weliswaar ;)

11. happymama

happymama Niet meer actief

je kan natuurlijk ook kolven dan kan je vriend de fles ook geven .
    en de hoeveel heid? als het kind veel borstvoeding krijgt is t niet erg

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    :) Nou ik weet dat ik toen dacht, dat is me slijmprop want dit is wel erg gekke slijm. Het was echt een sliert wat erg dradig was en geel. Het rook ook erg melig geloof ik.. (ookal had ik dat zoiezo de laatste paar weken vd zwangerschap).

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Bij mij precies hetzelfde. Ik heb er alleen niet aan geroken haha :).
    Heb voor de zekerheid maar een maandverbandje ingedaan, en ik voel nu alweer wat nattigheid haha.

14. Ja, maar dan heb je nog steeds mn andere redenen ;) .
    En ik heb weinig zin om zo'n ding aan mn tiet te zetten. Zie dat kolven niet zitten!
    En bv zelf ook niet echt.. :)

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wat spannend dayenne...,
    ik duim met je mee hoor!

16. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Ik heb ook niet geroken hoor, je kon het zo ruiken. Jak..
    Spannend! Ik hoop voor je dat je toch "uit jezelf"bevalt.

17. Nee, een discussie heb ik geen zin in nee. Iemand was nieuwschierig naar mijn redenen waarom ik géén bv wil geven.
    En die heb ik gegeven!

En ik weet dat het met een kind wat fv krijgt ook gewoon goed komt, en ik wil niet iets doen waar ik me niet prettig bij voelt.

Waarom moet er altijd een soort van discussie ontstaan of moeten er redenen worden gegeven waarom wel bv gegeven moet worden. :)
    Niet dat het mij veel uit maakt, maar ik heb altijd het gevoel dat vrouwen die fv willen geven, niet 100% goed zijn of iets dergelijks..
    Tjaa .. Uh hoe leg ik dat uit? Hihi

18. Alieke

Alieke Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.793
    157
    63
    Bv of flesvoeding, het is maar net hoe het loopt en gaat. Heb er geen mening over, vind ik voor ieder persoonlijk.

Maar wat ik wel typisch vind, velen hoor je (fanatiekelingen) dat bv veel beter is. Waarom moet je bij bv dan tóch nog extra vitamines erbij geven.. Daar moet ik wel om lachen eigenlijk ;)

19. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik was dat hoor die zo nieuwsgierig vroeg... Maakt mij ook niks uit als je voor FV kiest ;). Was ook niet van plan om te discusieren erover :p, ik was gewoon benieuwd naar de reden waarom je FV wilde geven, meer niet... en je bent ook prima als je FV geeft.

20. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Als ik dit ga zeggen zal je me ook wel een fanatiekeling geven; maar wat BV toevoegt zijn de antistoffen die je meegeeft aan je kindje... trouwens over die vitamines is ook een discussie... vitamine D geef ik niet, hij krijgt via de BV binnen en door zonlicht en vitamine K is alleen voor de bloedstolling... is ook niet persé nodig maar een extraatje ;)

Ik vind persoonlijk aan FV en BV voordelen zitten... ik geef BV omdat ik me er goed bij voel, maar was dat niet zo (meer) dan zou ik ook (over stappen) op FV...

Ik zal verder niks posten hierover zou het niet fijn vinden als er iemand een rot gevoel hierover zou krijgen!

Deel Deze Pagina