zwanger en reizen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door parel1988, 27 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi

We willen als het zo ver is in me eigen land gaan bevallen,
    maar ik wil dan pas de 8ste of 9ste maand naar het buiteland met de auto gaan, duurt nog wel een poosje
    maar is het gevaarlijk om dan te reizen met de auto, en een ander klimaat natuurlijk.
    iemand een idee?

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Even nieuwsgierig, waar wil je gaan bevallen?

3. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    in marokko

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Jeetje dat is een hele reis...2 dagen reizen met de auto denk ik he?
    Ik denk als je voldoende stopt dat het geen probleem is...alleen als je onderweg weeen krijgt en je zit midden in de woestijn is het misschien niet zo verstandig!

En je moet er rekening mee houden dat je kindje dan geen nederlands paspoort heeft. Je moet dus een verblijfsvergunning aanvragen als je terug naar nederland wilt komen. Dat schijnt nog een heel probleem te zijn!

Succes in ieder geval!

5. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Volgens mij is dat niet zo'n groot probleem, de gezondheidszorg in de landen waar je doorheen reist is goed, mocht er onderweg iets gebeuren. Veel vrouwen krijgen wel last van harde buiken van autorijden, ik zou de reis dus lekker ruim plannen, eerder een week dan twee dagen.

En goed uitzoeken waar je wilt bevallen. In een ziekenhuis (ik ben nog nooit in Marokko geweest, maar in de landen waar ik wel geweest ben zou dat mijn voorkeur niet hebben), kliniek (vaak erg goed, maar duur), of bij familie. Hoe dat daar in z'n werk gaat. Ik zou het bij de ambassade/consulaat navragen wat de mogelijkheden zijn, dan kan je ook vragen hoe je een verblijfsvergunning etc. kan regelen.

6. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Jeetje meid, weet waar je aan begint.
    Ben gisteren met de auto naar Duitsland geweest. Was drie uur rijden. Kwam compleet gebroken aan.
    Is het geen mogelijkheid om te vliegen? Denk dat de reis je minder zwaar zal vallen. Want als je zwangerschap vordert duurt je herstel van vermoeidheid ook langer.
    Kortom, als je uitgeput aankomt, en je bevalling begint in bijvoorbeeld de week dat je aankomt, moet je uitgeput aan je bevalling beginnen.

7. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Lijkt me ook inderdaad niet zo'n probleem. Overleg het anders gewoon even met je vk. Maar die zal vast zeggen dat het geen enkel probleem is.

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    ik zou als ik jou was alles goed bespreken met je vk. en ook over de nationalie tijd en zo. het even goed uit zoeken zodat als je terug kom je neit voor verasingen komt te staan.

9. Niet meer actief

De meeste luchtvaartmaatschappijen nemen je niet eens mee als je 7, 8 maand zwanger bent. Laat staan als je 9 maand bent.
    Het lijkt me sowieso erg heftig om zo'n reis te maken, zo laat in je zwangerschap.
    Mag ik vragen waarom je per se in Marokko wilt bevallen?

Deel Deze Pagina