Kind 7,5 nachtmerries, betekenis?

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Mamavan2SE, Dec 28, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,213
    1,754
    113
    Female
    Sinds een paar dagen heeft onze zoon van 7,5 een nachtmerrie. Zijn favoriete knuffel verdwijnt achter een deur. de deur slaat dicht.

Wat kan dit betekenen?

2. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,482
    6,098
    113
    Female
    Misschien kan je samen met hem een prettiger einde van de droom voorstellen.. laat hem dat dan invullen. Hoe zou hij willen dat de knuffel weer bij hem komt? Misschien is de deur wel open, en kan hij de knuffel weer pakken. Etc..

3. Beausecret

Beausecret VIP lid

Apr 26, 2016
    5,482
    6,098
    113
    Female
    Dromen zijn in ieder geval vaak een verwerking van iets alledaags.. het is nu ook volle maan, daar kan je ook op reageren door meer te dromen. Zou me niet direct zorgen maken, maar het positief benaderen richting hem.

4. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

Oct 22, 2018
    4,213
    1,754
    113
    Female
    We hebben gisteren voor het slapen gaan samen in een puzzelboekje gepuzzeld en daarna is hij tegen een reuze knuffelbeer aan gaan slapen want datwas de enige knuffel die niet in zijn nachtmerrie voorkwam

hij heeft goed geslapen

5. Plopperdeplopperdeplop

Feb 1, 2020
    314
    494
    63
    Female
    Mijn psycholoog vraagt regelmatig naar mijn dromen, maar geeft zelf totaal geen betekenis aan. Hij stelt open vragen, wat voel je daarbij, etc. Ik had een nachtmerrie die heel vaak terugkwam, uiteindelijk heb ik hem nog 1 keer gedroomd en had hij een ander eind. Daarna nooit meer last van gehad.

Share This Page