Open keuken en kruipende baby

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miran6, Feb 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor diegene die ook een openkeuken hebben ?? Hoe deden jullie dit met je kruipende/lopende baby ??
    Wij hebben er geen hekje voor, maar ik zou het bijna doen ;):p
    De kattenspullen hebben we al naar de gang verplaatst, maar de prullenbak staat er nog en leuke kastjes :D
    Of gewoon volblijven houden en hem neerzetten waar hij wel mag komen en kort uitleggen.

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

Dec 6, 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier ook een open keuken. Maar ik miet zeggend at onze zoon nooit aan de kastjes en lades heeft gezeten. Heel af en toe een keer aan de deur van de vriezer. Maar als ik zeg dat hij die weer dicht moet doen, doet hij dit netjes. Hier dus geen probleem. Maar kan me voorstellen dat als je kind wel van lades en kastjes houdt, dit een probleem kan zijn. Onze zoon is nu 13 maanden en rent erover, haha.

3. adi

adi Niet meer actief

een eerlijk antwoord: we zijn net verhuisd en hebben nu een halfdichte keuken waartussen een hekje past, en wat een verademing zeg! Ik werd er helemaal gek van.
    Ik heb mijn kindjes best veel kunnen aanleren, boekenkast en de voorraadkast bleven ze vanaf, en wel meer dingen.
    Maar de keuken? Dat was een soort speelparadijs, en elke keer als ze het snapten om daar niet in de kastjes te mogen ravotten, kwam weer een sprongetje en daarna deden ze het weer :cool:.

Wij hebben de belangrijkste kastjes op slot gezet, en voor de rest uitgelegd dat ze voorzichtig moeten zijn als ze vaat aanraken. Maar ze hebben bijv. onze magnetron kapot gemaakt. Net zo lang de knopjes in blijven drukken totdat het ding niks meer deed.

4. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

Nov 22, 2008
    1,309
    0
    0
    hier wil onze meid altijd met alles meehelpen, zoals de vaatwasser in en uitruimen, bordjes aangeven ect ect, de keuken is dus niet echt een plaats voor haar om van af te blijven om het zo maar te noemen.

Bij ons past er gelukkig wel ene hekje (wat er ook in zit) en ik gebruik als de oven aan staat of aan is geweest, aangezien ik ook niet heel de tijd achter haar aan wil lopen en dingen wil verbieden.

Weet dat er extra brede traphekjes zijn, weet niet of dit bij jullie van toepassing kan zijn, en vergrendel de deurtjes zou ik zeggen, doe er een beveiliging op aan de binnenkant, wij hebben ook een speciaal ovenslot er op zitten.
    Zeker nu de tweede er aan komt kan ik ze echt niet heel de tijd in de gaten houden en de leefrijd om alles uit te zoeken en proberen zit er toch in (15mnd)

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Dat is inderdaad een groot probleem. Zodra ik of partner aan de kook slaan dan gaat de kleine of in zijn stoel en mag kijken of in de box. Dat laatste heeft mijn voorkeur. Helaas ook niet mogelijk om af te sluiten.

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wij hebben ook een open keuken, maar hij mag overal kruipen. Alleen aan de voederbak van de hond en in haar mand mag ons zoontje niet. Van de kasten blijft hij voorlopig af (maar is nog maar 7 maanden, dus dat kan nog wel gaan komen) maar dat mag niet.

Als hij nu aan de voederbak van de hond komt, neem ik hem op en draai hem om. Dan kruipt hij rustig terug richting woonkamer en gaat daar verder op verkenning.

Wij hebben enkel een hek tussen de woonkamer en de keuken voor de hond, zodat zij in de keuken zit als we werken zijn.

7. Bri

Bri Niet meer actief

De keuken ligt iets hoger dan de woonkamer (4 tredes) en onze jongste scharrelt daar nu ook regelmatig rond. Al voordat ze kon lopen, had ze geen enkele moeite met het trapje naar de keuken.
    In het begin bleef ik daar als een soort waakhond bij, maar nu ik weet dat ze 'm heel netjes opklautert en nooit zelf probeert ervanaf te gaan, ben ik wat meer relaxed. Zodra ik weer het trapje afga naar de woonkamer neem ik haar mee naar beneden; ik laat haar dus nooit alleen in de keuken. Ik wil wel kunnen zien wat ze doet!

Als de oven aanstaat ben ik ook op mijn hoede; het deurtje wordt weliswaar niet heet, maar ik wil haar leren dat je niet aan ovens mag komen waarvan het lampje brandt - zodat ze zich ook op bezoek bij oma niet aan het deurtje zal branden (want daar wordt-ie wel heet aan de buitenkant). Bovendien wil ik absoluut niet dat ze het deurtje van een hete oven open doen!

Prullenbak krijgt ze nog niet open en dus kan ze ook niet bij de schoonmaakmiddelen (staan bij elkaar in gootsteenkastje). Natuurlijk extra opletten als broerlief erbij is; die weet nl wel hoe het moet.

Met haar broer (bijna 3) is het prima gelukt met consequent weghalen en uitleggen, hij probeert nu nooit meer iets te doen wat wij gevaarlijk vinden. Hem durf ik ook wel eventjes alleen te laten in de keuken.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,835
    9,338
    113
    Gelderland
    Toen hij nog niet kon lopen gaf ik hem een pan en lepel als ik aan het koken was maar nu hij loopt komt hij overal zo snel.. Hij trekt alle lades open en doet ze soms ook weer dicht als ik het vraag. Alle gevaarlijke dingen zijn opgeborgen en hij heeft een eigen lade met al zijn bordjes en eten waar hij van mij wel mee mag spelen want het is van hem;) met de andere lades probeerd hij ons uit maar na 3 keer waarschuwen gaat hij in de box. Dus of blijven weg halen of iets te spelen aanbieden.

9. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben wel alle kastjes beveiligd en ook de ovendeur :)
    Maar de prullenbak staat er bijvoorbeeld nog en een speciale waterbak voor de katten. (hier zit een leuk kabeltje aan en het water is natuurlijk ook super leuk :))
    Keuken afzetten met hekje is bijna niet te doen,omdat ik dan een hek van 3m moet hebben...alhoewel .. het kan ook eigenlijk wel.
    Tx voor de reacties :):)

10. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    een hekje gekocht 3meter lang. was helemaal duur.

11. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Hier een open keuken maar geen hekje of afgesloten deurtjes.
    Hij heeft 1 kastje waar olastic bakjes etc in liggen en die mag hij open doen. Schoonmaakmiddelen wel in een hoge kast, voor je het weet kunnen ze er wel ineens bij. Verder mag hij bij het koken op een stoeltje staan om te kijken. Wel alleen aan de kant van de gootsteen zodat hij niet bij de kookplaat of hete pannen kan.
    Verder heel veel nee en afleiden. Gaat eigenlijk best goed.
    Toen hij kleiner was zette ik hem in een kinderstoel op veilige afstand met ene bakje en een garde en pollepel ofzo.

12. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    We zeggen haar duidelijk dat ze niet aan de kastjes en koelkast mag komen. Bij het kastje met afwasmiddel hebben we voor de zekerheid zo'n beveiliging dingetje zodat ze het deurtje niet open krijgt. Op zich gaat het tot nu heel goed

13. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Nee hier geen problemen (tot nu toe) Als hij aan de vaatwasser zit zegt hij zelf al NEE NEE en loopt weer weg. De keukenkastjes moet hij van mijn dicht doen als hij ze open doen en voor de rest heb ik niks schadelijks in de onderste keukenkastjes liggen. Als de oven aan staat schuiven we er 2 stoelen voor.

14. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier ook een open keuken, maar het levert tot nu toe geen problemen op! met de oudste pas toen hij zelf wilde bepalen wat er op zn brood kwam... trok steeds de la open om de chocoladevlokken te pakken, dus toen hebben we er een tijdje een slotje op gehad, maar die gebruiken we nu niet meer. maar mssn straks weer als nummer 2 zijn boterhambeleg zelf wil bepalen...

15. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    wij hebben ook een open keuken, maar hebben al bijna over de hele "open kant" een bar, in het resterende stukje een traphekje, vind het ideaal!

16. Miran6

Miran6 Actief lid

Jan 31, 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hebben jullie met de prullenbakken gedaan ??

17. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij hebben van die haakjes op de kasten, behalve op 1; die is laag en daar liggen dingen in waarmee ze mogen spelen (onderzetters, gieter, pannenlappen, enz)

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wij hebben de prullenbak gewoon in de keuken staan, maar die deksel krijg je niet met de hand open. Enkel met het pedaal. Heel handig met kindjes in huis! :p Denk dat het eentje van Leifheitt is, ooit bij blokker gekocht omdat ik hem mooi vond maar nu blijkt het dus ook erg praktisch te zijn ;)

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,268
    6,171
    113
    Wij hebben kinderbeveiliging op de kastjes, in het begin hebben we voor mn zoontje (dochter kruipt nog niet nl) de keuken met stoelen afgesloten als de oven aanstond, later hebben wij m geleerd dat als het lampje brand de oven heet is en dat ie niet in de buurt mag komen.
    Prullenbak is hier alleen een trommel geweest, dus heb niet echt ervaring met open maken ofzo.

Share This Page