Drukke baby in buik = drukke baby buiten buik??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bushbaby, 4 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bushbaby

Bushbaby Actief lid

12 dec 2013
    117
    5
    18
    Veluwe
    Ik ben zwanger van ons 1e kindje en ben benieuwd naar ervaringen van de moeders onder jullie omtrent het volgende:

Ons meisje is ontzettend beweeglijk en aanwezig in mijn buik. Ondanks dat mijn placenta voor ligt, voel ik haar de hele dag en nacht door bewegen en maakt mijn buik de meest bizarre bewegingen ;) .
    Het komt maar zelden voor dat ik haar een poosje (als in, 1 a 2 uur ofzo) niet voel. Eigenlijk lijkt het alsof ze 'altijd wakker' is...

Ik heb gehoord en gelezen dat het ene kindje in de buik nu eenmaal veel drukker/beweeglijker is dan het andere kindje, en misschien is het bij de ene vrouw ook beter voelbaar dan bij de andere, dat weet ik niet. Wellicht speelt het postuur van de vrouw ook een rol.

Maar wat ik me nu afvroeg: wie had er ook een hele drukke/wakkere/aanwezige baby in de buik, en was jullie kindje na de geboorte vervolgens ook erg druk, of zeg het niets over hoe ze na de geboorte zijn en kan een drukke baby in de buik net zo goed een zoete en rustige baby na de geboorte zijn?

Bedankt voor jullie reacties :)!

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Bij mijn zoon klopte het wel. Extreem drukke buikbaby en zit nu ook geen moment stil.
    Maar is vooral heel erg sterk.

Ik had ook de placenta voor. Echt helemaal niks van gemerkt. Zelfs de gyn zei dat ze het nog nooit zo had gezien.

3. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik heb een hele drukke baby in de buik gehad, maar tot nu toe is ze buiten de buik heel rustig. Wel herken ik bewegingen die ze nu maakt en toen ook in mijn buik voelde.

Wat misschien toevallig is, maar misschien ook niet. De laatste weken sliep ik 's nachts slecht en daardoor veranderde mijn dag/nacht ritme. De kleine lijkt dat nu ook te hebben.

4. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Hier zoon lief mega druk .. ADHD in buik en uit buik , beide dochters rustig en ook rustig buiten buik ( jongste van de 2 was iets drukker ook buiten buik iets drukker )

5. Oumi86

Oumi86 Bekend lid

13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    Volgens mij klopt het wel. Ik had een heel druk meisje in mn buik.. een kleine meid met veel pit. Het eerste wat de kraamzorg zei is nou pittig meisje hier ga je je handen nog aan vol krijgen.. als ik buiten was met haar de eerste weken zeiden allerei oudere dames zozo meisje weet wat ze wilt. Zelf t cb geeft er nog steeds opmerkingen over. Denk dat er wel wat in zit dus haha

6. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Volgens artsen was mijn dochter een "jogging foetus" omdat ze extreem beweeglijk was. Ik merkte dit zelf natuurlijk al en heb echt met rustige muziek tegen m'n buik gezeten in de hoop dat ze zou gaan slapen zodat ik ook kon gaan slapen.. Tijdens ctg-scans lag ik vaak 2 uur terwijl het normaal een half uur duurt. Ze bewoog zoveel dat ze geen normaal hartfilmpje konden maken.

Nu is ze nog erg beweeglijk en actief. Nu zwanger van nr.2 en het lijkt erop dat ie zijn zus achterna gaat.

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Hier hetzelfde, ook jogging genoemd. Alleen nu ze er is, is ze super rustig, slaapt goed en tevreden. Denk dat het echt per kindje verschilt.

8. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier klopt het wel tot nu toe.
    Madam bewoog als een malle in mijn buik en nu.. zodra ik der uit bed haalt en op het aankleedkussen leg is het al raak. Ik leg der expres onder aan het aankleedkussen. Voordat ik een schone luier heb gepakt ligt mevrouw alweer helemaal bovenaan. En dat gaat de hele dag zo door :p

9. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Hier klopt het ook wel.

Onze meid was erg bewegelijk en had vaak de hik in de buik. Nu bijna 1 en nog steeds een bewegelijke dame die heel vaak de hik heeft hihi

10. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Klopt hier ook. M'n zoontje rolde al om met een paar weken en kroop en liep snel (nu 9,5 maand). Hij wil eigenlijk alleen maar in beweging zijn en kan nauwelijks stilzitten

11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.060
    2.555
    113
    Limburg
    Mijn oudste zoon was heel druk in de buik, heel rustig als baby en nu als peuter... energie van smorgens vroeg tot aan bedtijd en kan niet stilzitten.:D
    Jongste zoon druk in de buik en is nu ook redelijk rustig.

12. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Ja, het verschilt zo te lezen. Mijn zoon was ook super druk in mijn buik, leek alsof hij nooit sliep. Na de geboorte had hij meteen een goed ritme, maar hij was nog steeds zeer beweeglijk en ook sterk (spieren). Om hem te kalmeren moesten we hem echt heel strak instoppen en uiteindelijk inbakeren, omdat hij zo met zijn armen lag te zwaaien. Hij was heel lief en tevreden als baby, maar in de nacht langere tijd slapen heeft lang geduurd. Het was zwaar, maar als ze overdag blij en lief zijn, maakt dat de nachten echt wel te doen.
    Maak je geen zorgen, komt goed.

13. PlatvoetJ

PlatvoetJ Niet meer actief

Ja hier wel, erg druk in de buik leek wel 24 uur per dag wakker ;)

14. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Mijn dochter slaapt ook goed en best veel en is erg makkelijk/tevreden maar het is bijv heel moeilijk om een niet-bewogen foto van haar te maken. Ze beweegt erg graag

15. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wie weet klopt het wel. Onze dochter was heel druk in de buik. Vooral s'avonds. En nu is ze buiten de buik ook druk en ondernemend. En het frappante is dat ze s'avonds het drukst is.

16. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Als je met druk beweeglijk bedoelt kan het wel kloppen. Eerste bewoog minder, en liep ook pas met anderhalf jaar. Tweede beweegt meer. Maar over het karakter zegt het hier niks.

17. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Hier volgens alle vk's en artsen die ik gezien heb tijdens mn zwangerschap een extreem drukke baby in mn buik. Nu ze geboren is, is t echter een hele rustige baby.

18. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik was gistermiddag proefkonijn bij de opleiding MBRT en onze zoon was zo druk dat zelfs de docente geen mooie plaatjes van hem kon maken. Ook konden ze haast geen metingen doen omdat hij steeds aan het bewegen was!

Hij was gisteravond ook nog zo druk dat we voor het eerst schopjes aan de buitenkant van mijn buik zagen en mijn man heeft hem voor het eerst voelen schoppen.

Ik kan mij niet herinneren dat onze dochter zo druk was in mijn buik.

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier klopte het wel.
    Nu vond ik mijn zoon overigens niet erg extreem druk, maar mijn meisjes waren erg, erg rustig. Mijn zoon was lomp en 'ongecoördineerd' in zijn bewegingen, dat ik regelmatig echt dacht 'oef!'. De meisjes daarentegen waren subtiel, elegant en beheerst als het ware...

Dat zie ik nu buiten de buik nog steeds. Mijn oudste is erg beweeglijk, druk en lomp/ongecoördineerd. Het is vaak zo'n olifant die overal door heen dendert, ha ha :p. Mijn meisjes zijn denkers (geen doeners) en zijn rustig en beheerst in hun bewegingen. Hun fijne motoriek is erg goed.

20. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Hier een heel druk kind in de buik en een heel rustig en relaxt kind 😁

Deel Deze Pagina