hoeveel flessen baby 2 weken?

Discussion in 'Flesvoeding' started by mel78, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Mijn zoontje is nu 2 weken oud. Een paar dagen geleden ging hij zelf over naar 6 flessen, maar gisteren had hij na de eerste fles binnen 2 uur al weer honger. Later op de dag nog een keer zodat hij weer op 7 flessen zat (al moesten wij hem 1x wakker maken, anders had hij 5 uur geen voeding gehad)
    Volgens het CB mag ik de eerste en 4de fles wat ophogen, zodat hij op 6 flessen blijft.

Mijn vraag is: hoe ziet jullie schema er uit bij een kindje van 2 weken? Kan ik een beetje vergelijken wat normaal is....

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een kindje van 2 weken zou ik 7 kleine flessen geven, goed verspreid over de dag. 2,5 - 3 uur er tussen overdag en ietsjes meer 's nachts (als dat lukt).

Ik gaf borstvoeding dus daar vergelijk ik het mee. Ik zou vooral niet te snel naar minder flessen willen gaan en rustig ophogen.
    150ml per kg lichaamsgewicht is een aardige richtlijn.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mij lijkt 7 flessen ook niet vreemd. Je kunt met deze rekensom uitrekenen hoeveel je kindje max. op een dag mag hebben.
    Verder kun je dan gewoon op verzoek geven.
    125-175 ml x kg lichaamsgewicht per 24 uur.

4. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij hebben tot hij ongeveer 4/5 oud was op 7 flessen gezeten.
    Wij maakte hem tot overdag gewoon elke 2,5 a 3 uur wakker, en snachts kwam hij uit zich zelf 1 keer...

Zou toch wel proberen hoor, nog even op 7 flessen.

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik zou ook niet overgaan op 6 flessen, kindje heeft echt meer voedingsmomenten nodig denk ik. Mart zat toen op 8 flessen (klofde toen nog bv af en gaf dat in een flesje)

Ik zou overdag iig om de 3 uur aanbieden, en 's nachts misschien wat langer er tussen, zodat je op 7 flessen uit komt.

succes!

6. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens CB hier moet het 6-7 flessen zijn. Mijn dochter van 2 weken zit nu op 6 flessen (125-130 cc). Afgelopen week ging ze over van 7 naar 6, had toen wel een paar dagen waarbij ze de ene dag maar 5 dronk en de dag erna 7. NU meldt ze zich zelf ongeveer om de 4 uur.

7. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    N. heeft inmiddels zijn eigen ritme te pakken, en drinkt 6 flessen. Hij regelt het zelf, dus ik heb de flessen iets opgehoogt en nu doet hij het geweldig....

8. misa

misa Niet meer actief

Wij zaten ook vrij snel op 6 flessen. Maar als je kindje er eentje laat staan, dan moet de de overige hoeveelheid wel over de andere flessen verdelen. Dus iets meer gaan geven in die 6 flessen.

9. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Jois: met 7 flessen kreeg ie 700 cc, nu met 6 flessen 680 cc. (maak 120 cc aan, en gooi er dan wat uit) En daar heeft ie genoeg aan. Ben blij dat ie het goed doet met 6 flessen.

10. misa

misa Niet meer actief

Heeft hij nog steeds snel weer honger dan? Anders moet je eventueel nog ietsje ophogen. :) Mooi rekensommetje:
    150 x aantal kg gewicht = hoeveelheid voeding per 24 uur (ongeveer natuurlijk).

Share This Page