Hier doen we dat altijd beide gecombineerd Bijv midweekje weg of vakantie , overdag gezellig met de kinderen dingen doen en als ze slapen tijd voor ons, geen tv geen telefoon geen internet gewoon een pakje kaarten of rummikub of in het restaurant een biefstuk menu to go mee nemen naar het huisje en gezellig samen onder een heerlijk gesprek lekker eten.
Ja idd, er zijn dagen dat we elkaar maar een kwartiertje zien, mede daarom ga ik ook minder gaan werken. En we hebben 1x in de 4 weken een weekend samen vrij.
Ik denk dat het voor iedereen goed is om dit uitstapje te maken. Voor je zoontje zodat hij met andere mensen is die gek op hem zijn, geen idee hoe oud hij is, maar er komt een dag dat hij iedere dag naar school gaat en als koppel maar 1x in de 4 weken samen zijn lijkt mij heel pittig. Dus lekker gaan en niet schuldig voelen! Zorgen voor een lieve oppas en dan is er niets aan de hand!
@Zwitsal Ik zou het echt niet zien als in de steek laten. Je zoon heeft altijd 1 van zijn ouders om zich heen dus hij komt geen aandacht te kort. Ik zou me dus ook niet schuldig gaan voelen. Mijn kinderen zijn regelmatig bij hun tante of logeren zo nu en dan ergens. Het is voor een kind toch een verrijking als het meerdere vertrouwenspersonen om zich heen heeft. Dat als ze niet bij 1 van ons terecht kunnen dat ze ook anderen hebben. Mijn zoon gaat 2 dagen naar de bso en mijn dochter naar de oppas. Dat vinden ze alleen maar leuk.
Poeh, dat lijkt me best moeilijk als je elkaar zo weinig ziet. Dus ga lekker voor een dagje samen met je man!
Jullie kind heeft jullie allebei nodig in zijn leven, dus investeer ook vooral in je relatie. Is mijn mening in ieder geval.
Grote vakanties doen we als gezin. Maar sinds we 2 kinderen hebben, gaan we wel af en toe eens een date night doen waarbij de kinderen een nacht uit logeren gaan naar de ouders/schoonouders en nu de jongste ook 2,5j is, gaan we eens 1 of 2 nachten weg. Maar dat is het langste ook. Het is een mooie verdeling van onze tijd samen, en de tijd met ons hele gezin en het werkt voor ons.