Pillen vergeten eerste week

Discussion in 'Zwanger worden' started by Puck, Nov 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, ik ben twee weken geleden vreselijk aan het overgeven geweest (niet zwanger, 100%, gewoon ziek) Maar toen zat ik in de eerste week van de pilstrip en gelijk de tweede dag ben ik hem toen vergeten. Gewoon te ziek. Volgende dag 2 tegelijk ingenomen, want ik dacht er pas 's avonds aan. Dag erna weer vergeten (dus dag 2 en dag 4), dag daarna (dag 5) weer twee tegelijk genomen. Snappen jullie het nog?

Daarna week met condoom gevreeën, maar vinden we allebei niet zo lekker, dus toch maar zonder gedaan daarna. Twee dagen achter elkaar, dat was zo'n beetje eind tweede week. Laatste week weer aan het overgeven geweest en dus weer pil vergeten, maar nu 's ochtends alweer ingenomen, dus minder dan twaalf uur te laat.

Nu ben ik steeds zo misselijk. ZOu ik gewoon nog niet fit zijn? Kan toch nooit al symptomen hebben, al zou ik überhaupt zwanger zijn?
    Wie herkent zich een beetje in dit verhaal, pil(len) vergeten, meer dan 12 uur later pas ingenomen. En wie werd er toen zwanger? Of bij wie ging het toch goed?

Mijn man is er eigenlijk nog niet helemaal aan toe. Maar volgens mij komt dat nooit helemaal. Dus als het wel zo zou zijn, dan is het voor ons beslist. Dat hoop ik een beetje. Maar ook niet, want dan denkt hij straks dat ik het expres heb gedaan....

Help?

2. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ter verduidelijking:

Dag 1: pil genomen
    Dag 2: vergeten
    Dag 3: 's avonds 2 pillen genomen
    Dag 4: vergeten
    Dag 5: 's avonds 2 pillen genomen
    Dag 6- dag 15 ofzo: met condoom gevreeën
    Eind tweede week: 2 dagen achter elkaar zonder condoom
    Dag 19: pil vergeten
    Dag 20: 's ochtends vergeten pil ingenomen, 's avonds de gewone pil
    Dag 21: pil genomen

3. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niemand herkent het :(? Niemand is ooit de pil een keer vergeten, vooral in de eerste week, en is wel of niet zwanger geworden daardoor? Iedereen neemt trouw elke dag de pil? ;)

4. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik ben wel eens de pil vergeten, toen inderdaad 2 ingenomen. Toen ben ik (gelukkig) niet zwanger geraakt. Had toen ook geen symptomen van een zwangerschap. Ik ben wel zwanger geraakt bij correct pilgebruik dus ik weet niet of ik dan zo'n goed voorbeeld ben ;) de enige manier om erachter te komen of je zwanger bent is testen op de dag dat je eigenlijk je menstruatie zou moeten krijgen (tenminste, als je menstruatie dan uitblijft). Wat denk je zelf? Voel je je zwanger? Heb je andere symptomen buiten overgeven? Gespannen borsten, stemmingswisselingen oid?

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hmmm, twee pillen savonds lijkt mij geen goed idee..je kan alleen de pil binnen 12 uur nog innemen.je moet geen dubbele dosis nemen. Volgens mij als je zeven dg veilig geklusd hebt, zit je safe...maar er zit maar 1 ding op...je ongi afwachten of tegen die tijd testen

6. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    In de bijsluiter staat: "ook als dat betekend dat je twee pillen tegelijk inneemt" althans bij microginon 30

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

8. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,797
    19,017
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij staat in de bijsluiter een prachtig schemaatje hierover. In de tijd dat ik microgynon slikte in ieder geval nog wel. Zoek die anders even op, daar staat precies in wat je moet doen als je in een bepaalde week de pil vergeet.

9. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Maar ik neem aan dat je niet zwanger wilt worden en hoopt te horen dat die kans heeel klein is? (wat volgens mij zo is hoor, in de eerste week van je pilstrip)
    Want dan is 'niet zo lekker' ook niet zo handig..

10. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij Yasmin moet je ook gewoon een dubbele dosis nemen, dus dat heb ik gedaan. Het punt is dat ik wel hoop dat het raak is, vandaar dat ik allemaal dingen voel...(gevoelige borsten, geen zin in koffie, niet zo lekker) ;) Maar we hadden eigenlijk de afspraak dat we zouden wachten tot mijn man er klaar voor was. Aangezien ik dan waarschijnlijk kan wachten tot ik een ons weeg.. hoopte ik dat het op deze manier voor ons beslist zou worden. Nu vind mijn man het ineens ook helemaal niet erg als ik toch zwanger zou zijn. Maar als het niet zo is, mag ik nog niet stoppen met de pil! Zucht, daar krijg je toch een punthoofd van of niet??? Mannen!!!! :( Haha!

Nou ja, ik wacht het morgen maar af, dan zou ik ongesteld moeten worden. Zal wel gewoon gebeuren ga ik vanuit. Al die dingen die ik voel (of wil voelen) kunnen ook komen omdat ik gewoon ongesteld moet worden....

In elk geval bedankt voor de reacties!

11. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Ohhhhh.. nou dan duim ik stiekem voor je :p

12. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met het vergeten van de pil en per ongeluk zwanger worden. Je leest wel eens dat het gebeurt... Stiekem hoop ik met je mee ;)

Ik weet wel dat als je iets graag wilt "je geest", je behoorlijk in de weg kunt zitten. Je ontwaart allerlei verschijnselen die er op kunnen duiden dat je zwanger bent. Het kan in jou geval ook zo zijn dat je hormonen flink van slag zijn. Helaas zul je moeten afwachten....

Onderwijl zou ik (als ik jou was) met mijn man in gesprek gaan, want dit kan toch ook de bedoeling niet zijn. Praat over zijn angsten en twijfels en neem deze serieus. Ik weet dat dat nog weleens kan helpen. Het enige probleem is dat de angsten en twijfels vaak reëel zijn en je ze niet weg kan nemen, maar begrip doet een hoop!

Succes en houdt ons op de hoogte!

13. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, bedankt voor jullie lieve reacties.. helaas mocht het niet zo zijn en werd ik gisteren gewoon ongesteld.

Nu heb ik gezegd dat als we een half jaar wachten, dat hij dan nog weer bezwaren zal hebben en dat ik misschien beter zelf gewoon een keer kan stoppen, zodat het voor hem als een verrassing komt. Omdat hij het gewoon moeilijk vindt om bewust die stap te zetten om te stoppen met de pil. (Maar hij wil wel absoluut een tweede)
    Daar was hij het op zich wel mee eens ;), hahaha, vaag toch? Ze zeggen dat vrouwen rare wezens zijn, maar mijn man kan er ook wat van!

Dus ga ik dat maar doen denk ik. Kijk ik deze maand nog aan en dan stop ik gewoon.

Share This Page