We zijn nog druk opzoek naar een meisjesnaam voor ons tweede kindje. Welke van deze onderstaande namen vinden jullie het mooist/leukst? En hebben jullie andere suggesties die wellicht in deze lijst zouden passen. Het nadeel van Sophie en Julia vind ik de populariteit. Vorig jaar nr 2 en 3. Aan de andere kant is Vajèn misschien iets te uniek.
Ik vind Julia, Sophie en Noa alledrie mooi. Julia het mooist. Vajèn vind ik ik echt niks. En het accent gaat nu al fout. Tenminste, ik denk dat je de uitspraak vaa-jen wilt ipv vaa-jeen, dus daarom valt deze naam voor mij ook direct af.
Olivia, Julia en Sophie vind ik erg mooi! Geen specifieke voorkeur. Noa vind ik een konijnennaam en Vajén is echt niet mijn smaak.
Ik vind de nanen, behalve vajen echt heel mooi. Ik heb voor julia gekozen, als ik nog een meisje had gehregen had ik haar zo genoemd.
Olivia vind ik erg mooi! Julia, Sophie en Noa hoor ik inderdaad best veel. Vajèn heb ik de laatste tijd eigenlijk ook vaak gehoord, met verschillende schrijfwijzes en vooral in de wat meer achtergestelde gezinnen (niet vervelend bedoeld). Maar daar heb ik dus een hele andere associatie mee als de wat meer klassieke namen uit je rijtje.
Ik heb een keer gelezen dat Vajèn 'vagina' in het Turks is. Nu spreek ik geen Turks maar het is me altijd bijgebleven bij die naam. Andere namen erg mooi!
Vajèn zie ik juist supervaak voorbij komen. Daarnaast is de betekenis twijfelachtig én ik vind t een onwijze tokkienaam. Heel anders dan de andere namen uit je lijst.
Grappig dat iedereen hier Vajèn zo tokkie vindt.. Ik vind het een onwijs mooie naam en dit wordt ook de tweede naam voor onze dochter.. Dus je kunt al raden welke ik gestemd heb
Inderdaad Vajen in het Turks uitgesproken betekent vagina. Mijn dochter heet Livia dus ik heb voor Olivia Liv gestemt met die gedachte En Julia ook erg mooi
Olivia gestemd, mooie naam. Liv vind ik dan weer niet leuk...net een afkorting van het engelse ''liver'' of ''lif lafje''......
Vajen betekent inderdaad vagina. Aangezien de multiculturele samenleving zou ik die absoluut niet kiezen 😅 Ik vind Julia en Olivia heel mooi!
Sophie en Julia mooi, maar erg populair. Zou voor Noa of Olivia gaan, vind Livia nog mooier. Vajèn is niet mijn smaak.