Hoi Ik ben nu sinds 3 dagen begonnen met afbouwen in overleg met het CB. Uitgaande van 6 voedingen, kwamen we hier op uit: 7:00 borstvoeding 11:00 110 cc flesvoeding 15:00 borstvoeding 19:00 110 cc flesvoeding 23:00 borstvoeding 04:00 110 cc flesvoeding Maar nu is het zo dat mijn zoontje gewoon om de 3 uur voeding wil. En dan zitten we dus op 7 voedingen. Is op zich niet erg maar hoe ga ik het dan doen? Een extra borstvoeding gewoon tussendoor geven? en hoe vervolg ik dan het schema? Of gewoon schema loslaten en kijken wanneer hij weer komt? Krijgt hij dan niet teveel? Rekken lukt volgens mij niet want hij huilt echt hartverscheurend, hij wilt ook meteen zodra hij wakker is eten. Nou is het zo dat hij last heeft van (verborgen) reflux dus ik denk dat hij misschien wil drinken om het zuur minder te voelen in de slokdarm. Wat ook gek is, is dat hij heel kort (5 a 10 min) heel gulzig uit 1 borst drinkt. Hij slaapt al voordat ik de 2e kan aanbieden. Maar ook na een flesvoeding wilt hij al na 3 uur weer drinken. Bah, ik voel me enorm onzeker....wat is jouw advies?
wat was je schema voor dat je dit schema hebt opgesteld? stel dat je een voeding meer hebt, dan ga je gewoon een voeding meer afbouwen. hoe is je productie? in principe begin je met laten vallen van de voeding eind van de middag. als dat goed gaat (geef het een dag of 5) kun je de volgende voeding vervangen door een fles en dat is dan de late ochtendvoeding . Op deze manier zul je overdag vaak nog maar 1 voeding hebben aan de borst, die je daarna als alles goed gaat laat vallen. vanaf dat punt kun je kijken welke voeding je dan afbouwt: in ieder geval waar je het meest produceert het laatste afbouwen. let op rode, harde en warme plekken. kolf spanning af indien nodig en geef het de tijd. te snel willen afbouwen kan leiden tot nare complicaties. succes, heidi margit