hoi dames, eindelijk na 3 weken wachten vandaag het intake gesprek bij de vk, helaas hebben ze daar geen echo apparaat en ik weet dus niet wanneer ik wel een echo heb, kan bijna niet wachten en ben zo benieuwd! wat kan ik bij zo'n intake allemaal verwachten? gaan ze ook hartje luisteren?
Geen echo? He wat jammer. Ik weet niet precies wat ze dan gaan doen. Mijn intake bij de vk was vorige week. Het duurde een uur. Ze gaan gewoon heel veel vragen stellen over je gezondheid en die van je familie, ze neemt je bloeddruk op en je kan zelf natuurlijk alles vragen waar je zelf mee zit.
Kans is groot dat ze nog niet naar het hartje gaan luisteren omdat dit nog niet gaat. Bij mij was de intake vooral veel vragen, over mijn gezondheid, vorige zwangerschap, gezondheid van mijn man, of er ziektes in de familie voorkomen etc. Ook werd er bij mij bloed afgenomen, werd ik gewogen en werd mijn bloeddruk gemeten. Verder heb je de ruimte om vragen te stellen. Heel veel succes!
Heb nog nooit iemand gehoord waarbij ze hartje zo vroeg gingen luisteren hoor Dus nee sorry nina dit kunnen ze nog niet doen Ze willen medisch heel veel van jou en je partner weten en je krijgt doorverwijzing voor echo
Je krijgt heel veel (medische) vragen over jou en je partner en je bloeddruk wordt gemeten. Daarna zullen ze een afspraak met je maken voor een echo.
Het is vaak alleen een gesprek van een uur. Hartje luisteren gaan ze niet doen want dat is bij 8 weken (volgens je banner) veel te vroeg. Die kun je vaak pas vanaf week 13/14 horen. Mijn gesprek ging vooral over onze gezondheid en die van onze familie, welke ziektes en aandoeningen er allemaal voorkomen etc (denk daar dus alvast even over na), ze verwerken allerlei gegevens over jou, nemen je bloeddruk op en dat was het dan wel. Jij kan natuurlijk ook vragen stellen en er wordt een afspraak gemaakt voor een echo.
Helaas zullen ze alleen vragen gaan stellen en verder niets. Ik vind het de hele zwangerschap een beetje niets als ze geen echo maken. Het is vooral praten en praten over je zwangerschap.
Ze vroegen bij mij ook naar mijn psychische gezondheid en de relatie met onze ouders etc. En het ging ook over mijn gewicht en wat ik beter niet te veel moet eten
Het hartje gaan ze pas na 12 weken met een dopler of hoe heet dat hihi, luisteren, daarvoor ligt het nog te laag en is het niet te horen. Bij mij hebben ze wel een echo apparaat dus kreeg ik een echo, gingen bloed prikken, bloeddruk meten, op de weegschaal geweest en voor de rest niet echt want veel hadden we al besproken omdat ik elke week een echo kreeg.. Ohja, en de intakepapieren even doornemen..
ik heb met 11 wkn en 5 dagen een intake, ik had gehoopt dat ze dan het hartje ook lieten luisteren maar dat kan dus nog niet Heb met 9 wkn bij de gyn een echo gehad dus neem aan dat er geen termijn echo meer gemaakt wordt,.... zou ik wel jammer vinden ik ben dol op echos hihi
Héél veel vragen idd. En geen hartje luisteren. Maar ik had toen al een paar echo's achter de rug ivm MMM, dus dat vond ik niet zo erg.