Sinds een kleine maand is onze peuter (wordt begin mei 3) bezig met plasjes doen op het toilet met een verkleiner. Aangezien manlief en ik nu twee weken thuis zijn leek het ons een kans om te kijken of we hem zindelijk konden krijgen. Hij heeft deze week 4x gepoept en 10 keer geplast op de wc. Dit eigenlijk meestal alleen als wij hem op het toilet hadden gezet. Hij heeft zelf 2x aangegeven dat hij moest (1x grote en 1x kleine boodschap). Hij heeft in de afgelopen dagen bijna elke dag twee ongelukjes gehad, omdat hij dus niet aangeeft dat hij moet. Hij mag trouwens stickers plakken als hij iets gedaan heeft op het toilet. Het gaat dus best goed, behalve dat hij dus niet aangeeft dat hij moet. Zijn we toch te vroeg of moeten we doorzetten? Hij is van de vijf nachten er trouwens ook vier droog gebleven. Hij heeft s'nachts nog wel een luier om en overdag niet.
ik zou doorzetten. (maar wel zou vragen aan het kindje). je kunt een schema maken met regelmatige wc bezoekjes. schrijf op wanneer hij ongelukjes krijgt, het kan een vaste patroon in zitten.op die manier kun je in die tijden proberen op wc te zetten. het zou ontmoedigend zijn als je nu weer luier om doet. 2 ongelukjes per dag is helemaal niet slecht.
Hier in oktober bezig gegaan en alleen de eerste dag 2 ongelukjes en daarna een paar weken vrijwel niet. Ze gaf het ook zelf goed aan. De laatste tijd geeft ze het vaak pas te laat aan als ze het al in haar onderbroekje voelt maar ik wil niet meer terug naar de luiers (alleen met slapen en voor het poepen, dat vindt ze eng op de wc) dus we zetten haar gewoon regelmatig op de wc en dan gaat het prima. Ik kan ook prima met haar boodschappen doen enzo zonder dat ze nat wordt, mits ik haar wel even laat plassen voor we weggaan en als we terug komen. Komt hier vast vanzelf wel weer.
Mijn zoontje zit een beetje in dezelfde fase. Het gaat al een tijdje erg goed mits we hem op de wc zetten waar hij meestal met tegenzin heen gaat. In de middag gaat hij nog wel slapen/rusten op zijn kamer en dit die ik met luier. Heb het idee dat het hierdoor elke keer net niet doorgezet wordt... Maar zonder durf ik niet omdat hij dan ook vaak poept. Zit dus ook in een dilemma. Vanmiddag gaf hij zelf aan dat hij moest.hij had een luier om en was geen wc in de buurt waar hij naar toe kan omdat dat alleen met verkleiner kan en als hij wilt geen broek aan omdat hij dan niet kan zitten. Dus moest zeggen dat hij het in zijn luier mocht doen? Tja kan toch niet altijd thuis blijven maar denken jullie dat het door dit soort voorvallen tegen gehouden wordt om zindelijk te worden?
Ons meisje deed dit een paar maanden terug exact hetzelfde. Wel plassen als we d'r op de wc zette, maar nog niet zelf aangeven. Ik ben er toen mee gestopt, omdat ik van mening was dat ze het of nog niet goed kon aanvoelen of het verband tussen aandrang en naar de wc gaan nog niet kon leggen. Nu ben ik sinds een week weer bezig nadat ze zelf aangaf geen pamper meer te willen en nu lijkt ze het wel goed door te hebben. Ze is nu sinds vorige week vrijdag dag en nacht pamperloos en heeft 1 ongelukje gehad op de 3e dag tijdens het buitenspelen. Vandaag voor het eerst een hele dag weg geweest (zonder pamper) en dat ging helemaal goed. Ze is keurig naar de wc gegaan bij de bakker Dus als je het mij vraagt zou ik nog even wachten tot hij het zelf aangeeft.
In ons geval was dit een maand of 4 geleden ook het geval. Ik ben er toen mee gestopt. Nu is hij sinds twee weken zindelijk overdag. Ik denk dat hij er nu pas echt aan toe was. Hij is 3 jaar en 2 maanden
Hier wil ze thuis ook altijd met brilverkleiner maar inmiddels accepteert ze het prima dat die ergens anders niet zijn. Ik heb hier een tijdje een luierbroekje over een onderbroekje gedaan buitenshuis maar zodra zij weet dat ze een luier om heeft, plast ze daar gewoon in. Dus nu laten we haar gewoon plassen voor we weggaan en dan houdt ze het prima een 1,5u vol.
ja inderdaad; vr eten, na eten, na slaap, voor slaap, voor naar buitengaan, na weer thuiskomst even op wc zetten. op n gegeven moment zijn deze momenten genoeg vr alle poep en plas.
Ik zou ook gewoon doorzetten. Mijn dochtertje was ook niet van het ene moment op het andere zindelijk (wel met 2,5 de luier uit) maar het duurde even voordat ze het zelf aangaf. Dus we hebben haar nog een paar maanden steeds even op de wc gezet. Later gaf ze gewoon prima zelf aan dat ze moest. Ze is trouwens ook niet uit zichzelf nachtzindelijk geworden. Zodra mevrouw weet dat ze een luier om heeft plast ze daar vrolijk in, de luie draak Dus deze vakantie begonnen met nachtzindelijk maken en na 2 ongelukjes gaat dat ook de goede kant op
Bedankt. We zetten nog even door. Vanochtend weer een ongelukje met poepen. Ik zie nu wanneer hij moet. Hijbegint dan aan zijn broek te trekken. Dat deed hij vanochtend weer en ik heb hem hierop direct op de wc gezet, maar meneer had geen zin en wilde liever verder spelen. Na 3 minuten stond hij zelf op en zei (meer roepen) dat hij echt niet hoefde. Nog geen 2 minuten later had ie in zijn broek gepoept. Hoe ga je hier mee om? En denken jullie dat het kdv hier ook in mee gaat of dat hij daar toch een luier om krijgt?
Ik denk dat als een kindje het nig niet zelf aangeeft, maar alleen naar de wc gaat als hij erop gezet wordt, er nog niet aan toe is om zindelijk te worden. Hij moet het echt zelf aan gaan geven. Tuurlijk kun je hem af entoe op het toilet zetten, maar zolang hij het zelf niet aan gaat geven denk ik dat het moeilijk wordt om hem volledig zindelijk te maken. onze zoon was met 2jr3mnd dag en nacht zindelijk binnen 2 dagen. Daarna geen ongelukjes meer gehad. Maar hij was er zelf aan toe en gaf zelf aan geen luier meeste willen, maar op het potje te willen. Luna1 ik denk dat dit verwarrend is voor een kind. Wij hadden de eerste weken altijd een toiletverkleiner mee. Gewoon in een plastictas. Tot ik hem een keer vergeten was en hem er zo opgezet heb (was toen een paar weken zindelijk). Heb hem toen helemaal achterop het toilet gezet, zodat hij nog wel ergens op zit met zijn kontje. Dit ging toen prima. Toen we na 3 mnd zindelijk te zien op vakantie gingen en een lange autoreis maakten naar Italië, hebben wij hem ook een luier omgedaan voor de zekerheid. Hij was helemaal van slag in de auto dat hij in zijn luier mocht plassen en deed dus ook niet. Wou telkens wachten tot we ergens konden stoppen. Was te verwarrend voor hem!
hier gaat het net zo, hij kan het zeker wel. en voelt ook wanneer hij moet. hij verstopt zich als hij moet poepen dus heeft het echt wel door. maar zodra hij op de wc zit stopt het en kan ie niet meer poepen zo lastig. plassne lukt wel maar hij heeft vaak geen tijd en wacht tot het laatste moment. laatst waren we naar de stad is ie de hele tijd droog gebleven e hebben bij de v&d en de mac geplast ging echt super. de dg erna ws het toen thuis weer mis....... snappen dr ook niks van hij zegt het vaak niet. we moeten em echt dwingen. wij zien het nu gewoon als luiheid. want hij kan het wel. erg frustrerend want osn meisje was met 2jaar al droog. zonder problemen. ben benieuwd naar een gouden tip heb hem nog niet gevonden
ik ben van mening als ze het zelf nog niet goed aangeven of tussen het aangeven en het daadwerkelijk plassen zit te weinig tijd. Dat ze er nog niet aan toe zijn, ik zou dus even stoppen.