Een collega trakteert een borrel vanavond vanwege haar verjaardag na werk. Nu werd gevraagd we blijven ook iets eten toch? Ik zei daar niet zoveel op omdat ik eigenlijk niet weet of ik dat wel of niet wil. Het eten is eten ook op eigen kosten (lijkt me). Ik wil eigenlijk gewoon op tijd naar huis want morgen moet ik ook weer werken. Nu voel ik me een beetje stom omdat ik niet duidelijk reageerde op de vraag of we ook een hapje gaan eten. Ik vind het toch wel fijn om optijd thuis te zijn, ik zie mijn man ook minder vaak. Kan ik nu alsnog afhaken en zeggen dat ik alleen blijf borrelen? Was kan ik dan als reden zeggen, moet ik een smoesje bedenken of gewoon eerlijk zeggen, ik ben toch graag liever op tijd thuis morgen ook weer vroeg dag (weer werken). Pfff had ik maar meteen beter erover nagedacht en mijn gevoel gevolgd wat ik wil. Kijk vind collega's gezellig vind het ook fijn gewoon lekker thuis te zijn.
Ik zou gewoon zeggen dat je na de borrel naar huis gaat. Je hoeft geen verantwoording af te leggen toch? Ik herken het wel hoor, wil zelf ook altijd alles uitleggen en verantwoorden, maar waarom eigenlijk!?
Nee verantwoordelijk hoeft zeker niet. Maar ik vind het zo suf van mezelf dat ik gewoon niet meteen op dat moment toen die collega het aan mijn vroeg, kan zeggen. Zeggen wat ik wil grrrrr keuze maken haha. Pfff anders ben ik zo moe van al het kletsen en luisteren.
Het ligt er natuurlijk aan hoe snel ze willen gaan eten. Maar je weet zelf wel als je gaat eten dat het automatisch langer zitten zal zijn.
Tja ik zou gewoon eerlijk zijn. Ik zie niet in waarom je een smoesje zou moeten verzinnen. Als jij liever op tijd naar huis gaat, dan hoef je daar toch niet om te liegen? Ben je nu op je werk? Loop even naar die college toe en zeg: ik heb er nog eens over nagedacht, ik zou het gezellig vinden om mee te gaan eten, maar ik wil ook op tijd thuis zijin. Ik ga natuurlijk wel mee borrelen, maar daarna ga ik naar huis.
Ik kan ook geen nee zeggen gelijk, moet ik echt leren. Als ik vrij wil vragen dan ging ik ook helemaal uitleggen waarom.. daar ben ik ook mee gestopt. Als ik nu vrij vraag en mijn manager vraagt eerst wat ik ga doen, dan zeg ik : Heeft dat invloed op jouw antwoord dan ? Sindsdien vraagt hij het niet meer. Anders zegt je; ik heb er nog even over nagedacht en ik ga liever alleen borrelen.
ik zou gewoon eerlijk zijn.. borrelen gaat wel lukken maar met eten wil ik graag thuis zijn. is niks mis mee toch?
Dat kan je gewoon eerlijk zeggen. M'n man had laatst een diner en daarna borrelen van het werk, op eigen kosten. We hebben thuis gegeten en toen de kinderen sliepen is hij gaan borrelen. Hij was niet de enigste en ze vonden het niet vreemd dat hij pas S avond kwam.