Hallo! Ik ben Marij, en ben zwanger! Ik ben van mijn eerste zwanger geraakt via de medische molen (2.5 jaar over gedaan, uiteindelijk door IUI zwanger geraakt). Nu is mijn eerste 2 jaar oud en zijn we voor de 2e gegaan, en het is onvoorstelbaar, maar gelijk de 1e IUI raak! wat een geluk he! ben er helemaal ondersteboven van! het hele zware lange MMM traject wordt ons gewoon bespaard nu! ben zo gelukkig!
Hallo allemaal, Na anderhalf jaar oefenen ben ik zwanger! We zijn er echt super blij mee! Toen we bijna een jaar bezig waren zijn we voor het eerst naar de gyn gegaan. Tja en dan kom je in die medische molen terecht. Samenlevingstest, kwaliteit van het sperma. Alles was goed. Een test om te kijken hoe doorgangbaar mijn eierstokken waren....en daar was iets vreemd aan de hand. Mijn eierstokken waren wel toegankelijk maar mijn linker was niet flexibel. De gyn wilde nog een paar maanden wachten maar gelukkig nam mijn vriend daar geen genoegen mee. Nog even gezegd dat als ik op de operatietafel lag en er iets mis zou zijn dat ie er wel meteen wat aan moest doen. Echt bizar! Als je daar niets van zegt.... Nu begrijp ik wel waarom het soms zo lang duurt bij mensen. Je moet eigenlijk het heft in eigen hand nemen. Oke...als we nu al ruim 1 jaar bezig zijn en je ziet dat er iets mis is op de foto...waarom dan nog 3 maanden wachten met een operatie? Laat dat hopelijk een tip voor een ieder ander zijn. Neem het heft in eigen handen en wees baas over je eigen lijf. Zo gezegd zo gedaan. In februari heb ik me laten opereren en de gyn heeft de verklevingen weg kunnen halen. Toch gek dat ik op mijn andere eierstok niet zwanger werd....maar ja het is ook de natuur toch? En nu, 3 maanden na de operatie, ben ik zwanger! Oh ik hoop zo verschrikkelijk dat alles goed gaat. Ja daar ben ik nu dan toch wel een beetje bang voor. Mij dat lijkt me vrij normaal. Ik heb alleen maar last van kramp in mijn onderbuik. Soms een aantal keren achter elkaar en dan is het weer uren rustig....gelukkig niet misselijk. Maar het is ook nog wel heeeeel erg pril! Wat een geluk!