Ja, vanaf 6 maanden mag 'alles' maar het is wel verstandig om rustig zaken te introducren. Aardbeien zijn bekend voor allergieën dus veel mensen wachten tot na 1 jaar. Ananas is vaak een lastige ivm de vezels dus ook daar wacht men vaak mee. Ik heb beide vanaf een maand of 7-8 gegeven maar in dit gezin geen allergieën en geen problemen bij de voedselintroductie (zoon gestart bij 5 maanden en dochter bij 6 maanden)
gewoon met een kleine portie beginnen. Als dat goed gaat kan je meer geven. ZO heb ik het hier gedaan. Sanne kreeg met een mnd of 11 voor het eerst 1 aardbei ( was zelf als ik kind allergisch voor aardbeien dus ben voorzichtig begonnen )
Aardbei ging hier prima, ananas heeft hij nog niet gehad, is nogal vezelig en moeilijker te kauwen. Afgelopen week was de eerste kiwi geen succes; die 'mogelijke' laxerende werking was snel duidelijk.... de poep zat tot op z'n rug. Hij had er zelf gelukkig geen last van (moest hard lachen terwijl ik hem in de badkuip uitkleedde ) en na 1 lading was het gelukkig klaar.