Ik ben benieuwd of ik de enige ben die er een half uur over doet mijn zoontje een halve boterham te geven, ik kom nog steeds niet aan een hele boterham. Ik ben ook erg voorzichtig en geef hem kleine stukjes, misschien te voorzichtig. Is het erg dat hij nog zo weinig brood eet? Of komt dat later pas, dat ze echt een hele boterham opeten.
Je kan je kindje toch gewoon zelf kleine stukjes laten pakken? Mijn dochter eet meestal een hele boterham, soms iets meer soms minder. Maar dit smeer ik voor haar, snij ik in postzegelformaat stukken ( met korst ! ) en geef ze met een paar stukjes tegelijk op haar tafelblad aan. Ze stopt ze zelf in haar mond. Soms gaat dit razend snel, andere keren hoeft ze er weinig van te weten. Is prima, op haar eigen tempo!
Hier zelfde als bij Suusjeuh: mijn dochter is 8,5 maand en eet al een maand zelf. brood dan . Sterker nog, ze weigert haar boterham als ik haar probeer te voeren. Ze wil het echt zelf! En meestal is ze binnen 15 minuten klaar (en dat terwijl ze nog geen tandjes heeft)
Hier ook een zoontje die zelf eet zeg maar. Ik leg het voor zijn neus en laden maar . Hij eet nu dubbele boterham in de ochtend en in de middag ook. Heb eens bijgehouden hoe snel hij zelf eet.45 seconden en toen waren alle 4 de dobbelsteentjes doorgeslikt.Hij eet sneller dan wij hihi. IN de eetstoel zetten en 3 stukjes voor je kindje wegleggen.En dan genieten.Lekker laten knoeien hoor zo leren ze zelf eten.Hier knoeit hij bijna niet meer met boterhammen.
Het is afhankelijk van wanneer jij begonnen bent met brood. Wij zijn gestart met 7,5 maanden, dus toen aten ze hier ook maar een kwart tot een halve boterham per keer. Met 9 maanden aten ze hun brood zelf (zoals hierboven beschreven) en toen was het 1 boterham per dag. Rond 10 maanden 1,5 en rond het jaar 2 boterhammen. Dit allemaal tussen de middag. s ochtends gaf ik dan een papfles. Als je s ochtends ook brood geeft, kom je natuurlijk op meer boterhammen.
mijn zoontje at vanaf 8 mnd 2 boterhammen sochtends ne 1 smiddags...( zat even in een enorme groeifase at echt heel veel) maar hier hielp het vooral om het gewoon dubbel geklapt te geven, wat repen aan te geven en zelf hapjes te nemen.. je kan ook gewoon hapklare stukjes neerleggen..
oei ik vind dat nog een beetje eng hem zelf te laten eten...ben pas net een maandje begonnen met langzaam aan brood te geven. Maar ik zal het proberen als ik eenmaal gewend eraan ben en me er rustig bij voel. Overigens ging het vandaag een stuk sneller, niet 15 min maar duidelijk sneller dan eerst
hier willen ze helaas nog niet zelf zelf het rood eten maar ik geef ze het brood met een vorkje...het begon met samen 1 boterham en inmiddels moet ik 5 boterhammen voor ze smeren....
Maak je geen zorgen, het is misschien soms een beetje een eng maar je kindje heeft prima reflexen dus hij zal er echt niet zomaar in stikken. Mijn dochter at in het begin ook slechts een halve boterham hoor. Inmiddels gaat er zonder problemen een hele in!
ja met mijn gezond verstand weet ik dat ook wel...nooit gehoord over een kind dat is gestikt in een boterham .. maar goed ik bouw het rustig op, eerst binnenkort proberen iets grotere stukjes te geven, en dan zelf met hand of vorkje!
Ons meisje is nog steeds absoluut geen fan van brood, ze eet max een halve boterham over de dag verdeeld. Maar eerder een kwart denk ik. Dus het hangt ook erg af van de smaak van je kindje!
Mijn zoontje is nu 8,5 maand oud en eet zo een hele boterham weg. Ik snij de boterham in reepjes en die eet hij zelf vanuit zijn vuistje op. Hij hapt er als het ware een stukje van,alhoewel hij ook weleens het hele stuk in 1 keer naar binnen werkt,wat hij teveel binnen heeft kokhalst hij eruit,en stopt hij later weer terug. Ze leren het zelf door te doen,niet bang zijn en er altijd bij blijven natuurlijk.
Wat doen jullie er eigenlijk op, op die boterham? Hier in Engeland geven ze zo jong niet echt brood, en ze mag geen zuivel, dus ik vind het wel lastig. Ik geef ook liever geen leverworst ofzo, want dat is orgaanvlees en hier niet biologisch te krijgen. Dan wordt het dus al gauw zoet beleg...
Mijn zoontje at bij 8 maanden 1,5 a 2 volkorenboterhammen. Zelf. Met roomboter, appelstroop, amandelpasta of cashewnotenpasta. Nog meer ideeen voor niet koemelkbeleg: tahin, tartex (vega pate). Je kan ook een plakje gebraden kipfilet geven. Ik vond vlees nog niet zo nodig bij 8 maanden, maar het mag al wel.
Hier tijden lang een kwart boterham, toen een halve, na het jaar een hele maar nu ben ik weer blij met een halve Maar rond die leeftijd van TS kun je je daar nog best zorgen over maken naruurlijk. ik vind een halve prima. Hoe eet hij verder dan, wel goed? Ik deed eerst alleen boter, later smeerkaas, am, pindakaas, jonge kaas, leverpastei, kipfilet,appelstroop ed
Dennis eet nu ongeveer 3 weken brood, soms een halve boterham, soms bijna een hele. Maar zelf eten, ho maar! Hij doet er van alles mee, maar niet in z'n mond stoppen. Ik ben er wel mee bezig om het 'm zelf te laten doen, maar dan ben ik inderdaad wat langer bezig. Ik doe er of alleen een dun laagje margarine op, of margarine en geprakte banaan. En als hij een keertje echt niet wil geef ik reepjes brood in wat opvolgmelk gesopt.
Hier met 7 maanden begonnen met brood.. de eerste keer at ze 4 blokjes en de dag erna al een hele boterham (zonder korst). Hier is het heel lang bij gebleven eigenlijk! De ene keer at ze zelf, de andere keer gaf ik het haar met een vorkje. Vanaf 11 maanden eet ze 's morgens 1 boterham en 's middags 1 of 2 boterhammen. Nu zelf met vorkje, al wordt dat nog wel eens een kliederboel, haha... Op de dagen dat we 'smorgens al voor dag en dauw weg moeten krijgt ze vaak een fles volkoren of 10 granen pap. Vindt ze ook prima en lekker. Hier doen we nu ongeveer een half uur over het ontbijt en de lunch... Je moet trouwens de stukjes ook niet zo klein snijden dat hij niet meer hoeft te kauwen en ze dus heel door wil slikken! Hier zijn het toch altijd redelijke stukjes, ongeveer postzegelgrootte of ietsje groter...
nu postzegel voormaat geprobeerd...vind t best eng, soms gaat hij opeens kokhalzen en dan lijkt het even of hij erin gaat stikken Overigens kauwt hij er niet lang op, hap hap hap slik weg, ik krijg nu wel meer dan een halve boterham erin omdat het dus sneller gaat