Mijn dochter krijgt vanaf dat ze 6 weken oud is en doorslaapt 5x 165cc aangeboden. Hiervan dronk ze niet altijd alles leeg. Nu is ze 10 weken oud en krijgt ze nog steeds hetzelfde. Doordat er geregeld ietsje minder dan 4 uur tussen de flessen zit, vraagt ze er ook niet om ( dit om aan de 5 flessen per dag te komen, ze slaapt nogal uit namelijk). Inmiddels is ze ca 4900 gram dus zou ze vlgs het rekensommetje van 150cc per kg lichaamsgewicht 735cc minimaal moeten hebben en ze krijgt nu een kleine 100 cc meer per dag. Ze zou wel meer kunnen drinken denk ik, want de fles gaat snel op ( 12 minuten) en ik heb dr ook weleens 30cc bij gegeven en dat gaat ook op. Moet ik nu ophogen? Of wanneer doe ik dit? Ik ben wel een beetje bang dat als ik 180/6 aan ga bieden dat ik dr overvoed. Mn zoontje was ook zo'n kind die het gewoon erg lekker vond en alles opdrink wat je hem aanbied. Heb het idee dat mn dochter dat ook wel heeft Dus als het niet nodig is, dan niet natuurlijk...
Ik hoog pas op als ik het idee heb dat ze eerder gaat komen van de honger. Hier gaan de flessen sinds enkele dagen ook schoon op, ze krijgt iets minder dan jouw dochtertje en weegt hetzelfde. 2 weken terug werd ze eerder wakker en moest ik met een huilend kind het zien te rekken tot de voedingstijd. TOen ben ik 10cc meer gaan geven en was het goed. Nu weer een tevreden kind die ik moet wekken voor de voedingen en die soms wat laat staan. Ik zag op het schema van het cb dat ze binnenkort meer mag, maar zolang ze niet hoeft, ga ik het ook niet geven.
Ik heb niet zo'n schema... alleen een groffe richtlijn met hoeveel flessen. Wanneer zou ze mogen dan? En 10cc meer zou al verschil uitmaken? Hier zou ze niet snel eerder komen voor een voeding geloof ik, aangezien er al vaak minder dan 4 uur tussen zit. Dus daaraan kan ik het niet merken...
Ik kan maandag ff op dat schema kijken, ben dit weekend niet thuis. 10cc (water) met 1/3 schepje bij elke voeding maakt hier wel t verschil ja. Ik zou wachten met ophogen tot je echt het id hebt dat ze na de voeding niet verzadigd/tevreden is. Ik kan vaak ook nog meer eten ondanks dat ik genoeg heb
Ik bied nu standaard 165 aan en heel soms laat ze wat staan maar meestal gaat het op. Toeval of niet maar ze slaapt nu ook langer tussen de voedingen door?
Ah bedankt! Vlgs mij zit ik aardig goed zoals ik al dacht. Wel lastig te beoordelen: 5-8x 100-150cc. Ik geef 5x 150+5.... En over 2 weken zou ik 150-180 mogen geven....? Ik vind het geloof ik toch makkelijker om naar gwicht te kijken! Ik bied nu trouwens standaard 150/5 aan, alleen de fles voor de nacht om 23 uur gaat nu al 2 dagen niet op ( ca 140cc) en de rest van de dag gaat goed, ondanks dat er vandaag maar 3,5 uur tussen moest,heb ik zelfs het idee dat ze nog wel meer zou willen, maar komt denk ik ook omdat ze snel drinkt ( ca 10-12 minuten