Onze kleine man is vandaag 5 weken oud. Hij heeft 1,5 week borstvoeding gehad en sindsdien nutrilion standaard. Vanaf de overstap op flesvoeding heeft hij last van een moeizame ontlasting. Veel drukken, persen en windjes. Hij poept 1 keer in 2/3 dagen maar heeft hier dan ook er veel last van. Veel wakker zijn, huilen. Heb alle adviezen geprobeerd, bronwater gebruiken.. extra water in het flesje, fietsen met de beentjes, scheppende bewegingen maken over zijn buikje, masseren etc, niets helpt! Nu komt daar nog is bij dat hij ook erg hongerig, altijd al geweest vandaar ook de overstap naar flesvoeding. We hebben erg veel moeite om hem binnen de afgesproken limiet te houden omdat hij om de 2 uur honger heeft, wat betekend.. 2 uur lang rekken, dus is hij daar ook nog is van streek van. Ben nu al vanaf 5 uur vanochtend met hem in de weer. Wij zijn maandaag bij het cb geweest, en de arts zei dat ze ons terug zouden bellen zodra het overlegd was, maar nog steeds niks gehoord! Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat moet ik nu doen? We hebben zelf al Forte gekocht maar durf het niet echt te geven omdat ik bang ben dat zijn ontlasting dan nog weer moeilijker word. Vind het zo zielig voor hem!
Hij kan ook hongerig zijn door de krampen dan. (Troostdrinken) Kan mijn mannetje namelijk ook wat van. Ik gebruik nu Cinababy voor de krampjes en moet zeggen dat het perfect werkt. Je heb ook van hetzelfde merk (VSM) druppels voor harde ontlasting. Verder nog wat huismiddeltjes: Idd extra water in de fles ik doe 10cc en 15cc extra als ik s'avonds Friso extra geef Druppeltje olijfolie door de voeding Mespuntje margarine door de voeding Venkelthee (mag eigenlijk niet meer, maar sorry, ik ben der ook groot mee geworden )
of af en toe een flesje met de helft hepar water. werkt echt, mijn neefke ( 6 jaar ) heeft er ook problemen mee en als ik hemz o een glas geef, gaat hij alsof het niks is succes
Je kan ook om lactulose vragen bij de huisarts. Dat zorgt ervoor dat er meer vocht bij de ontlasting komt en daar komt het makkelijker van. Wij hebben het bij Tessa een weekje gebruikt. Nu gaat het poepen iets beter (iedere 24-36 uur), maar wel nog veel windjes en persen tussendoor
Je kindje is gewent om meer kleine beetjes te drinken door de borstvoeding. Dus als je kindje na 2 uur komt voor een voeding rek het dan max. een half uurtje en geef hem dan voeding. Geef hem kleine beetjes voeding zo'n 7 a 8keer. Ze mogen na flesjes van 90/3 ook nog 6 a 7 keer 120/6 hebben, als ze langer gaan slapen wordt dat vanzelf weer minder. Ons meisje is nu ook 4 weken en komt ook nog iedere 3 uur soms na 2 uur voor een voeding. Gemiddeld zit ze nog op 7 a 8 voedingen op een dag van 90/3. Verder zou je als je zoontje de flesjes leeg drinkt extra water bij de voeding kunnen doen. Hier hielp het ook wel eens om een theelepeltje zonnebloemolie in de fles te doen. Ook merkte wij verschil van nutrilon en friso. Ons zoontje poepte beter op de friso dan de nutrilon, maar ik zou als ik jou was nu nog niet overstappen, omdat hij net van de borstvoeding af is.
toen mijn meid 4 w was lag ze in ziekenhuis, enz e mocht toen 8 voedingen van 90/3 dus dat is eig om de 3 uur. hoeveel geven jullie nu???
Enkele adviezen die wij kregen waren. - beetje olijfolie door de fles - lactulose op recept van de HA - 10-20cc extra water per fles. Ook wat water tussendoor geven. Niet te veel, want het hongergevoel gaat dan weg. - anus met de klok mee masseeren. - vaseline rond de anus insmeren. Ga niet met de thermometer in de weer. De tip kleinere porties fles heb ik nog niet gehoord, maar zal wel een hele goede zijn. Sterkte!