haaaalllloooooooooooooooooooooooooooooooo ... wordt eens wakker!!!!! Ik zou je virtueel wel bij de schouders willen pakken en je even wakker schudden. Kom op zeg? Niet zo miezerig doen. Al je wilt dat er wat veranderd dan zul je zelf iets moeten doen. En anders gewoon niet zeuren en je situatie accepteren.
Wat dan?? Ik heb een paar keer gezegd, wat ga jij straks doen? Wat zullen WE gaan doen? Ben je nog lang bezig? Etc maar echt als hij bezig is.. Dat hebben er meer bij hun in de familie, vreselijk.. Ik zei al een paar keer, je bent er niet echt bij weer he? Nee klopt, zegt hij dan zuchtend. Ik moet het werk achter me laten. Maar ja.
Ja, je laat hem ook de keuze. Je kan ook zeggen "Zo, en nu ga je stoppen, want we gaan *vul activiteit in* doen". Natuurlijk gaat er niets veranderen als je aan hem vraag "wat zullen we doen". Zelf het heft in handen nemen. Plan een activiteit en ga dat doen. Proactief zijn ...
zeggen dat hij zich gedraagt als een eikel, stekker eruit trekken of weet ik het. Net als bij een kind geen open vragen stellen en niet zo afwachten.
Je had ook kunnen zeggen (al vroeg in de avond, na het eten oid): vandaag is onze trouwdag, dus ik wil dat je vanavond niet achter de pc gaat maar dat we ... gaan doen. Wees duidelijk in wat je wil en wat je van hem verwacht. Het is niet altijd de wereld die voor gezin en vrouw gaat en soms kunnen dingen ook gewoon blijven liggen. Daar vergaat de wereld echt niet van.
Mannen snappen hints niet dus met een vraag als wat ga je doen kom je neegens Gewoon zeggen dat hij NU moet komen Laat toch niet zo makkelijk de boel de boel Wees duidelijk Hij kan niet ruiken wat jij denkt en hoe je je voelt hoor Trek je mond eens open
Dan wordt dat eens tijd. Je accepteert werkelijk waar alles en dat is voor je man alleen maar mooi makkelijk. Zolang jij niet op je strepen gaat staan zal er helemaal niets veranderen en kan je er over klagen totdat je een ons weegt. Je klaagt over hem en de weinige tijd dat hij voor je heeft terwijl in werkelijkheid jij degene bent die alles maar toelaat. Jij bent degene die hem in alles een keus geeft en hem alles laat beslissen. Wil je dat er iets veranderd dan zal je toch echt eerst zelf moeten veranderen. Hier een tip waar je wellicht iets aan zou kunnen hebben, ga een cursus assertiviteit volgen.
Goed ik zal eens proberen geen open vragen te stellen maar eisen na ja t is nu weekend en meestal valt het dan wel mee.
Tja, als jij alles maar accepteert gaat er zeker niks veranderen.. Mannen snappen hints echt niet, je moet zeggen wat je denkt en wilt. Dus gewoon "ik wil vanavond dit of dat gaan doen met je". Niet aan hem vragen wat 'we' gaan doen dus. Wbt oppas regelen om een avondje voor ons zelf te hebben, ja, dat doen wij zeker ja! Niet wekelijks ofzo, maar eens per maand of 2 maanden. Wij hebben dat soms echt even nodig, even tijd voor ons samen, even niet alleen maar papa en mama zijn, maar vooral ook man en vrouw. Mijn ouders zijn eigenlijk de standaard oppas, een wildvreemde in huis zou ik ook niet willen. Wat ik me afvraag trouwens: op zondag mag hij niet werken, en je had al iets aangegeven dat jullie dan wel eens gaan wandelen en spelen met de kinderen, maar praten jullie dan ook niet? Wij voeren (afhankelijk van het onderwerp) ook echt wel serieuze gesprekken terwijl de kinderen er bij zijn. In de auto, tijdens het eten koken, als de door de stad lopen. Want als hij op zondag niet aan het werk màg, heeft ie dan wel tijd en aandacht voor je?
Zoals al eerder gezegd: Wees duidelijk naar je man en niet op de manier van 'het is onze trouwdag zullen we eens een keer wat leuks doen?' want dan weet je van te voren dat hij zegt dat hij geen tijd heeft Je zegt het gewoon zo 'schat, we gaan dit weekend (of andere dag) uit eten *of noem maar op*, ik heb al gereserveerd en al oppas geregeld!' Je hoeft echt niet persé een 'vreemde' oppas te hebben. Overleg eens met familieleden of vrienden of het mogelijk is dat de kids een avondje daar heen gaan of dat er iemand bij jullie wil komen oppassen. Ja heb je nee kun je krijgen. Wij gaan sinds kort af en toe samen uit eten zonder ons dochtertje en we merken nu al dat dat voor onze relatie echt een plus is! Wat betreft het geen filmpjes kijken.. zijn jullie christenen? Er zijn namelijk ook christelijke films of waargebeurde films waar geen vloeken of overspel e.d. in voorkomt. Ook zou je samen op uitzendinggemist.nl iets kunnen opzoeken als 'het familie diner'? Gewoon degelijke programma's zeg maar. Als je samen een filmpje of programma kijkt kan je nl. wel lekker tegen elkaar aanliggen op de bank met iets te eten erbij. Dit doe je dan als de kinderen op bed liggen.
Hier eigenlijk geen ''last'' van. Overdag is mijn man gewoon werken en heb ik de zorg rondom de kinderen en het huishouden. In de avond brengen we samen de kinderen naar bed en daarna even wat opruimen wat er nog ligt van speelgoed of iets en dan gaan we samen lekker bankhangen,een film kijken of gewoon gezellig kletsen. We zorgen er echt voor dat we de avonden echt voor ons samen hebben als de kindjes lekker liggen te slapen. Tuurlijk is hij of ik wel eens een avondje weg maar we zorgen wel dat we ook echt tijd maken voor ons samen. We hebben 3 kindjes en moet zeggen dat het mij niet tegenvalt qua tijd voor elkaar
Dan moet je dat leren, anders veranderd er nooit wat! Trek je mond open geef duidelijk aan wat je van je man verwacht. Geen open vragen stellen, want dan geef je hem ruimte om te blijven doen wat ie doet. En dat wil je juist veranderen. Kom op, schouders eronder en zorg dat jij even de aandacht krijgt!! (desnoods stekker eruit, laptop dichtklappen en aangeven 'en nu kijk je me aan want ik wil wat tegen je zeggen!')
Zoals anderen hebben aangegeven, jij moet veranderen. Zolang jij stil blijft en excuses voor hem verzint zal er niets veranderen. Neem de touwtjes in handen en eis dat hij er voor je is. Ik heb dat zelf ook moeten leren, en echt, hoe onnatuurlijk het eerst aanvoelde, ik weet nu dat dat het enive is wat werkt. Ik plan de avondjes, ik vraag hem niet dat we in de avond dit if dat doen, nee, ik deel het mee en ik verwacht dat hij dan volledig aanwezig is, fysiek en geestelijk. En ik maak er exht een big deal van als het niet zo is. Want ik vind het belangrijk . En dat krijgt hij dan te horen ook. Hoe kan hij nu weten en voelen wat jij voelt en denkt als je er zo lauwtjes mee omgaat. Het klinkt misschieh overdreven en zo zal her aanvoelen maar ik ben daar echt hard in geworden. En weet je wat, een betere relatie met elkaar zorgt echt voor meer energie, na wat tijd met elkaar en meer intimiteit kan ik echt de wereld aan. Ik zeg altijd tegen hem dat ik een vaatje vol liefde heb en dat dat soms leegraakt en hij is de enige die het weer kan bijvullen.
Wij plannen hiervoor een avondje uit met zijn tweeën. Kinderen uit logeren en tijd voor elkaar! Dit vinden wij beide ontzettend belangrijk.
Dat laatste zeg je mooi, CenM. het is natuurlijk ook er in geslopen hier he, die drukte. een fijne middag gehad hier, manlief in de tuin aan het werk, en ja! (diegene bedankt voor de tip) ik ben ook in de tuin gegaan. Nu ff douchen en dan lekker lezen. Ontspannen allebei dus kan misschien wel s vragen nu, wat hij van de drukte vind. Trouwens, eigenlijk moest hij weer de hele middag op stap maar mede door mij (jaja) ging hij niet. Nu nog wat, binnenkort hebben we in de avond een bruiloft, ver van huis. De kids slapen bij oma (wie had dat gedacht..) nu zat ik te denken, we moeten half 7 weg maar het zou leuk zijn om eerder te gaan en ergens iets te eten.. vanmiddag al geopperd maar mn man gaf niet echt antwoord, was ook bezig. Zal ik dan maar zo brutaal zijn en gewoon zeggen, dan kunnen we gelijk ergens eten??
Goed idee van dat eten! Moeten jullie wel optijd weggaan, maar klinkt zeker gezellig. Ik zou het inderdaad mededelen . Fijn dat het vandaag goed ging. Je moet niet zo aan jezelf twijfelen hoor! Een vrouw die weet wat ze wil vindt hij misschien wel heel charmant .
Is dat brutaal?? Hè? Je zegt toch gewoon ' ik wil graag wat eerder gaan, zodat we lekker uit eten kunnen '.
Met alle respect 2jees maar de verhouding in jullie relatie is wel heel scheef. Ik zou bijna willen vragen of hij je ketting niet te strak heeft aangetrokken... Ik denk oprecht dat eerst JIJ moet veranderen. Ga sporten in de avonduren, ga werken of een studie volgen, spreek eens af met een moeder van een klasgenootje of ga dat doen als je oudste nog niet naar school gaat. En de kerk, heeft die geen hulp nodig voor t 1 of ander? Nodig eens een buurvrouw uit, ga naar een speeltuin in de buurt en knoop eens een gesprek aan met een wildvreemde. Ga een keer high-tea-en of een terrasje pakken met die vriendin van je. Of neem je moeder en/of zus mee naar de wellness. Ga hardlopen of een zaterdag uitwaaien aan zee. En als je man niet mee wil ga je alleen of neem je je oudste mee. En wat is er mis met een film kijken of naar de bios. Uit eten met zn allen bij de Mac Donalds of een pannenkoekenhuis. En waarom kun jij de financien niet doen of andere nevenactiviteiten die je man steeds doet? Je kunt toch zeket wel meer dan het huishouden en taarten bakken? En anders kan je man je het leren, doen jullie gelijk iets samen. En zondag rustdag... Misschien moeten jullie eens 'rustig' een dagje naar de dierentuin of kinderboerderij op zondag. Of lekker het bos in op zoek naar kabouters.... Want wat is nou belangrijker? Zondag niets doen dag of zondag ik red mijn relatiedag? Kom op, doe er wat aan en begin bij jezelf. Als je man geen tijd heeft voor jou zorg er dan voor dat jij ook weinig tijd hebt voor hem.... Misschien voelt ie m dan een keer! Kom op voor jezelf! Xxx