Idd, niet afwachten, maar plannen. Hier hebben we 1 avond in de week die we echt vrij houden voor elkaar. Die avond gaan de kinderen wat vroeger op bed en doen we echt iets samen. Dat kan een spel zijn, een film kijken of lekker kletsen. Gewoon even een avond geen computer of eigen dingen. Kaarsjes aan zodat het gezellig is in huis en soms laten we de kinderen rond etenstijd vast eten en eten we zelf later iets wat we samen klaar maken of desnoods bestellen we iets. (al gebeurt dat bestellen maar zelden vanwege de kosten daarvan) Je hoeft echt niet een hele planning te maken en van alles uit de kast te halen voor een avondje samen. Hier merken we juist sinds we die ene avond samen vast hebben staan er zelfs regelmatig weer een keer spontaan iets gedaan wordt samen. Een relatie is tijd in elkaar steken en tijd vrij maken voor elkaar, met afwachten en kijken of de andere partij het op gaat lossen kom je er niet.
Daarmee bedoel ik meer het bomen over bepaalde onderwerpen enzo daar ga je vaak niet speciaal voor zitten maar is iets spontaans.
Waarom afwachten? Stuur hem een sms-je dat jullie vanavond iets te vieren hebben. Dan weet hij nu al dat hij daar tijd voor vrij moet maken.,
Ga naar de pabo, bestel een super sexy lingerie setje en wacht hem op met taart. Als hij dan nog niet hapt, dan is hij homo ( grapje ).
Ik herken mezelf wel in jou, zo heel gevoelig voor sfeer en an een beetje verontwaardigd zijn als mijn man dat niet voelt, of me alleen voelen... maar je moet er echt over praten. Als ik het niet zeg, weet mijn man ook niet wat er in mij omgaat en dat geeft alleen maar onduidelijkheid. Wij doen dus regelmatig dingen samen en hebben ook echt geen oppas naast de deur. Dat hoeft ook niet, als dochter op bed ligt is de avond van ons. Ik moet dat echt plannen door kaarsjes aan te doen, filmpje aan (wij hebben een hele collectie), of zomaar tussen het werk door even samen een koffie drinken in de stad. Dan komt het praten echt wel, en dan voel je je gewoon weer opgeladen. Vanzelf gaat het niet, aan een relatie moet je werken.
Ik zou even al jouw antwoorden hier in dit topic nog een keer gaan lezen... er zijn veel tips gegeven en jij zegt bij alles 'nee kan niet'... Tja hoe kunnen we jou dan helpen als je niks wil proberen?
Ik krijg echt de indruk dat er bij jullie niks gaat veranderen. Ik vind ook dat je het jezelf moeilijk maakt. Je kunt het toch ook gezellig maken als de kinderen op bed liggen. En dat doet hij die laptop maar uit!! Kom nou zeg, zo leef je toch niet samen. Moet er niet aan denken zeg. Mijn vriend en ik maken het samen ook gezellig als de jongens op bed liggen, en wij hebben ook geen oppas. Maar de avonden samen zijn ons heilig, kaarsjes aan, hapjes op tafel en lekker samen zijn en van elkaar genieten. Overdag ondernemen we samen dingen met de jongens. En ja hij mag ook graag sleutelen aan auto's, maar dat doet hij dan bijv zaterdag morgen. Tijdens de lunch is hij thuis en dan is hij er gewoon voor ons.
Oke nou daar heb ik dus echt geen kookwekker voor nodig hoor. Op mijn trouwdag heb ik geen laptop gezien. Zelfde verhaal geldt voor de verjaardag van mijn gezinsleden.
Je kunt natuurlijk ook je kinderen voor een paar uurtjes bij je vriendin brengen? Of denk ik nu weer te simpel. Daarbij is het toch geen zonde als hij eens 1 avond niet voor anderen bezig is??
Het zullen mn hormonen wel zijn, maar foei wat kan jij piepen zeg! Je wil niks veranderen en alles wat ee aandragen wil je niet... Als je een topic wil openen om te piepen over je problemen dan kun je dat beter doen. Succes ermee! *Gaat weg...*