tijd samen als man en vrouw, in een gezin?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2jees, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

O joh ik snap het heel goed zelfs! Wij zitten in iets soortgelijks (oude woning en ook veeeeel tuin werk). Mijn vriend doet dat ook allemaal op de zaterdagen zelf :)

Maar wij hebben het geluk dat we doordeweeks veel tijd met elkaar hebben, naast zijn baan.

2. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    De bible belt ten voeten uit. Man beslist, vrouw volgt.

Er worden hier tig oplossingen aangedragen die allemaal door jou worden afgewezen.

Het probleem ligt niet bij jouw man maar bij jou. Als je niet eens durft te vragen of hij even komt zitten, wat heb je dan voor relatie?
    Tijd om naar je eigen rol in het geheel te kijken.

En als je niets zegt, heb je ook geen recht van klagen.

3. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Trouwens, wat doen jullie op zondag dan? Ik mag aannemen dat jullie tijdens de rustdag toch wel tijd hebben om te praten.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

dan wandelen we welff hoor of speeltje met de kids, dan hebben we wel tijd voor ons gezin hoor, niet speciaal voor elkaar. sAvonds kerk 1 van beide.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

haha ik woon niet op de bible belt hoor. Je hoeft het niet zo denigrerend te zeggen trouwens.. tGaat hier niet over beslissen en volgen..

6. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Typisch gevalletje van prioriteiten stellen. Natuurlijk zijn er tig dingen belangrijk, maar als je samen een gelukkig gezin wilt blijven, is tijd voor elkaar maken misschien wel een van de belangrijkste dingen!
    En zoek het in kleine dingen; het hoeft allemaal niet lang te duren, duur te zijn of ingewikkeld te zijn, zolang je maar samen bent.

Ik verbaas me erover dat je dit niet gewoon uit kunt spreken naar je man toe. Je man is toch degene bij wie je je het meeste op je gemak hoort te voelen? Althans, voor mij is dat wel zo. Als je dat niet doet, gaat het van kwaad tot erger en dan kom je in een situatie waarin jij nu zit.
    Probeer mogelijkheden te zien, niet alleen maar alles wat niet kan of wat je niet wilt.
    Spreek die vent van je aan en geef aan waar je mee zit. En zeker vanavond moet daar gelegenheid genoeg voor zijn want het is nota bene jullie trouwdag! Ik mag toch hopen dat ie dan iets leuks met je gaat doen i.p.v. te gaan werken.
    En laat 'm vanaf nu prioriteiten stellen...en jij hoort daarin hoog te staan!

(schiet me een vraag te binnen; wanneer zien de kids hun papa dan? Als hij altijd weg is of altijd aan het werken is, wat voor voorbeeld krijgen zij dan te zien?)

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Met avondeten en daarna als ik afruim speeltie ff met hun.

8. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik ben toch wel benieuwd naar zijn prioriteitenlijstje...
    Eigenlijk niet eens zo'n gek idee!
    Als je hoog staat, dan kun je hem vragen waar dan de vertaling naar de praktijk blijft en als je laag staat is dat reden om eens heel goed met elkaar te babbelen.

9. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Ik krijg nu denk ik het halve forum over me heen. Ik had zo man en die heb ik gevraagd of die ons samen oud zag worden het antwoord was ja en dat van mij was nou niet op deze manier schat. Dus wat gaan we eraan doen. Nu let ie erop hoeveel klusjes die voor een ander doet hoeveel die achter de pc en dergelijke zit en word er meer overlegd. En is er dus meer tijd maar ook meer begrip voor elkaar.

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Waarom zou je nu het halve forum over je heen krijgen?
    Je hebt het denk ik heel goed aangepakt; hem aangesproken en samen zijn jullie tot een verandering gekomen. Denk dat TS het ook in zo'n richting zal moeten zoeken, wil er iets veranderen.
    Super dat het bij jullie zo goed werkt. :)

11. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Gelukkig maar haha. Werkt hier super mijn man was gewoon even vergeten dat ie rekening moest houden met meer mensen dan alleen zichzelf. En denk dat het voor ts ook goed zou zijn. Je gezin hoort altijd op nummer 1

12. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Even los van jullie tijd samen een praktische tip: laat je man wieltjes onder de box zetten, of, als je ruimte genoeg hebt in de schuur, koop een tweedehandsje op marktplaats en zet daar wieltjes onder en die box zet je dan in de schuur. (Wel die box naar buiten rijden natuurlijk, niet je kleintje in de schuur zetten haha)
    Ideaal als je een dreumes hebt die nog rondkruipt en je toch de tuin in wilt!

13. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Helemaal mee eens! :D

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.

Mijn man klaagt erover dat ik geen tijd meer voor m heb. Nou klopt dat wel sinds ik zwanger ben ga ik rond 20.30 naar bed.

Heb vervelende zw complicaties en ben savonds kapot met 2 kleine kids. Man vind t zo jammer dat we elkaar zo weinig zien.

Weet dat t na de bevalling weer op orde komt en in de weekenden kletsen we ook genoeg ;)

Hij zou meer Tijd samen willen, ik wil alleen maar slapen :(

15. 2jees

2jees Niet meer actief

herken ik echt ja..

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Weet je man dit? Waarom praten jullie hier niet over? Je moet (klinkt een beetje dwingend, maar je snapt wel wat ik bedoel:D) als de kids in bed liggen, tijd maken voor elkaar. Heel belangrijk.

17. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb alles gelezen en ik heb de oplossing voor je.
    Jij vraagt je vriendin een middag op te passen. Dan doe jij zelf het zaagwerk in de tuin.
    De tijd die hij daarvoor uitgetrokken had kan hij dan mooi aan jou besteden.

Zo. :cool:

18. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Oh man, jullie waren al 20 pagina´s hiermee bezig! :D:D

19. 2jees

2jees Niet meer actief

Vind m wel heel vindingrijk :D

Maar kan niet zagen.

20. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tuurlijk wel joh! Stelt niks voor!
    of heb je een lichamelijke beperking of iets? Want dat wist ik dan niet...

Deel Deze Pagina