Moet dit even van me afschrijven hoor,,,Met mijn leidinggevende is op zich niks mis...Maar als hij vrij is of even weg, heben we een meisje op het werk die zijn taak over moet nemen.. even een voorbeeld om het wat duidelijker te maken: Ik heb een aantal weken geleden behoorlijk last gehad van buikpijn.. weekje in de ziektewet gezeten en elke dag werd ik gebeld door mn baas wanneer ik weer kwam werken :x niet vragen hoe het ging ofzo... Kom ik net terug uit het ziekenhuis, waarvan ik de uitslag nog neit weet, verwacht hij me alweer op het werk... nou goed, de dag erna weer aan het werk gegaan met de afspraak dat ik weg kon wanneer het niet meer ging... Die dag was mn baas er niet, dus mijn collega verving hem.. ik gaf om 18.00uur aan dat het niet meer ging van de pijn en of zij dat wilde regelen dat ik weg kon... om kw voor 7 nog niks gehoord,, dus weer gevraagd, ging er achter aan.. voor ik het wist was het kw over 8, en kwam ze eindelijk aan dat ik niet naar huis mocht, heb mn spullen gepakt en naar huis gegaan... dit was niet de afspraak... volgende ochtend was ik vrij, belt mn baas kwaad op waarom ik naar huis ben gegaan,,, ik had het eerder moeten aangeven, Nu heeft zij tegen mn baas gezegd dat ik ineens zei dat ik weg ging,,,zonder aan te geven waarom enz... En dan zijn er nog tal van zulke dingetjes... Zij kreeg geen bonus afgelopen maand omdat ze te vaak naar de wc ging (idd kromme regeling maar goed) en ik kreeg m wel terwijl ik vaker naar de wc ging.. de kleine trappelt vrolijk tegen mn blaas dus kan er echt niks aan doen.. nu heeft ze net zolang gezeurd dat zij uiteindelijk ook de bonus kreeg.. Verteld tegen collega's dat ik geen goede moeder zal worden vanwege mn leeftijd (ben 21) blablabla... Ben ik nu onredelijk als ik daar onwijs kwaad van word... Zo, dat moest ik even kwijt, sorry voor het lange en denk een beetje onduidelijke verhaal
Nee je bent in mijn ogen niet onredelijk kwaad/pissed over deze situatie. Ik weet niet wat voor werk je doet en of je de beschikking hebt over computer/mail op je werkplek....Ik zou je adviseren (als het kan natuurlijk) dit soort zaken in het vervolg via de mail te regelen. Dus een mailtje sturen dat je je niet goed voelt en dat je graag naar huis wilt. Geen reactie? Dan dus later nog een mailtje dat je wilt weten waar je aan toe bent, etc. Dan kun jij aantonen dat je het wel normaal hebt aangevraagd en niet zomaar bent weggelopen etc.
Ja heb ik ook gedaan, heb tussen door nog een mailtje gestuurd naar een collega gestuurd (rond 19.00uur) dat ik nog niks wist en of zij mijn taak over kon nemen tot 21.00uur, maar mn baas gelooft het niet... Volgens mij worden ze vaak naast mekaar wakker, want hij trekt bij voorbaat al zijn conclusies en altijd kiest hij haar kant.. niet echt verrassend, hadden niet anders verwacht, maar ik ben van mening dat hij geluk had dat ik uberhaupt kwam werken...
Ik zou als ik jou was een afspraak maken met de arbo arts, maak je met hem dezelfde afspraken en dan hebben zij geen boe of baa meer te zeggen als jij weg wilt omdat je het niet meer trekt! Vind het trouwens altijd erg moeilijk gaan als je klachten hebt in de zwangerschap en collega's die taken overnemen, of een baas/leidinggevende die daarnaar handeld!
Probeer dan zoveel mogelijk een dossier op te bouwen (dus mails bewaren etc) Mochten er dan problemen ontstaan, dan heb je dat achter de hand. En inderdaad de afspraken met Arbo op papier laten zetten.
das wel een goeie tip inderdaad.. elk geval bedankt voor de reacties.. dacht echt even dat ik ze zag vliegen haha..
Naar de wc en dan wel/geen bonus??? huh.......??????? sorry, misschien ligt het aan je beroep, maar wat is dat nou voor iets raars?
juist, lekker krom... dan sta je teveel op personal time...werk in een callcenter dus moet je aangeven dat je even wegbent.. voor koffie halen en w.c. e.d. dat word verzameld aan het eind van de week en je mag maar bepaald aantal minuten weg zijn buiten je pauze om.. maar goed, omdat ik zwanger ben moet ik vaker naar de w.c. en daar doen ze niet zo moeilijk over, maar mijn collega doet dat zodat ze minder telefoontjes krijgt..