2 weken geleden ben ik bevallen van onze dochter, helaas is het enige wat ze de eerste week deed afvallen. Sinds donderdag komt ze dan eindelijk weer aan en gaat het wat beter. Haar flesjes dronk ze nooit leeg, ze zou zo'n 110 cc moeten hebben volgens onze kraamverzorgster maar haalde nauwelijks de 90 cc omdat ze tegen die tijd alweer sliep. Uiteindelijk hebben we dat probleem opgelost door een andere speen (groter gat) te nemen en nu haalt ze vaak de 100 cc en soms zelfs de 120 cc. Toen de voeding, Friso Comfort was te dik (dan valt ze dus weer na 70 cc in slaap), Friso Standaard was te dun (veel verslikken en uit de mond laten lopen. We mengen nu deze 2 en ook dit gaat goed. Alleen zei onze kraamverzorgster dat we absoluut niet langer dan 3 tot 4 uur tussen de flesjes mochten laten zitten. Geen probleem omdat de kleine zich na 2,5- 3 uur duidelijk liet horen weer honger te hebben. Maar sinds vannacht moet ik haar dus na 4 uur wakker maken voor haar fles met als resultaat dat ze dus op mijn arm gewoon verder slaapt en nauwelijks iets drinkt (met veel pijn en moeite 70 cc laten drinken en dat is met alle truuks om haar wakker te krijgen en te houden). Mijn vraag is eigenlijk moet ik haar voor de fles wakker maken of mag ik haar gewoon laten slapen tot ze zelf weer komt voor een fles. Groetjes anita
Hallo Anita, Het heeft met veel verschillende dingen te maken of je kindje al langer door mag slapen na een voeding. Iets langer kan geen kwaad. Je kunt het beste even bellen met het consultatie bureau. Zij kijken aan de hand van het gewichtsverloop van je kindje en de leeftijd van je kindje, hoe lang je tussen een voeding in kunt laten. Groeten Eveline