tijd tussen ei en ongesteld worden te kort

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door minimuis, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimuis

    minimuis Fanatiek lid

    17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi iedereen

    ik ben dinsdag bij de gyn geweest en daar kreeg ik te horen dat ik mijn eisprong 24aug had gehad maar ik heb op 1sep mijn :evil: gehad dit wil dus zeggen dat er maar 8dagen tussen mijn eisprong en mijn :evil: zaten al was dat dan dat het begon om half 12 bruin verlies met een beetje bloed de volgende dag ook nog wat bruin verlies met wat rood bloed niet veel had aan een inlegkruisje voldoende rare is mijn temp is niet echt gedaald maar mijn gyn zei dus dat ik van het weekend opnieuw moet testen ik weet het allemaal niet meer wordt er zo onzeker van ik geloof gewoon niet dat ik eventueel zwanger kan zijn alleen het probleem is als deze tijd tussen ei en :evil: zo kort is kan je dan toch zwanger worden ?
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Als je luteale fase (tijd tussen eisprong en ongi) te kort is, dan kun je hiervoor medicijnen krijgen. Of je krijgt drie keer na de eisprong een injectie Pregnyl, dit is een hormoon wat het baarmoederslijmvlies in stand houdt. Dus je luteale fase is dan langer en zo krijgt een bevrucht eitje meer tijd om in te nestelen. Of je kunt gedurende twee weken na de eisprong vaginaal Progestan inbrengen. Dit zijn kleine bolletjes, die het hormoon progesteron afscheiden en die hebben dezelfde werking als Pregnyl. Dus je kunt gewoon zwanger worden, maar hebt misschien even een kleine toevoeging van een bepaald hormoon nodig.

    Succes!

    Groetjes,
    Jippie
     
  3. minimuis

    minimuis Fanatiek lid

    17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    dank je wel voor je antwoord ik hou het even in de gaten en als ik het steeds heb dan maak ik een nieuwe afspraak met de gyn raakte een beetje in paniek geloof ik :) was het ook vergeten te vragen omdat hij zei niet normaal je regels dan ben je zwanger een beetje overdondert zal maar zeggen
     
  4. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Jippie, het klinkt alsof je dit zelf heb gehad. Hoe lang heb je gewacht om naar de doctor te gaan? Hoe kwam je erachter (temp, ovu testen?). Mijn luteale fase is namelijk maar 9 of 10 dagen, volgens mij is dit een beetje op het randje. Hoe lang heb jij het moeten proberen voordat het raak was?

    EDit; Sorry, al je inof staat al onder je banner...
     
  5. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Als iemand anders hier ervaring mee heeft of mij hier mee kan helpen hoor ik het ook graag!
     
  6. charlie01

    charlie01 Bekend lid

    22 mrt 2007
    503
    0
    0
    amsterdam
    hi,

    ik heb hier misschien ook problemen mee.
    Ik wordt steeds al 4 tot 8 dagen na ei ongesteld. tenminste dan krijg ik 6 -7 dagen bloedverlies, maar dan heb ik nog wel hoge temp. ik deed nl ook aan temperaturen.
    uiteindelijk gaat bij mij na een dag of 11-12 na de eisprong de temp wel naar beneden maar dan heb ik geen bloedverlies. raar he?
    ik kan er wel zwanger van worden want heb al een zoontje van bijna 2 en heb eind mei MA gehad.
    volgende week naar gyn om te kijken of er niet iets mis is en waarom zosnel bloedverlies.
    kan je dus eigenlijk nog niet zo heel goed helpen.

    groetjes,
    charlie
     
  7. Blinkie

    Blinkie Lid

    19 dec 2006
    28
    0
    0
    Heyhey,
    Ik ben nu 2 maanden aan het temperaturen en ben er dus ook achtergekomen dat ik dit heb. bij mij zit en bij de ene cyclus 6 dagen tussen en de ander 7 dagen. Nu heb ik ergens op dit forum gelezen dat als het meer dan 8 dagen was dat het minder erg was dan minder dan 8 dagen. Maar of dit precies zo is weet ik niet.

    Weet er iemand of ik nou al naar de donkter zou kunne gaan, of meot ik dan echt eerst 3 kaartjes hebben?
     
  8. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Doordat wij in de medische molen zaten, wisten we precies wanneer de eisprong was. Maar ik kon ook altijd duidelijk de eisprong spotten mbv ovulatietesten. In eerste instantie was mijn luteale fase altijd precies 14 dagen. Ik kon de klok er op gelijk zetten. Maar na het gebruik van verschillende soorten hormonen tijdens behandelingen, had ik er ineens een hele korte fase tussen zitten van amper 9 dagen en daarna soms van 10 dagen. Ik heb vanaf toen extra ondersteunende hormonen gekregen, zodat het weer verlengd werd. Gewoon voor de zekerheid, omdat een behandeling anders natuurlijk geen kans van slagen heeft.

    Als je zeker weet wanneer je eisprong is en je word standaard elke keer na 7-8 dagen ongesteld, dan is er iets mis. Dan is die fase inderdaad veel te kort. Het moet minimaal 10 dagen zijn, anders kan een bevruchte eicel zich niet innestelen en word je baarmoederslijmvlies veel te snel afgebroken. Ik zou hier redelijk "snel" mee naar de huisarts gaan. Het heeft geen zin om eerst een jaar te wachten, want op deze manier heb je geen kans om zwanger te worden. Ik neem aan dat een huisarts je zal doorsturen naar de gyn, zodat die eens verder kan kijken.

    Succes allemaal!
     
  9. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    Heel erg bedankt voor je antwoord Jippie!
    Ik doe (nog) niet aan tempen, maar ik heb dus vorige maand ovu tests gebruikt. Toen zaten er 9 of 10 dagen tussen ei en menstruatie (weet natuurlijk niet precies wanneer eisprong is geweest...)
    Ik ga kijken wat er deze ronde gebeurt, maar anders ga ik toch ook weer vrij snel een arts bellen denk ik.
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    volgens mij is 8 dgn het minimum wat er tussen je eisprong en menstruatie mag zitten, maar desgewenst kun je idd beter contact opnemen met de ha of gyn hierover om dmv progesteron dit op peil te krijgen ( is het hormoon wat normaal gesproken aangemaakt wordt in de luteale fase) tenzij blijkt dat je genoeg aanmaakt natuurlijk...maar een simpel bloedonderzoek zal hier uitsluitsel over kunnen geven....

    gr.smoekie
     
  11. Julita

    Julita Fanatiek lid

    11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    dankjewel smoekie.
    Ik hoop dat ik deze maand een 10 dagen lange lf heb, dat zou mooi zijn.
     

Deel Deze Pagina