Tijd tussen eisprong en menstruatie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MM1988, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MM1988

MM1988 Lid

19 jan 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,
    Sinds het stoppen met de pil in oktober 2014 heb ik erg onregelmatige cyclussen gehad van 37 tot 73 dagen.
    Afgelopen mei heb ik een miskraam gehad, toen een cyclus van 41 dagen, daarna 15 dagen. Op 26 juni heb ik 11 (!) Dagen licht bruin/bloedverlies gehad. Ik ben weer gestart met ovulatietesten en had op cyclusdag 17 en 19 een positieve test, op 18 niet, vreemd toch?
    Vandaag zit ik op cyclusdag 27 en is mijn menstruatie begonnen. Ben dus heel tevreden met deze cyclus. Alleen nu is mijn vraag, als mijn eisprong dus ergens rond cyclusdag 17-18-19 geweest is, komt de menstruatie toch altijd ongeveer 14 dagen later?
    Volgens mijn berekening zou het nu dus 8-10 dagen later zijn..... is dat normaal?
    Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi MM1988,

zeker met een onregelmatige cyclus is het lastig om berekeningen te maken en er nuttige cingen over te zeggen. Wat wel klopt is dat gemiddeld de menstruatie 14 (10-16) dagen na de eisprong komt, maar er zijn ook vrouwen bij wie dat eerder of later gebeurd.
    Ik lees niets vreemds, het is alleen met kinderwens lastig plannen zo. Goed dat je probeert met ovulatietesten inzicht te krijgen, maar het wil ook weer niet alles zeggen.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina