Hey allemaal, ik vroeg mij af of jullie zicht hebben op hoeveel tijd er zit tussen je eisprong en de moment dat je ongi wordt. Normaal is dat zo'n 2 weken (iets meer of iets minder). Maar nu ben ik vorige maand 11 dagen overtijd geweest, wat zou betekenen dat ik of mijn eisprong veel te laat heb gehad, of dat de periode ertussen gewoon veel langer was. Ik had er toen ook niet echt op gelet wanneer ik mijn eisprong zou hebben. Deze maand weet ik wel dat ik in de periode van vorige week maandag-donderdag zeker mijn ei moet gehad hebben. Dus zou ik ergens eind volgende week moeten kunnen testen... behalve natuurlijk als die fase ertussen veel langer zou zijn dan 2 weken. Bij deze vraag ik dus eens jullie ervaring / advies
Hoi Twins, Je luteale fase (aantal dagen tussen eisprong en ongi) kan per cyclus verschillen en het kan variëren tussen de 10 en 18 dagen. Groetjes, Jippie
Niet helemaal. De luteale fase verschilt van vrouw tot vrouw tussen de 10 en 16 dagen (heel soms 17-18 of korter dan 10 dagen). Echter, bij de meeste vrouwen is de luteale fase wel constant. Dus je hebt bijv. elke maand 12 dagen of elke maand 14 dagen. Soms scheelt het een dag. Weet je eenmaal hoelang je luteale fase is, dan is dat handig met testen.
Ja, het kan erg verschillen per vrouw. Sinds ik temp ben ik er achter gekomen dat mijn lutheale fase erg kort is. Volgens Fertilityfriend was de het de vorige cyclus 8 dagen en de laatste cyclus maar 3 dagen... Extreem kort dus...
Hoi Aguilegia, Het is inderdaad zo dat elke vrouw een min of meer standaard luteale fase heeft. Alleen kan het wel zo zijn dat die ineens verandert! Ik zat zelf steeds op 14 dagen, kon de klok erop gelijk zetten! Maar om een of andere reden is dat ineens veranderd en is 'ie korter geworden, soms nu zelfs maar 10-11 dagen. Soms is 'ie weer wat langer en een andere keer ineens 15 dagen. Dus het kan wel degelijk variëren. Ik weet dit namelijk omdat we in de medische molen zitten en dus bijna op de minuut af kunnen zeggen wanneer de eisprong was! Dus het is niet zo dat elke vrouw een constante luteale fase heeft! Groetjes, Jippie
Hey, dankjewel voor de antwoorden! Als ik deze maand niet zwanger ben, volgende maand met tempen er eens achter proberen komen.
hey, ik zit nu op 17 dagen na mij ei, en ook nog niet ongie.. en ook geen positieve test. dus ik snap t ook niet meer. hoe het nu in elkaar zit... word er een beetje gek van onderhandzit nu al op dag 35... weet zeker dat mijn ei 17 dagen geleden was, want ik heb hem echt gevoeld.. dus hoe het nu zit?
Je luteale fase zit tussen 10 en 17 dagen na je eisprong. Als je dus zegt dat je de vorige keer 11 dagen overtijd bent geweest en toch ongi werd, denk ik dat ook je eisprong later is geweest. Als je onregelmatig bent kun je eens gaan tempen, dan weet je door je temp wanneer je eisprong is geweest en kun je dus ook meer zekerheid krijgen over wanneer je NOD is. Succes!