Wat vinden jullie hiervan? Evi eet lekker van haar groente en fruit maar we merken erg goed dat haar flessen er niet zo goed meer in gaan. Nu ben ik gisteren met het volgende begonnen: ipv de fles die evi om 16 uur krijgt, geef ik nu de groente, hiervan eet ze ongeveer 150 gram. Daarna maak ik nog een flesje en drinkt ze nog ongeveer 100 cc, dit wil ik dan gaan afbouwen. De overige 3 flessen (om 7, 12 en 19:30) krijgt ze 180+6. Is dit oke of zouden jullie het anders doen? Ook zou ik met de tijd de groente rond een uur of 17:00/17:30 willen geven, weet alleen niet hoe we dit moeten gaan doen, heeft iemand tips voor mij? De tijd tussen de fles van 12:00 en 17:00 lijkt me dan erg lang. De fles van 12:00 later geven is lastig omdat evi 's-ochtends maar 3 kwartier slaapt en ze is dan ook tegen twaalven erg moe, dan geef ik haar de fles en slaapt ze daarna gelijk 2 uur. Langer rekken gaat niet omdat ze dan gewoon te lang wakker is en niet zo gezellig meer is
Mijn zoontje is bijna 6 maand en heeft zijn schema als volgt: 7.00/7.30 200 ml pap met de lepel 12.30 200 ml fles 15.00 ( evt yoghurtje/lange vinger) doe ik niet dagelijks 16.30 200 gram potje warm eten 19.00 200ml pap met de lepel. Mijn zootnje wou zelf die 4e fles niet meer ,dus toen wist ik dat het tijd werd voor een potje warm eten.
Ik zou de 3e fles helemaal laten vervallen. En dan tussen 14.00 en 15.00 uur wat sap + een rijstwafeltje oid, om 17.00 uur groente + toetje en dan gewoon om 19.30 uur haar fles.
Ik heb haar al een paar dagen geprobeerd wat sap / lauwe thee uit de fles te geven maar ze wilt er niet aan. Kan ik dan wel al de fles helemaal laten vallen? Rijstewafeltje heb ik toevallig ook al gegeven maar ze weet ook nog niet zo goed wat ze daarmee moet, ze doet er vanalles mee behalve richting haar mond stoppen, terwijl ze al het andere wat ze in d'r handen krijgt (lees: speelgoed / knuffels) wel in d'r mond propt Zal denk ik een kwestie van wennen zijn :
Dat is hier precies hetzelfde, ander drinken ,wil hij absoluut niet hebben en het eten rijkt hij ook niet zelf naar de mond terwijl hij de rest altijd in zijn mond stopt Ik denk ook idd dat het gewenning is en probeer het iedere dag maar weer opnieuw. Ik zou die fles trouwens wel laten vallen, je kindje gaat vanzelf wel dat hele potje opeten, als ze doorhebben dat er geen flesje achteraan komt.
ik ben met alyssa ook aan het afbouwen met de fles na de groente. ik doe gewoon steeds 30cc en 1schepje minder als ze een week lang minimaal 30laat staan van die fles. we zitten nu op 200gram groente en dan een flesje van 120cc erachter aan. lijkt me de goede manier van afbouwen (of je kindje moet hem helemaal niet meer willen) aangezien ze bij het cb adviseerden om het zo te doen. liefs doris
Evi liet in alle flessen zo'n 60 cc staan dus ik heb gister de fles na de groente weggelaten en dat ging goed. Haar schema is dus nu: 07:00 fles 180 + 6 + 3 scheppen nutrix 10:00 fruit 125 gr. 12:00 fles 180 + 6 16:00 groente 200 gr. 19:30 fles 180 + 6 Op zich wel ok toch? Met de tijd is het de bedoeling dat ze haar groente een beetje rond onze etenstijd gaat krijgen (ca. 17:00 uur - 17:30 uur), nog even uitvogelen hoe we dat gaan doen.
je kunt rond 15.00 uur een tussendoortje geven. halve liga of kinderrijstwafeltje met wat te drinken. of nog wat fruit. dan kun je haar avondeten later gaan geven. Groetjes, Miranda.
ja tussendoortjes ben ik ook mee begonnen maar ze weet nog niet zo goed wat ze ermee aan moet, maar dat zal vanzelf wel komen. Iets anders drinken uit de fles is ook nog niet zo'n succes, dan zit ze me echt zo aan te kijken van: waar kom je nu weer mee aan Komt vast goed...
je kunt ook wat yoghurt proberen als tussendoortje evt met wat erdoorheen. ze krijgen vanzelf wel door waar het inmoet groetjes, Miranda
oh ja dat is ook wel een idee. Wanneer is het eigenlijk noodzakelijk dat ze er wat bij drinkt naast de flessen, is dat al als ze 3 flessen krijgt of is het dan nog niet zo erg als er nog geen ander drinken in gaat.
je kunt het al aan gaan bieden bij het tussendoortje, als ze dorst heeft drinkt ze wel. het is meestal wel even vissen wat ze lusten Groetjes, Miranda
Hier kreeg hij altijd nog te drinken voor hij ging slapen. En hij slaapt nog 2x overdag. Toen ben ik hem ipv een volle fles melk thee met een schepje gaan geven. Dit pakte hij goed en dan ging hij ook goed slapen. Dit heb ik ongeveer een week gedaan en toen alleen nog als ik het gevoel had dat hij het nodig had. En eigenlijk heeft hij het toen nooit meer nodig gehad.