Biologisch hypoallergene voeding ?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door melloncollie, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik ben dus op zoek naar hypoallergene voeding die ook nog eens biologisch is.

Ik ben net op de site van Biobim geweest maar helaas hebben ze daar alleen gewone voeding. Allergieen en dergelijke komen wel in de directe familie voor, dus wil ik wel dat Yelena's voeding hypoallergeen is.

Weet iemand of dit bestaat en waar het te koop is?

Zo niet, ga ik verder met Nutrilon. Maar daar zit veel troep in vind ik en ook sporen van vlees, dus liever zou ik biologisch willen. Vandaar.

2. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou niet weten of het bestaat, volgens mij heb je alleen hypoallergene voedingen van Nutrilon, Nan Nestle, Friso en de Extra care van Kruidvat.

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

De HA voeding van Kruidvat is niet bioloisch

4. melloncollie

volgens mij moet het nog uitgevonden worden ;)

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Nou,wat let je! Er is vast een markt voor ;)

6. melloncollie

mwah, ben niet zo'n ondernemend type. zeg maar gewoon aartslui zoals mijn moeder het zou zeggen

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
  8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hmmm misschien hebben ze het over de geitenmelkvariant ... die is vanaf 12 maanden ...

Sommige antroposofen maken zelf hun babymelk ... heb net het geleende antroposofische 'CB-boekje' teruggegeven aan de rechtmatige eigenaar, daar stond een recept in voor zelfgemaakte babymelk (als alternatief voor fabrieksvoeding met toevoegingen als vitamine's, maar blijkbaar ook sporen vlees :confused:).

http://eriu.nl/ (Judy is de dietiste van 'mijn' CB ... je zou kunnen bellen mocht je hier meer over willen weten ...)

Maar ... ik denk dat ik persoonlijk gewoon voor de niet ekologische variant zou gaan ... je hebt wel wat beters aan mn hoofd lijkt me dan zelf melkjes te gaan brouwen :)

(overigens was het geen lastig recept hoor, iets met amandelpasta ... lijkt me ook niet echt hypoallergeen trouwens ... dus je hebt helemaal niets aan mijn tip :) :oops:)

Misschien biobim op de vingers tikken?

9. melloncollie

Ja zal ik doen, stoute biobim ;)

Ik houd al niet zo van koken en zelf melkjes gaan maken is me iets teveel werk.

Zag idd de geitenmelk, maarja die mag Yelena nog niet. Ten tweede; vraag me af of ze dat echt lekker vindt.

Als het ekologisch is, is het mooi meegenomen. Wat mij vooral niet aanstaat is dat er sporen van vlees in zitten. Ik ben zelf vegetarier en kies er bewust voor om mijn kind nu vegetarisch te voeden. Als ze wat ouder is kan ze altijd een stukje vlees proberen als zij dat wil.

10. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Melloncollie,

Ik las toevallig op een forum waar het ging over bio babymelk en dacht meteen aan jou over biovoeding

Er schijnt dus wel een voeding voor zuigelingen te bestaan die biologisch is, en volgens mij niet eens zo duur ;)

Hier de link:

http://www.biobim-shop.com/shop/BiobimLac-1-p-5.html

11. ProudMum

:confused: 7,99 voor de helft van een pak Nutrilon?

12. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Oja krijg nou wat.. dat had ik dus niet gezien.. ik zie dat er niet zoveel in zit dat is dan best nog wel prijzig zeg

Sorry Foutje :oops:

13. ProudMum

Nou, iig zal Melloncollie blij zijn dat er word meegedacht!
    En als ik ga rekenen, ben je voor Nutrilon HA ook aardig wat kwijt! Dus ws betaal je net zoveel?

14. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ja idd .. Nutrilon Hypoallergeen is ook 15,99 voor 800 gram dus dan is die bio voeding niet eens zo veel duurder ;)

15. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Biobim hypo-allergeen heb ik nog niet gezien in de biowinkel, ik geloof wel dat je dat via het net kan kopen.
    offtopic: Hier in België kost een standaard pak Nutrilon 17,99 euro en een pak Nan Pro van Nestlé bijna 19 euro voor 900 gram! Dus erg prijzig. Biobim kost hier ook 7 of 8 euro voor 400 gram dus dan is Biomelk hier wel goedkoper. Maar hier is de biomelk geen succes, Louiza lust ze niet, maar ze lust de Nutrilon overigens ook niet :rolleyes: ;)

16. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Mijn god wat duur zeg.. Kan je je voeding niet beter in Nederland kopen, Of is dat te ver reizen vanuit Belgie.

Het is geloof ik in begin 2007 allemaal omhoog gegaan omdat er weer nieuwe stofjes in zitten zoals DHA/AA en imunnofortis

17. melloncollie

Hallo, ja thanks voor het meedenken ;)

De prijs valt op zich nog wel mee als je het vergelijkt met Nutrilon hypoallergeen. Dan betaal ik liever veel geld of iets meer voor iets wat in mijn ogen beter is, dan voor iets wat ik niet helemaal toppie vind.

Maar die biobim is toch NIET hypoallergeen? Zie door de bomen het bos ff niet meer.

Deel Deze Pagina