Tijd tussen starten met mmm/clomid enz. En zwanger zijn

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Joy1, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, afgelopen februari ben ik gestopt met de pil ivm kinderwens. Vanaf die tijd pas twee keer ongesteld geweest.
    Ik twijfel wanneer ik volgend jaar naar de huisarts zal gaan, ivm een aanstaand huwelijk.

Daarom mijn vraag aan de zwangere/moeders onder ons:

Hoe lang zat er tussen van het moment dat je naar de huisarts ging en het moment dat je zwanger was?

Ben vooral benieuwd naar diegene die ook weinig tot geen eisprong hebben!
    Groetjes

2. pippeke

pippeke Niet meer actief

Nu een jaar gestopt met de pil.in mei naar gyn geweest. En tot nu toe geen 1 bruikbaar ei gehad.
    Moraal van verhaal: als je in de mmm zit duurt het nog wel even voordat je goed en wel echt bezig bent.

3. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik ben in december 2012 doorgestuurd door de huisarts en nog niet zwanger geweest.
    Maar ik ken ook mensen die bij hun eerste behandeling zwanger raken of nog voor de mmm spontaan!

Je twijfel is overigens wel herkenbaar. Ik ging dus in januari voor het eerst naar de fertiliteitsarts en we zijn in juni getrouwd. Ik hoopte op een gegeven moment dat ik zwanger mocht trouwen. Ja, dan had ik mijn jurk niet meer aangekund, maar dan was wel een enorm grote wens in vervulling gegaan.

Overigens kan jouw cyclus nog best gewoon met ontpillen te maken hebben. Bij bijvoorbeeld pcos wordt je cyclus juist steeds langer, die van jou lijkt steeds wat korter te worden. Dat betekent dus niet dat je ook daadwerkelijk doorgestuurd wordt. En als je wel doorgestuurd wordt, dan betekent het niet dat je meteen een behandeling krijgt.

Succes in ieder geval met alles en geniet vooral van de voorbereidingen van je huwelijk!

4. miepens

miepens Fanatiek lid

24 nov 2009
    1.160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Voor mijn dochter duurde het ruim een half jaar voordat ik zwanger werd in de mmm. Helaas toen miskraam. Ik ben daarna wel onder controle blijven lopen zonder medicatie en werd toen 4 maanden later spontaan zwanger van mijn dochter.

Nu stond ik op het punt de mmm in te gaan en bleek ik bij het intake gesprek in zh zwanger te zijn. Dus het wil niet altijd wat zeggen

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier bij de eerst 2 .5 maand en bij de tweede 8 maanden..

6. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik denk dat het heel erg per persoon verschilt..

Ik ben mei 2012 gestopt met de pil, in dec 2012 doorgestuurd naar de gyn. Januari 2013 eerste afspraak bij de gyn. Toen ging het wel snel, meteen de week erna aan de clomid (toen werd ik dus zelf gewoon ongi).
    Inmiddels 9 cyclussen in de MMM gehad, waarvan 7 met eisprong. Maar dus nog niet zwanger.

7. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar kun je echt geen tijd aan verbinden. Het hangt helemaal af van wat er aan de hand is. Ik ben zelf in september 2010 in de medische molen terecht gekomen met helaas nog geen resultaat. Maar er zijn ook dames die met 1 ronde met een beetje hulp van een hormoonpilletje zwanger raken. Ik kan je wel vertellen dat de medische molen een wissel trekt op je emoties. Persoonlijk zou ik eerst lekker genieten van de voorbereidingen op je trouwdag. Bepaal voor jezelf hoeveel haast je hebt!

8. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik ben in september 2011 gestopt met de pil. Vorig jaar september voor het eerst naar de gynaecoloog geweest nadat ik dus na een jaar nog steeds niet ongesteld was geworden.. Na onderzoek kwam Pcos en een te traag werkende schildklier uit en moest eerst daar voor behandeld worden. In januari dit jaar was hij stabiel en mocht ik met clomid beginnen. Hier heb ik alle doseringen van gehad maar sloeg niet aan. Afgelopen september begonnen met spuiten van menopur en pregnyl en begin oktober bleek ik zwanger. Dus opzich is het nog vlot gegaan. (Helaas midden in een miskraam dus moet weer helemaal opnieuw beginnen,maar dat terzijde).

Deel Deze Pagina