Teleurstelling en nu laatste kans..

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nephthys, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Hey meiden,

Even steun etc. nodig.

Na een jaar mmm (clomid, puregon en menopur) hebben we welgeteld 1 goede eicel gehad en dus 1 poging kunnen wagen. Vandaag op dag 24 van de cyclus ben ik ongesteld geworden dus onze eerste poging met alles (baarmoederslijmvlies, zaad en eicel) optimaal, is het niet gelukt.

Normaal gesproken zouden we doorgaan met menopur want dat werkt maar nog 1 ronde en ik ben kaal; zoveel haaruitval.
    Dit betekent dat we nu overgaan op een doodeng hormoonpompje die 24 uur per dag op m'n lijf zit. Dit is het enige dat we nog overhebben aan opties.

Ik heb even steun nodig en bemoedigende woorden vanwege de teleurstelling en de angst voor dat pompje.
    Bedankt!

2. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    He gedverderrie :( Snap dat je flink teleurgesteld bent. Ik heb verder geen ervaring met het pompje (heb er sowieso nog nooit van gehoord) dus daar kan ik je weinig over vertellen, maar ik wil je wel even een hele dikke knuffel geven!
    Het is niet niks allemaal :( Heel veel sterkte en ik hoop dat het pompje het voor jullie gaat doen. Op naar mooie eitjes en een wondertje!

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Lief, dank je!

Het pompje op zich werkt heel natuurlijk; het stuurt seintjes naar je hersenen zodat je lijf verder alles zelf doet (dus geen bijwerkingen en overstimulatie). Maar het blijft eng.

4. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Hmm..klinkt alsof er goed over na is gedacht :) Waar ligt precies je angst? Het idee dat er seintjes naar je hersenen worden gestuurd? Of dat het 24/7 aan je lichaam vast zit?

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Balen zeg dat het niet gelukt is:(

Kan me voorstellen dat het een eng idee is om het pompje te krijgen. Het is toch een soort van laatste redmiddel.
    Hopelijk doet dat wel wat het hoort te doen! Dikke knuffel!

Hoe wordt dat pompje op je lichaam 'aangesloten'?

6. pippeke

pippeke Niet meer actief

Jeetje meis, een heel jaar en maar 1 goede Kans!
    Ik snap soort van hoe zo'n loos jaar aanvoeld, maar mijn jaar was zonder medicatie, laat staan met!
    En haaruitval! Wat erg! Das de menopur dus.
    Ervaring heb ik zeker niet met het pompje, maar je kan het vast! Elke keer een Klein extra stapje erbij, dat is de mmm helaas.
    Het voordeel is dat je niet elke avond op vast tijdstip hoeft te spuiten!( denk ik?)
    Knuf!!

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Lief, bedankt voor jullie reacties.

Mijn angst ligt voornamelijk in het feit dat het 24 uur per dag op je lijf zit en er dus 24 uur per dag iets mis kan gaan. Elke 90 minuten wordt er een signaal naar je hersenen gestuurd dus wat gebeurt er als het losraakt. Bijvoorbeeld; je wordt wakker en het ding is los; je weet dan niet hoelang het los zit en of de cyclus dus opgegeven kan worden. Er zal vast goed over nagedacht zijn, maar toch. En zweet bijvoorbeeld?

Het apparaatje zelf plakt aan je huid vast en als je hem aanzet met de computer die erbij zit, schiet het een naaldje in je vel. Dat naaldje trekt zich terug en dan blijft er een slangetje achter.

Het feit dat een computer het ding bedient, vind ik ook een eng idee; bij spuiten heb je zelf de controle; wat als die pc het ineens niet doet; heb je hem dan op tijd aan de praat?

Ohja; @pippeke; de menopur was idd de oorzaak van haaruitval; nu bijna 2 weken niet meer gespoten en het valt nog steeds uit :(

8. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Wat enorm @#(*@#&(#$

Maar wat fijn dat er zo'n pompje is. Begrijp dat het een eng idee is...bespreek dit met je ferti arts he!

Heel erg veel succes !

9. Wilma24

Wilma24 Actief lid

16 dec 2011
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    SHIT! Ik weet helaas hoe je je voelt. Ik denk dat je je niet te veel zorgen moet maken over het pompje. Het klinkt als een insulinepomp. Die gebruiken mensen om niet onverwacht bewusteloos te raken door een hypo. Die dingen zijn uitgebreid getest en worden heel veel gebruikt! De kans dat er iets mis gaat is echt verwaarloosbaar.

Ik heb trouwens nog nooit gehoord van een pompje. Kun je iets meer vertellen over waarom?

10. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    @Wilma24;

Bedoel je het waarom van de plaatsing van het pompje? In dat geval;
    Ik had geen cyclus na het stoppen met de pil. Clomid en puregon werkten niet om een goede eicel te laten groeien. Menopur uiteindelijk wel maar ik ben bijna kaal door de bijwerkingen en het pompje moet die bijwerkingen niet hebben.

Het pompje helpt ook mensen die niet zoveel wegen en sporters. Ik was een sporter maar niet meer sinds dit hele gebeuren maar dat maakte blijkbaar niet uit :(

11. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Een hele dikke knuffel voor jou meid!
    De mmm is al zo slopend. Had je maar een garantie voor succes.
    Je mag de moed niet opgeven. Je bent sterker dan je denkt

Deel Deze Pagina