19 maanden en totaal geen ritme meer hebben

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Que, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Kleine man is nu 19 maanden is zijn complete ritme kwijt.

Hoe krijg ik dit weer terug, want dit is hopeloos!

Zijn normale ritme is rond 8 uur half 9 wakker dan slaapt hij na zijn flesje verder tot half 10 10 uur.
    Rond half 12 12 uur slapen tot half 3 3 uur
    Rond half 7 7 uur slapen tot de volgende dag.

Zijn ritme is nu opeens
    tussen 4 en 5 wakker sochtend
    dan rond 15 uur pas valt hij in slaap tot 18 uur (heb hem gisteren op dat tijdstip maar wakker gemaakt)
    Heb hem om half 9 naar bed gebracht en viel pas om 22 uur in slaap dan denk je dat hij wel door slaapt tot een uur of 8 maar nee hoor hij was om 4 uur al weer wakker.

Hoe krijg ik weer een beetje ritme want dit is echt vermoeiend

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel snap dat hij is gaan rommelen! Vind jullie oude ritme nogal apart om eerlijk te zijn.

Snap niet waarom je hem na een fles weer in bed stopt s´ochtends tot half 10/10 uur en dan om half 12/12 uur alweer naar bed? Ik vind dat hij enorm lang slaapt voor z'n leeftijd. Mijn zoontje gaat rond 7 a half 8 naar bed en is om 7 uur weer wakker. Rond de klok van 12 gaat hij weer slapen tot een uur of half 3/3 uur.

3. Que

Que Niet meer actief

Dat is het ritme wat hij zelf aanhield. Hij is een onwijze slaapkont. Hij zit half slapend zijn brood te eten en zijn avond eten. Het is niet omdat wij hem dat verplichten maar omdat hij dat zelf wil. Ik vind het ook erg veel slapen, heb het op het cb ook besproken en ze zeggen daar als hij het zelf aangeeft moet je er maar in mee gaan. En nu moet ik wel zeggen dat hij niet meer iedere dag sochtends in slaap valt na zijn fles maar zit hij lekker in zn bedje te spelen tot hij het genoeg vind en er uit wil.

Heb ook geprobeerd om hem minder te laten slapen maar dan is hij echt onhandelbaar aan t einde van de dag en is hij dus echt sago.

Hoop dat je het nu wel begrijpt ;)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar blijkbaar gaat het nu toch teveel worden? Anders gaat hij niet zo lopen rommelen lijkt me. Zou hem als hij wakker word gewoon eruit halen om 8 uur en dan om half 12/12 uur in bed doen. Als hij chagrijnig wordt oid, naar buiten gaan en afleiden.

5. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik ben het wel eens met mijn voorganger.

Mijn dochter is 20 maanden en wij doen al een paar maanden het volgende;
    8 uur wakker; 12:30 na boterham naar bed. 14:00 uit bed en dan rond 19:00 weer naar bed. Als we ergens naar toe gaan oid dan passen we de tijden wel aan, maar ze blijft maar 1 x slapen overdag. Dat werkt hier nu héél goed.
    Succes!

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als hij wakker in zijn bedje zit, dan zou ik hem niet mer in zijn bed zetten, maar lekker beneden laten.
    En misschien ipv een flesje 's ochtends gewoon een ontbijt?
    Dus een boterham met een beker melk.

En als hij wakker is tussen 04.00 / 05.00 uur, huilt hij dan? Of zit hij lekker te kletsen in zijn bed.
    Hier hebben we dat ook wel gehad hoor. Maar ik liet mn zoon dan in zn bed zitten en als het na een half uur nog niet stil was ging ik er heen, gaf ik zijn speentje en zei ik: het is nog slaaptijd Sven. Aai over zn bol, welterusten en deur dicht. Dan is het vijf minuten huilen, maar daarna slaapt hij wel weer.

Het is altijd even zoeken naar de juiste manier. Als je denkt dat je het juiste ritme hebt gevonden, dan veranderd het weer. Wat eigenlijk ook wel logisch is.

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou toch proberen hem overdag minder te laten slapen. blijkbaar heeft hij nu genoeg slaap en wordt dan 's nachts wakker (denk ik).
    Als hij het er moeilijk mee heeft overdag, dan is mijn tip: ga een eindje wandelen. dat werkt bij mijn dochtertje vaak wel. ze blijft dan wel wakker maar heeft wel even de tijd om rustig te ontspannen, te zitten en om zich heen te kijken. Anders zou ze thuis gaan jengelen zeg maar ivm moeheid.
    Succes!

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat deden wij ook, wandelen of gewoon lekker een puzzeltje doen samen op de bank. Het duurt even maar inmiddels is bij ons het ritme gelukkig weer goed, nacht van 19 tot 7 en middagslaap van 13-15 (soms15.30)

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Hier ritme

8:30 wakker fles
    tussendoortje fruit etcetera
    12:30 broodje
    12:45 naar bed tot 15:30
    17:00 eten
    19:30 naar bed

Ik heb hem gewoon wakker gehouden in het begin..
    Hij was stond vervelend maar uiteindelijk heeft hij het goede ritme gevolgd
    Nu nooit geen problemen meer.. Maar goed die van mij is een aantal maanden jonger...

10. Que

Que Niet meer actief

Ik had gelukkig ook nooit problemen, maar nu opeens is het compleet om gegooid.

Als hij zo vroeg wakker is zit hij heerlijk in zijn bedje te spelen.

Hij is nu ook nog steeds wakker sinds 4 uur vanmorgen dan. Hij is nog steeds niet moe.... Maar gaan zo wel boterham eten en dan naar bed.

Vanmiddag maar even een stuk fietsen. Eindelijk zit mijn zitje voor achter op de fiets (lag op zolder maar kon hem nergens vinden). Hopen dat hij dan vanavond lekker zal gaan slapen op het tijdstip dat het dus echt tijd voor hem is en niet pas om 22 uur savonds.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zeker als hij zo zit te rommelen zou ik echt een vaste structuur gaan aanhouden, want je oude ritme is echt wel heel erg veel slapen, vind ik dan. Ik zou echt bijvoorbeeld hem om 7.00 uur (als hij dan nog niet wakker is) uit bed halen, dan na de lunch naar bed, max. 2 uur laten slapen (zorgen dat ie rond 12.30 erin ligt, dan wordt het niet al te laat) en dan 's avonds weer om 19.00 uur naar bed. Denk als je dat een tijdje aanhoudt het veel beter zal gaan.

En natuurlijk kan het wel wat verschuiven, mijn dochtertje sliep eerst altijd tot 7.00/7.30 en nu helaas elke dag maar tot 6.00/6.30, maar goed, dat hoort er nu eenmaal bij.

12. Romy1979

Hier ook zo, maar sinds anderhalve week ook weer hersteld en is het zelfs 8 uur.

Ik geniet er maar even van :D

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh dan hou ik hoop :D zou het zo fijn vinden om de laatste weken van de zwangerschap nog een klein beetje te mogen uitslapen

14. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad structuur geven aan de dag.
    Hier doen we het zo en het werkt (voor ons in ieder geval) perfect:

8.30u wakker (ja, sorry, hebben een uitslaper!) dan boterham + melk
    12.00u boterham + water/thee en dan naar bed
    14.30u weer uit bed
    17.30u warm eten
    19.00u beker melk en daarna naar bed

Zodra het duidelijk is voor je kindje wat ie kan verwachten gaat het prima. In jou geval is het natuurlijk even 'omgooien', maar als je doorzet zal het vast goed gaan!
    Ook merken wij hier dat als je de dingen uitlegt wat er gaat gebeuren, dat het beter geaccepteerd wordt.
    Als we bijv 'smiddags weg moeten dan haal ik haar 's morgens al eerder uit bed, maar het schema blijft gelijk al gaan we dan iets eerder lunchen en naar bed. Wordt hier altijd geaccepteerd, nooit gemopper!

Succes...

15. Que

Que Niet meer actief

Wij doen altijd iedere dag hetzelfde aan structuur. En als we weg moeten tja... dan wordt het maar wat later, als hij moet slapen dan is hij degene die voor gaat. Maar het is echt sinds een paar dagen dat hij compleet de weg kwijt is. Vind dat zo vreemd, want wij hebben niks anders dan anders gedaan.

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Hier ook eentje die zijn ritme behoorlijk aan het verschuiven is. Maar het zou kunnnen komen door de komst van zijn broertje. Julian slaapt ook nog heel veel voor zijn leeftijd. Ik zet in de ochtend geen wekker voor hem en zie wel wanneer hij komt. De ene dag is dat 7.00 uur en de andere dag pas om 9.00 uur of later. In de middag slaapt hij zeker nog 3 uur en dan gaat hij rond half 8 weer naar bed. Hij slaapt tegenwoordig wel wat laat in de avond soms pas om 21.00 uur. Ergens wil ik het patroon gaan doorbreken maar ik vind het wel fijn dat hij nu zo lang slaapt in de middag ;)
    Je zou kunnen proberen of hij het red om 1 keer te slapen. Julian deed ik rond die leeftijd om 12.00 naar bed en dan sliep hij 3 uur maar dan liet ik hem altijd wat langer in bed. Zo langzaam aan zijn we het gaan verschuiven naar ongeveer 13.30 en dan ligt hij soms in bed tot 17.00 uur maar is dan wel al wakker hoor. Ik geniet er nog maar ff van:)

17. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat je zoontje nu over zoveel slapen heen gegroeid is.

Met die leeftijd (en nu nog) was het hier ongeveer:

- wakker tussen 8 en 9 uur (heerlijk hihih)
    - melk en ontbijt (ontbijt is hier overigens ook een drama, ze willen het nog steeds bijna nooit)
    - fruit)'
    - lunch en ergens rond 13uur naar bed;
    - tussen 15 en 16uur wakker
    - avondeten
    - rond 20uur naar bed tot de volgende ochtend.

18. Romy1979

Is het druk geweest met sinterklaas/kerst?

19. Que

Que Niet meer actief

1e kerstdag hebben we gewoon zijn ritme aangehouden en 2de kerstdag was het wel druk voor hem. Maar heeft ook gewoon de slaapjes gehad die hij normaal ook had.

20. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Mijn zoontje van 18 maanden heeft het volgende ritme;

07.30/08.00 wakker, boterham en dreumesmelk
    Rond 10 uur wat fruit (mandarijntje, stukjes banaan/appel etc)
    12.00/12.30 boterham en halfvolle melk
    12.30 - 14.30/15.00 middagdutje
    15.00 drinken en tussendoortje (liga, soepstengel etc)
    17.00/17.30 warm eten (eet met ons mee)
    18.00 badritueel
    18.30/19.00 beetje dreumesmelk, verhaaltje voorlezen en slapen

Tijden zijn niet altijd zo strak, maar globaal loopt het zo wel iedere dag en hij vaart er wel bij. Hij drinkt overigens al een tijdje geen fles meer, alles uit rietjesbeker of gewone beker. Dat laatste vindt hij mega-interessant.
    Tussendoor ben ik ook wel erg van het weggaan en iets met hem gaan doen. Dat is wellicht een idee? Leidt 'm beetje af van het 'willen slapen' en hopelijk naar een beetje ritme.

Deel Deze Pagina