tijd tussen voedingen in.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door anira, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    Tot ongeveer 2 a 3 weken geleden kwam mijn zoontje van bijna 6 weken om de 2 uur precies voor een voeding. hij dronk dan goed en ging daarna weer slapen. Ipv dat er nu meer tijd tussen de voedingen komt naarmate hij ouder wordt komt er juist mindere tijd tussen.

Op dit moment is het niet te voorspellen hoeveel tijd mijn zoontje tussen de voedingen laat en hoe lang hij tussen voedingen in slaapt.
    Het komen voor een voeding kan wisselen tussen een uur en de twee uur en een kwartier.
    Ook hoelang hij drinkt wisseld heel erg en vaak valt ie tijdens de voeding al weer in slaap.
    Nu weet ik dat voeden op verzoek het beste is maar het is voor mij erg vermoeiend en ik weet niet hoe lang ik het op deze manier nog ga volhouden..
    Zeker omdat het 's nachts ook niet makkelijk gaat. Hij komt dan zeker om de 1,5 uur voor een voeding wat mij nauwelijks tijd geeft om even te slapen. 1x per nacht heeft ie ook een bui dat ie helemaal niet meer wil slapen maar alleen bij mamma hangen en jengelen. Als ik hem dat nogmaals de borst aanbied hapt hij soms wel om vervolgens niet te gaan drinken of hij weigert de borst.

Het geeft mij het gevoel dat hij per voeding niet voldoende binnen krijgt om het wat langer vol te houden en om zelf ook even goed te slapen.

Moet heel eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe lang ik dit nog ga volhouden. Loop er bij als een zombie en merk dat ik steeds prikkelbaarder wordt. Niet erg gezellig voor Justin of mijn man.

Hoe zou ik er eventueel voor kunnen zorgen dat er meer tijd / ritme in de voedingen en daarmee ook in de slaapjes gaan komen? Ik weet dat ieder kind anders is maar op dit moment ben ik bereid alles te proberen.
    Zou het heel zonde vinden om nu te stoppen met de borstvoeding en over te gaan of kunstvoeding (ook al is dat ook geen garantie voor een beter ritme)

Justin wordt trouwens ook nooit gewoon zonder huilen wakker.
    Ik heb het idee dat hij dan chagarijnig is van de honger of omdat hij de slaap nog niet uit heeft.

Ik ben ook al begonnen met kolven zodat evt mijn man eens een flesje kan geven maar mijn kolf opbrengt is minimaal.
    Heb vandaag de neusspray opgehaald bij de huisarts. Hoop dat dat resultaat geeft.
    Ook ben ik bang dat het nog te vroeg is om te beginnen met de fles ook al doet ie het prima met de fop speen en mijn tepel

ik voel me gewoon zo onzeker door deze hele situatie en weet even niet meer wat ik moet doen.

2. Kirsten

Kirsten Actief lid

30 mrt 2009
    234
    0
    0
    Hoi Anira,

je zit echt ff stuk he, vermoeid en snel geprikkeld : (

Het kunnen regeldagen zijn, dan zal het snel over moeten zijn, na een paar dagen gaat hij dan weer terug naar zijn oude ritme. 6 weken is qua huilen onrust een piek, dus veel babies zijn dan heel huilerig en onrustig en snel geprikkeld.
    Wat vaak goed helpt is hem 1 borst echt helemaal laten drinken en daarna pas eventueel de volgende nog geven. Maar ik heb zo'n flauw vermoeden dat je dat ook al doet.
    Groeit hij trouwens wel ok, normaal plassen en poepen? Voed je met een tepehoedje eventueel? Ga even een beetje rondvragen om meer beeld te krijgen.

groetjes
    Kirsten

3. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    Tis inderdaad erg zwaar op dit moment en zit er aardig doorheen.

Sorry was ik vergeten er bij te zetten maar dit is niet iets van de paar afgelopen dagen nameijk maar gaat al zeker 2 weken zo. Heb dan ook niet het idee dat het regeldagen zijn.

Ik laat hem ook de eerste borst goed leeg drinken en bied dan pas de 2de borst aan. Die drinkt hij ook nog aardig leeg voor mijn gevoel.

Groeien doet hij volgens mij goed al is het een poosje geleden dat hij gewogen is. 20 juli ben ik bij het CB geweest en woog hij 3840gram. Was in vergelijking met de week ervoor dik 200gram gegroeit.

Plasluiers heeft hij genoeg en ook geen rare kleur of geur. Ontlasting vind ik lastig zeggen. Hij poep namelijk niet 1 luier vol maar kleine beetjes verdeeld over de dag. Ziet er wel uit als typische borstvoedingspoep. Geen rare kleur of geur oid.

Ik voed niet met een tepelhoedje. Gelukkig kunnen mijn tepels zijn behoefte prima aan. Heb geen last van kloofjes oid.

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Het is alweer even geleden dat je voor het laatst gepost hebt.
    Wellicht ben je er even tussenuit geweest net als wij.
    Heb je behoefte om te vertellen hoe het nu ervoor staat?

Groeten Rieneke

5. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    Ik heb inmiddels ook telefonisch contact gehad met een lactatiekundige en ben nu redelijk over mijn dip heen.
    In overleg met haar heb ik een poosje melk afgekolfd en door mijn man per fles (120cc) laten geven. Door een grotere hoeveelheid in 1x aan te bieden hoopten we dat hij er wat langer mee kon doen, beter kon slapen en zo de circel doorbreken. Dat is aardig gelukt volgens mij.
    Mn mannetje komt nu overdag gelukkig weer om de 2 uur voor een voeding en soms langer. Hij slaapt ook weer goed en is meer wakker na de voedingen.
    ook 's nachts gaat het nu beter, hij komt nog 2x per nacht en soms maar 1x. Ook gaat ie na de voedingen meteen weer slapen over het algemeen

Ik heb nu meer rust in mezelf gevonden en kan het nu allemaal weer beter aan. Ben blij dat ik heb doorgezet en kan nu weer genieten van mn mannetje.

Tis nu alleen wel zo dat hij ongeveer om 21,00uur gaat slapen en dan rond 1 uur en 4 uur komt voor een voeding.
    Veel mensen zeggen dat ik hem rond 23.00uur zou moeten wakker maken voor een voeding en dat hij dan later zal komen voor een voeding dan 1uur.
    Ik durf het nog niet zo goed aan om hem wakker te maken omdat ik bang ben dat ie dan niet meer gaat slapen en dat het geen zin heeft. Dat ie alsnog rond 1 uur komt voor een voeding.

Hebben jullie nog tips hiervoor eventueel? Als hij later zou komen voor een voeding valt er misschien wel 1 af en dan heb ik nog meer rust. ook met het iig op dat ik straks weer moet werken.

6. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Fijn dat het nu een stuk beter gaat!
    Over de nachten kan ik helaas niet zoveel zeggen.
    Ik kan je niet voorspellen wat hij zal gaan doen.
    Wat ik wel weet is dat je niet in de toekomst kan kijken en dat je echt met het moment moet leven.
    Alvast bedenken hoe het moet als je weer moet gaan werken heeft vaak niet zoveel zin omdat alles dan alweer anders kan zijn.

Er zijn kindjes die prima drinken als ze wakker gemaakt worden. Het voordeel is dan dat ze gaan slapen met een volle buik en het wat langer kan duren voordat ze honger krijgen.
    Er zijn ook kindjes die niet zo goed drinken als ze wakker gemaakt worden. Deze kindjes zullen snel in slaap vallen aan de borst.
    Kindjes worden niet alleen in de nacht wakker omdat ze honger hebben. Dus, aan jou om te kijken of het wilt uitproberen of dat je het zo laat en pas actie gaat ondernemen als je het echt nodig vindt.

Een klein beetje duidelijk zo?
    Groeten Rieneke

7. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    Hoi Rieneke, bedankt voor je duidelijke antwoord.
    Ik heb besloten samen met mn man om hem niet wakker te maken om 23.00uur voor een voeding maar lekker te laten slapen.
    Ik ga zelf altijd rond 22.00uur naar bed en heb zo ook een paar uur slaap achter elkaar.
    Moet zeggen dat Justin ook bezig is met een nieuw nacht ritme te vinden. Hij komt de laatste paar dagen vaak pas voor het eerst tussen 2 en 3 ipv rond 1 uur en daarna tussen 5 en 6. ipv om 4 uur.
    Misschien dat hij zelf al bezig is om alles op te schuiven zodat er 1 nacht voeding af gaat vallen. Ík laat het lekker aan hem zelf over.

Heel erg bedankt voor je antwoorden!

Deel Deze Pagina