tijd tussen voedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door arc, 9 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arc

arc Lid

24 jan 2009
    54
    0
    0
    Ik voed nu op vraag. Maar dat zorgt er wel voor dat er soms maar 2 uur tussen de voedingen zit. Vandaag ben ik voor het inzicht maar weer eens gaan wegen voor en na de voeding. de eerste keer was rond 2u vannacht en toen klokte hij 165ml naar binnen. Nou was hij rond half 10/10u gaan slapen dus er zat wel even tussen. Maar rond 5uur kwam hij dus weer en toen dronk hij maar iets van 90ml. en daarna weer rond 8en. Dus telkens 3u ertussen. Nou reageer ik eigenlijk altijd meteen als hij begint te smakken.
    maarre.. ik zou voor mijzelf ook best wel eens willen dat hij er wat langer tussen liet zitten.
    Wat nou als ik het zelf eens probeer te rekken? dus niet onmiddelijk hem uit zn bed pluk bij het gesmak, maar bijvoorbeeld dan nog een half uurtje wacht? (maar ik wil wel evt. huilen vóór zijn).
    Of is hij gewoon nog te jong en moet ik gewoon afwachten tot hij zelf zijn gewijzigde behoeftes aangeeft? hij is nu 7 5/7 week.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

Je baby kan het best hebben dat je de voeding af en toe een beetje probeert uit te stellen. Als hij tenminste voldoende groei laat zien.
    Natuurlijk kun je altijd direct op zijn vraag reageren, maar kijken hoe hij doet als je hem even laat wachten kan heus geen kwaad.

Succes
    Linda

Deel Deze Pagina