tijd tussen voedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wennepen, 19 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon is nu 2 1/2 maand oud en ik geef hem volledig bv.
    Wanneer gaan ze iets meer tijd tussen de voedingen laten? Hij blijft maar om de 2 1/2uur komen. Als ik geluk heb kan hij heel soms 3 uur er tussen laten. Hij groeit wel goed.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze er aan toe zijn...
    Flauw antwoord misschien, maar echt dit ligt bij elk vrouw en elk kind anders.
    De ene vrouw heeft veel meer opslagruimte in haar borsten dan de ander, de ene vrouw heeft borsten die elke 3 uur leeg moeten om voldoende productie te hebben, de andere vrouw kan er met gemak 6 uur tussen laten.
    De ene baby heeft een maag en metabolisme dat om elke twee uur eten vraagt, de andere baby kan er 4 of 6 uur tussen laten.

Vaak is het wel zo dat ze als ze ouder worden met wat minder voedingen toe kunnen. Maar op zich is op deze leeftijd elke drie uur heel normaal.

Verlies ook niet uit het oog dat borstvoeding meer is dat alleen aar eten en drinken. Babies hebben ook mamahonger, willen gewoon dicht bij je zijn.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    kan je denk ik niet voorspellen...
    onze zoontjes hebben heel lang, zeker tot de 6 maanden elke 2,5-3 uur gedronken. ons dochtertje laat er al een paar weken soms 5 uur tussen (maar meestal 3-3,5)...
    ze komt wanneer ze komt en dan krijgt ze...

4. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier kwam dat rond de 3 maanden. Toen ging hij zn 4 a 5 uur ertussen laten. Om vervolgens met 4 maanden in eennsprong te belanden en weer om de 3 uur kwam hihi.

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier tot bijna 7 weken ruim 12x per dag. Daarna zo 8/9 keer. Toen terug naar 6-8 keer en sinds een week weer vaker. Hij is bezig met tandjes en heeft nu weer vaker mams nodig.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Sinds een paar weken pas om de 4 uur ipv 3 uur en dan nog eind van de middag een extra voeding;)

Heb ik nooit erg gevonden, de voedingen gaan namelijk wel steeds sneller!

Deel Deze Pagina