baby 3,5 maand drinkt weinig tot niets uit de borst

Discussion in 'Borstvoeding' started by Noa1988, Sep 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noa1988

Noa1988 Actief lid

Jun 24, 2011
    319
    1
    0
    #1 Noa1988, Sep 17, 2012
    Last edited: Sep 17, 2012
    Mijn meisje van 16 weken drinkt sinds zaterdag slecht. Ze drinkt maar 3 minuutjes en wordt dan boos of gaat huilen. Als ik haar dan aan de andere borst leg drinkt ze daar ook even en ook dan wordt ze boos of moet ze huilen. Soms wil ze helemaal niet drinken.
    Uit de fles wil ze niet drinken (doet ze alleen op het kdv). Wel wou ze net 40 cc uit een spuitje (met vinger erbij in d'r mondje).

Ik kolf nu elke keer nadat ik haar heb aangelegd maar dan komt er nog maar weinig uit. Het zal toch niet nu al opraken? Borsten voelen veel leger dan eerst... Ik wil nog zo graag zelf blijven voeden.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn meisje gewoon weer uit mijn borst wil drinken?

edit: Ter extra info: dochter heeft een gaatje in haar hartje. Hierdoor is ze iets sneller moe dan de meeste kindjes van haar leeftijd.

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Zou het met regeldagen te maken kunnen hebben? Dat ze gefrustreerd raakt omdat ze eigenlijk even niet genoeg heeft aan je melk? In dat geval zou het kunnen helpen om even een paar dagen vaker aan te leggen. Veel drinken en rust nemen, lekker samen knuffelen, dan is het waarschijnlijk zo weer op peil. :)

3. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    met 3 mnd ( of iets later of iets vroeger) zijn er regeldagen, ik ben er nu eindelijk uit! heeft echt 2 weken geduurd hier!!!
    ik zou zeggen, probeer echt om de 2 uur aan te leggen, als het kan ook snachts super snel reageren en zo vaak mogelijk.
    Als je tijd over hebt om extra te kolven, zou ik dat ook nog es doen, of een hele dag met je baby op bed liggen, veel huid op huid contact en leker laten drinken zoveel ze wilt!!

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

4 maanden dip/regeldagen?

Teveel afleiding?

Komt je cyclus weer op gang?

Ik zou veel aanleggen in een prikkelarme omgeving. Succes!;)

5. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde. Soms na 2 slokken wordt de kleine dame al boos, met name 's avonds. Ze huilt nu ook weer meer tussen voedingen door (deed ze helemaal niet). Dus ik vermoed regeldagen van 4 maanden. Lekker veel aanleggen. Merk nu met meer aanleggen dat ze al rustiger word.

6. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ohhja 4 mnd dip, heb ik erg last van gehad bij de oudste!!!

7. Noa1988

Noa1988 Actief lid

Jun 24, 2011
    319
    1
    0
    Maar als ik haar vaker aan moet leggen dan moet ik haar wakker maken uit haar slaapjes. Deden jullie dat dan ook? Heb haar vannacht om 3 uur wel wakker gemaakt. Toen dronk ze goed en zonder boos/huilen. Ze sliep dan ook meteen weer verder na het drinken.
    Ik zal eens proberen om haar steeds iets eerder wakker te maken. En na kolven dan.

4 maanden dip. Pff... dat mag wel snel overgaan dan. Wordt er erg onzeker van.

8. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    mss drinkt je kindje ook slapend?

mijne toevallig beide niet, maar sommige kindjes doen het wel!

9. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    1,748
    223
    63
    Heel herkenbaar, hier heeft het wel een maand geduurd! Ik dacht er al bijna aan om te gaan stoppen en toen was het opeens over!

Nu is ze weer helemaal blij en vrolijk niks meer aan de hand.

Inderdaad de eerste 3 minuten lekker drinken en dan helemaal overstuur gaan huilen!
    Ik ben ook vaker gaan aanleggen maar hier hielp echt helemaal niets voor mijn gevoel.
    Je moet er echt even doorheen!

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    Hier is dat 's avonds een combinatie van vermoeidheid en krampjes/boertjes. Misschien ook eens een andere houding proberen? Die van mij krijgt vaak voeding terwijl hij op zijn buik op mijn borst ligt. Ik zit dan een beetje onderuit. Zo komen zijn windjes beter los.

Hopelijk gaat het snel beter!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Drinkt ze kort of drinkt ze weinig?

Share This Page