tijd voor een autostoel

Discussion in 'Verzorging' started by sassie25, Jan 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ---- sassie gaat toch even spieken wat er op de MC staat ----

2. Que

Que Niet meer actief

Ik wacht ff!!

3. Que

Que Niet meer actief

Enenenenenenenenenenenen???????????????

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Je hebt helemaal gelijk :) Ik heb in het boekje gekeken, zag het niet staan op de zijkant. ik dacht echt dat ik 10kilo had gelezen, zeker niet dan haha.

Nou ja, dan hebben we nog even speling tenzij het met de lengte niet meer gaat.... ;)

5. Que

Que Niet meer actief

He waarom heb jij een andere?????? Die van mij is echt toch maar tot 9 kilo!!!!

6. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

hahah ja geen idee. In het boekje stond 0 tot 13 kilo. Ik zag ook niks op de zijkant, maar misschien niet goed gekeken? Ik weet het echt bijna zeker dat ik 10kilo zag staan ergens namelijk.... hahah nou weet ik nog niks 8)

7. Que

Que Niet meer actief

Zou nog maar even goed kijken morgen. Want jij zei toen tegen mij ze kunnen maar tot zoveel kilo. En toen keek ik was het toch echt 9 kilo.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tot 9 kilo is meestal een oud model

tot 13 kilo is gebruikelijk

Mijn dochtertje draagt gewoon maat 74 (maar is wel heel smal)

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik heb ook een city maar dacht ook tot 13 kilo
    maar hij kwam er al bijna boven uit. groep 2 mag vanaf 9 kilo ;)

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wij hebben de maxi cosi priori xp en bevalt ook prima! en een tweede hand bebe confort in mijn autootje :) die heeft mijn moeder ook in haar auto zitten.

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Elke autstoel kan gewoon met gordels vastgezet worden! Maar als je alleen een base koopt voor je schoonmoder heb je meisschien geen 2 autostoel nodig. Dan is het niet zo'n gedoe de autostoel even om te zetten smorgens

12. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

heb ook nog even gekeken hier een mc cabriofix maar echt tot 9 kilo!!!

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Waar zie jij dat dan? Want op de site van maxicosi staat echt dat de mc tot 13 kilo is en volgens mij heb ik dat ook in het boekje gelezen. Of heb je er misschien één van een eerder jaar?

14. nonnie26

aan de onderkant van mijn mc zit een waarschuwingsplaatje en daar staat het op, heb hem van mijn nicht gekregen en die heeft er nu al 2 dus zal vast een ouder model zijn!!

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh, ja dan heeft het er denk ik mee te maken dat het een ouder model is. De nieuwe (iig die van vorig jaar) zijn tot 13 kilo. Nou ja, de opvolgstoel kon bij jullie in de auto toch beter dan de mc vertelde je toch?

16. nonnie26

zal idd een ouder model zijn en niet van vorig jaar want mijn jongste nichtje is nu 2, en ja de autostoel staat veiliger in onze auto dan de mc want dat paste niet met gordels ach ja krijg je he met een oude auto :p

17. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb ook een oudere cabriofix maar die is wel 0-13 kilo staat er onderop.
    Hier zit ze dus nog lekker in de cabriofix. Maar we hebben wel een Tobi gekocht vorige week.

18. Juttel

Juttel Actief lid

Apr 29, 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Wij hebben de Axiss van Maxi cosi en dat is echt een aanrader! Het hele grote voordeel is dat je de stoel naar je toe kunt draaien, dus geen gezeur met moeilijk in de autostoel zetten enzo. Laatst ook ideaal toen er een auto erg dicht naast onze auto was geparkeerd, kon zoonlief er makkelijk inzetten.
    Zat van te voren te twijfelen tussen de Axiss (wel wat duurder), de Tobi of de Romer King. De laatste viel af omdat ik zoonlief er niet echt moi in vond zitten. Uiteindelijk voor de Axiss gekozen ivm de draaifunctie en daar ben ik nog steeds erg blij mee! Succes!

19. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Oude modellen autostoelen waren tot 9 kg en de nieuwe modellen allemaal tot 13kg.
    En idd net als Cygnet zegt zolang het kruintje nog binnen de rand zit dan is het goed. Zodra een kindje met zijn kruintje boven de mc uit gaat komen is het pas tijd om over te gaan op de vervolg stoel. Gemiddeld is dit met 9 maanden. Beentjes over de rand, wat opgepropt zitten met jas enz is geen goede reden om over te gaan op een andere stoel.
    Bij een aanrijding in de groep 0 stoel wordt je kindje in de stoel gedrukt waardoor er zo min mogelijk kracht op het nekje en de wervels komt te staan. Wanneer een kindje andersom zit moeten de wervels sterk genoeg zijn om een klap op te vangen. Hoe stevig en goed een kindje ook zit onder de 9 maanden kunnen ze zo'n klap niet opvangen.
    Als het voor die 9 maanden echt niet anders kan om naar de vervolgstoel te gaan dan altijd in de ligstand.

Wij hebben overigens sinds kort de Tobi. Waarom? Omdat het de meest luxe stoel is van Maxi cosi en hij elk jaar als een van de beste en veiligste stoel uit de test komt.

20. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Vind ik idd ook een hele goede stoel. Als ik een 5deurs auto had gehad dan had het goed kunnen zijn dat ik daar voor gekozen zou hebben.
    Ik heb deze stoel laatst aan een gezin verkocht waarvan de vader in een rolstoel zat door die stoel kon hij zijn kindje nu zelf in de auto zetten waardoor hij een stuk mobieler werd en nu gewoon met de auto weg kon als hij zijn kindje bij had. Dus voor hem was dit ook de ideale stoel.

Share This Page