tijd voor een autostoel

Discussie in 'Verzorging' gestart door sassie25, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat klopt niet. De Pearl kan bijvoorbeeld alleen dmv van de FamilyFix base worden bevestigd in de auto. Maar deze stoel kan niet met de gordel in de auto worden gezet. Dus met zo'n base moet je allebei het isofixsystheem hebben in de auto.

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Nou we hebben een autostoel gekocht hoor. Het is de Tobi geworden van Maxi Cosy. Het is een kleur van vorig jaar en was daarom 80euro goedkoper dan de nieuwe kleuren. Nou maakt de kleur me niks uit, maar toevallig was het blauw en onze bekleding is grijs met blauw. Dus past het prima.

We hebben nog even nagevraagd wanner Tycho over moest en de mevrouw van de winkel (babydump) vertelde dat wanneer je 2vingers over hebt tussen de rand van de MC en het hoofdje, het tijd wordt om over te stappen.

En ik heb nog even goed gezocht en heb de sticker gevonden op onze MC waarop indd staat dat hij er met 10kg of 75cm uit moet. Wel overigens raar dat er in het boekje van de MC staat dat hij erin mag tot 13kg. Maar goed om het gewocht even in het midden te laten, hij moet qua lengte in ieder geval over.

Zo weten jullie dat ook weer hihihi

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Goeie keus, wij zijn zeer tevreden tot nu toe :) Tobi is gewoon heel fijn, vooral met wegslaande riemen:)

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Dat was ook datgeen waarvan mn vriend zei dat is handig zeg. We hebben ook nog even gekeken naar de axxis (?) met dat draaisysteem. Maar voor dat extra geld meer hadden we dat er toch niet voor over. De priori was ook nog in de aanbieding voor 99euro. Maar mn vriend vond de Tobi er steviger/solider uitzien.

We gaan binnekort de stoelen installeren :) Ik ben benieuwd wat Tycho ervan vindt hihihi.

xxxx

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben ook de Tobi gekocht en gaan hem vandaag in de auto zetten. Ben heel erg benieuwd hoe ze het vindt.

6. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Sassie,

Wij kunnen voorlopig hoop ik nog even met de maxi cosi (alhoewel ze echt lange benen heeft) maar ik bedacht me net dat we 2 van die stoelen nodig zullen hebben....
    Mijn vriend brengt haar over het algemeen altijd naar de creche en ik haal haar altijd. Dat wordt dus een behoorlijke aanschaf!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier is ze 9,3 kg en 73,5 cm. Hier wordt het ook langzaam aan tijd voor een ander stoeltje. We gaan binnenkort ook even kijken. Waarschijnlijk wordt het hier ook de Tobi. Zal straks eens even checken hoeveel ruimte ze nog boven haar hoofdje heeft.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb Tycho net laten meten bij het CB en hij is 73cm en op 200gram na 10kilo. Dus dat wordt echt tijd om over te stappen.

@Sunshine: wij hebben er ook 2gekocht omdat mijn schoonmoeder op woensdag oppast. Als zij geen stoel zou hebben zou ze nooit ergens heen kunen gaan met Tycho. Tja het is een hele hoop geld maarja het is wel belangrijk. Gelukkig waren ze in de opruiming.

xxxx

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier volgens ons meetlat is ze 76 cm. En hier zit ze er ook sinds gister in. :)

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik gok dat mijn zoon net zo groot is als jouw zoontje nu. Wellicht qua lengte 74 cm. Morgen moeten we naar het CB.

Wij zijn drie weken terug overgestapt. We hebben wel voor de assix gekozen. Ik vind het draaisysteem ideaal.
    wel hebben we een model 2010 gekocht. Scheelde toch weer wat.
    Maar het blijft veel geld (239 euro :()

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    kasper is hier ruim 10 kilo, hij zit nog in de mc, probeer het zolang mogelijk uit te stellen, maar ik merk dat hij met steeds meer tegenzin in dat ding gaat omdat hij wrs om zich heen wil kijken. we kijken nu dus ook naar een nieuw stoeltje...

thijmen heeft de romer king plus in mijn auto ( VW golf 4) en bij opa en oma (toyota prius) , en de romer king duoplus (met isofix) bij mijn vriend (ford mondeo 2008). past in elke auto prima! veel bescherming aan de zijkant, een ligstand, heel fijn stoeltje.

we hebben m in duitsland gekocht, scheelde toch een paar tientjes en omdat we er 3 wilden liep het al met al toch wel op.
    (BABY MARKT Online-Shop | Ihr Babyfachmarkt für Babyausstattung | baby-markt.de)

in principe willen we voor kasper hetzelfde stoeltje, maar het schijnt dat er ook smallere stoeltjes zijn (maxi cosi tobi), en dat is met het oog op de toekomst (evt. een derde) wel beter...

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Jeetje 3 stoeltjes... dat kost indd een hoop geld. Wij hebben de tobi gekocht van de week. Mn schoonmoeder gaat hem vrijdag in haar auto zetten. Zij heeft een Opel Corsa. Dus we gaan het zien of hij past hahaha. In onze auto past hij Wel (ford focus station) dus daar zie ik geen problemen mee. Tycho is gewoon qua lengte bijna te lang... Hij zit al bijna 2vingers onder de rand, dus we moeten wel overstappeb ook al kan hij nog niet zo goed zelf zitten. Maar de Tobi heeft gelukkig ook een ligstand. We hebben nog wel even naar de Romer king gekeken maar toch voor de tobi van MC gekozen. En het was een "oude" kleur (2010) dus daar hadden we weer een voordeel mee van 80 euro t.o.v het model met de kleuren van 2011... Ach ja en of Tycho nou in een zwarte of blauwe stoel zit... als hij er maar veilig inzit hihihi

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hey Romy,
    ja ik vond het een hoop geld voor een stoeltje met draaisysteem. En de Tobi is eigenlijk net zo goed en ook omdat we er 2 moeten hebben... We hebben nu 179 euro betaald per stoeltje en dan dus een kleur van 2010, zogenaamd dus oud model. De Tobi met de kleuren van 2011 kosten 249 euro..... Overigens vind ik 180 euro nog ene hoop geld hoor. Het is maar goed dat ze er een jaar of 3 in kunnen blijven zitten hahaha.

xxx

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
  15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zie nu dat er andere kleuren bij gezet zijn weer. Balen, ik had die botanic luxury willen hebben. :D Haha, nouja, de kleur is niet al te belangrijk. ;)

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dit is de verkoopsite van Dorel de fabrikant van maxi cosi, quinny enzo. Met deze site proberen ze hun oude voorraad te verkopen.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja ik hoorde het net al. Ik wil er ook een Zapp gaan kopen.
    De Tobi is gewoon super en was er ook erg snel!

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Is dat zo? Dat hadden we eerder moeten weten, dat had nog meer geld kunnen schelen. Ik sla hem op in mn favorieten :)

xxxx

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Nou hij was 74,5 cm en 9940 gram. Zat er niet ver vanaf dus.

Owja, 180 euro is ook zeker een hoop geld. En zeker als je er dan ook nog twee moet. Maar je hebt ook veel goedkopere autostoelen, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat die niet echt heel erg veilig zijn.

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Dacht dat dus ook van die goedkopere hoor. Dus ja dan moet je wel he. En vind het ook zo wat als mn schoonmoeder niet met de auto ergens naar toe kan en altijd alleen maar kan wandelen. Nou doet ze dat graag hoor. Ze wandelt wat af met Tycho hihi. En die vindt het op zijn beurt ook helemaal geweldig.

En dan daarbij, stel dat er nou wat gebeurd met Tycho en ze moet naar de huisarts ofsow....

xxx

Deel Deze Pagina