Wij zijn alvast aan het rondkijken, misschien heeft iemand hier ook iets aan.. http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/kinderzitjestest/kinderzitjestest-2010/a-tabel_2007-2008-2009-2010.pdf
Das handig, alles mooi op een rijtje!! Nou wij zijn sinds vanmiddag over. Ik heb de stoel zelf geinstalleerd in de auto, mega easy! Eerst heb ik Tycho in de woonkamer in de stoel gezet om de gordels en hoofdsteun goed te zetten. Denk dan hoef ik iet te rommelen als hij al in de auto staat Hij vond het ontzettend interessant hahah. Hij zat echt trots en groot te zijn in die stoel. We zijn al een ritje wezen maken naar mn schoonouders en hij heeft de hele weg naar buiten zitten kijken! Tja met de MC kwam hij niet zo hoog. Hij past dus gemakkelijk in onze auto en in de Opel Corsa van mn schoonmoeder past hij ook, dus helemaal perfect! Het enige wat me tegenviel: ik had gedacht dat die ligstand wel meer liggen was dan dat hij doet... Maar goed het zitten gaat steeds bter en we zijn niet zulke lange afstandsrijders. Nou ja dat was weer even een update hihihi. xxxx
Mijn dochter ging pas toen ze 1 jaar was over naar het volgende stoeltje, ze kunnen bij een frontale botsing als ze zo jong zijn de klap nog niet goed opvangen met hun nekspiertjes, dus zo lang mogelijk in de mc zou ik zeggen. Geloof dat je ze zelfs tot de bovenkant van de oren in de mc kan laten zitten, of is dat alleen bij de vervolgstoelen. Wij hebben de tobi (mijn man zn auto) en de axiss (mijn auto) en ik ben echt helemaal blij met het draai systeem. Wel ietsjes duurde, maar heb er echt al een jaar lang heel veel plezier van. Ben nu weer zwanger en heb weer flinke last van mn bekken, maar mijn stoeltje maakt het een stuk makkeljiker mn dochter in de auto te plaatsen.
wij hebben een stoeltje die je ook in maxicosi stand kan zetten (dus liggend en omgedraaid) Wij hebben hem op gewone stand staan. Wat ik ook heel fijn vind is de verkleinstukken in het stoeltje! 1 bij de billen en 1 bij schouders/hoofdje.