Tijd voor een luchtig topic met een knipoog! Waar zijn de relax mama's?? ;)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mw21, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Zijn er nog mama's op ZP die soms net zo makkelijk en iets wat ontaard zijn zoals ik? :p

Waar zijn die mama's die

Hun kind lekker tv laten kijken omdat t lekker rustig is
    Hun baby jong in de buggystand zetten omdat die t zo leuk vind om rond te kijken
    Met 4 maanden gewoon potjes geven
    Ook de tablet pakken voor vermaak
    Tijdens t fles geven zelf tv kijke
    iets te vaak op hun telefoon bezig zijn
    Ze bij oma brengt zodat ze zelf lekker kan winkelen
    t buurmeisje van 16 laten oppassen zodat je weer een avond kan dansen
    Lekker koekjes, snoepjes en ijs smikkelen met hun kind
    Gewoon vaccinaties doen zonder zich teveel te verdiepen
    Ze ook laten huilen om in slaap te kunnen vallen
    Ze alleen laten om de oudste naar school te brengen

en zo hebben jullie er denk nog een paar haha!!!

(Laten we t een luchtig topic houden hè, niks is als oordeel je kan niet bij een ander naar binnen kijken maar ik durf tegenwoordig bijna geen gewone topic vraag meer te stellen met alle heilige mama's hier haha! En kan me niet voorstellen dat ik de enige ben)

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Hahaha, ik denk dat ik wel zo'n moeder ben ja.

Op zondagochtend zet ik mijn zoon naast mij op de bank om heerlijk samen wakker te worden met de tv aan.
    Ik kleed mijn zoontje sochtends aan op schoot met de tv aan zodat dit geen worsteling wordt.
    Als mijn zoontje geen zin heeft om te eten dan pak ik de tablet erbij en zet ik een aflevering van bumba op zodat hij toch nog wat binnen krijgt.
    Met 4 maanden heb ik hem potjes gegeven.
    Ik breng hem wel eens naar oma en opa zodat ik een avondje kan stappen, en toen ik na oud en nieuw een kater had is hij er nog een extra nachtje blijven slapen.
    Hij heeft alle vaccinaties gekregen en heb mij daar niet teveel in verdiept omdat ik anders te erg zou twijfelen.
    Ik heb hem laten huilen om in slaap te vallen, dit duurde echter eigenlijk nooit langer dan 2 minuten.
    Ik laat mijn zoontje met de afstandsbediening en met mijn telefoon spelen.

Verder kan ik eigenlijk niks verzinnen, ik heb hem nooit alleen gelaten en ik heb ook geen oppas.

3. Berdientje28

28 dec 2014
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hahaha heerlijk om te lezen! Idd krijg hier soms het gevoel dat er alleen maar perfecte verantwoord mama's hier zijn! Maar nee hoor ook ik geef toe dat sochtends als eerste de tv aan gaat zodat ik van m'n koffie kan genieten we soms heerlijk snoepen soms geen kracht meer heb voor de zoveelste discussie en dan toch maar toegeef de potjes hier met 4 maanden met smaak er door heen gaan de iPad een uitkomst is op rot dagen en we de andere dagen weer heel verantwoord educatieve boekjes lezen hahaha:)

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hmm hier wel een relax mama
    Ik laat zl wel eens een paar minuten alleen om de hond uit te laten (klein blokje om)
    Tijdens de fles zit ik meestal op mn mobiel
    vaccineren doen we ook gewoon
    en laatste week/2 weken huilt hij als hij gaat slapen (maar voelt zich niet lekker en zit en slaapt het liefst bij ons)

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Waar zit die vind ik leuk knop hihi

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Owwww ja hoor hier nog 1.

- ff door het huis schreeuwen als er wat is en geen zin hebben om erheen te lopen.
    - lambaldagen dat de tv veel aan is.
    - de jongste in bed laten en de 2 oudste naar school brengen (goed, ik woon aan school)
    - ziek zijn is alles eten waar je zin in hebt.
    - de 2 oudste een weekend thuislaten met oppas (als we een weekend show hebben met de honden en het is ver weg)
    - feestje.... ach... dan gaan ze laat naar bed (ze slapen wel uit)
    - mee naar training op woensdagavond... prima.... de volgende dag gewoon eerder te bed.
    - met dit weer in de plassen stampen tot zeikens nat.
    - de jongste sabbelt op appels, wortels, broodkorsten en komkommers sinds 4 maanden (ze krijgt dus niks binnen maar proeft wel).
    - iets eetbaars laten vallen buiten, afspoelen en verder eten.

En zo nog vast meer dingen. Ik ben niet moeilijk en ga vaak in de go with the flow stand. Niet te panisch doen en overal in verdiepen.

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij zijn wel relaxed geloof ik. Ook omdat we heel gezond leven verder, mag ze van mij ook wel eens wat ongezonds tussendoor :D

Sinds dochtertje er is hebben we al nauwelijks tijd meer voor hobbies, series kijken etcetera dus ik word steeds relaxter.....

Als ik ga laptoppen, mag zij iPad of telefoon ( kan ze al goed bedienen, ze pakt alleen je hand om password in te toetsen :D )

En tijdens middagsoepje kijken we zandkasteel aan zee, want dan eet ze tenminste lekker door.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik werk zowaar fulltime en vind het dan nog nodig om haar af en toe in het weekend 'achter te laten' zodat ik even wat me-time heb :)

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    O ja als de kinderen weer eens een wasbeurt van de honden krijgen (nu vaak de jongste), dan kom ik er echt niet aanrennen met desinfecterende zeep, maar gewoon een billendoek of snoetenpoetser ff erover en klaar.

10. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Heerlijk om te lezen!!!!

- Starten met bijvoeden wanneer jij dat zelf wilt.
    - Gewoon vast voedsel pureren voor een kleintje ipv rapley
    - Bij een hongerig kind een fles van 210/7 geven zonder dat je vind dat je een 'emmer melk' geeft
    - Zoet broodbeleg zoals pasta en pindakaas

11. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Aaagh, leuke topic!! :cool:

Ik zit (te) vaak op mn mobiel....

Vaccineren niet in verdiept, dat doen we gewoon
    (doel heiligt de middelen)

Opa komt bijna elke dag even om met de kleine meid te wandelen en dan gaat mama lamballen ... (mama kijkt hier ook erg naar uit :D )

Oef... niet gaan melden bij het AMK he? ;) ;)

12. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    hier kijkt ze tv als mama moet koken, want dat is de enige manier dat ze even blijft zitten waar ze zit

ze gaat mee naar de paarden en ze helpt mama dan met borstelen en dan mag ze even op een paard zitten

heb teveel mijn telefoon bij me (doe ik nu veel minder, laat hem vaak thuis als man telefoon mee heeft) en dochtertje doet dit dus na:D (dat was een teken dat we moesten minderen hahahah)

ze krijgt soms wat ongezonds te eten (maar altijd verder gezond en geen snoep in huis)

mama heeft zich erbij neergelegd dat ze bij oma wel een snoepje krijgt

13. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik vind mezelf ook wel relaxt.

tv mag wel aan in de ochtend (maar wel na 8 uur, kheb er een schijthekel aan om 7 uur al die tv aan en zoonlief is elke ochtend tussen 6 en 7 wakker)
    of voor de tv zetten in de middag om even wat in huis te doen.
    Bumbaa kijken met papa achter de pc.
    bijvoeding was met 4 maanden en gewoon gepureerd of een potje.
    Soms krijgt hij wel is een stukje chocolade van kinder ofzo.
    vaccineren doen we ook gewoon.
    Alleen thuis laten en weggaan doe ik niet maar ik laat hem soms wel eens alleen in de woonkamer als ik bv naar de wc moet, of wat moet pakken boven, of wasje in de machine doen.

oh en soms zit hij een paar sec helemaal alleen in bad zonder toezicht als ik bv even de slaapkamer in ren omdat ik wat ben vergeten... schandalig :)

14. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Oudste kan op het moment niet goed alleen spelen ( als je in de kamer bent, dus ga af en toe op de wc zitten voor een paar minuten rust.
    Want ik ken mezelf, als ik naar boven loop ga ik van alles doen. Opruimen/ was opvouwen, haha

En hij zou wel graag de hele dag voorgelezen willen worden (houdt niet van tv kijken :d) dus hebben nu allerlei luisterboeken

15. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ohh wat fijn eindelijk herkenning!!!
    Ik dacht al wat is er toch met me aan de hand! :p

Zoon is 4 1/2 maand krijgt al lekker (gepureerde) groente, kijkt graag tv..en swiped ;) al op de ipad haha is gevaccineerd, en ook ik kijk tv tijdens de fles slechte mama ben ik he..:$:D

Maar hij is een tevreden ventje die heel veel liefde krijgt!!

16. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    haha, leuk topic!
    Ik probeer, net als elke moeder, vrij consequent te zijn. Maar kom op, je moet idd soms ff relaxed doen hoor.

Ik zet onze dochter smorgens in de box met de tv aan zodat ik kan stofzuigen enzo. Ook gaat ze in de box met tv aan als ik moet koken. Ze vind het prima.
    We hebben een boerderij en elke avond moet ik onze kalfjes voeren, meestal gaat ze mee, maar soms ben ik zo afgedraaid of het is snertweer, dan zit ze ook in de box met tv aan. Vind ze ook niet erg. Als ik weer binnen kom ga ik meteen koken, maar ze wil niet eens uit de box, soms merkt ze niet eens dat ik binnenkom, zit ze boekjes te lezen ofzo, haha!

Tussen de middag mag ze haar brood "loslopend" opeten, gaat beter dan in de kinderstoel. Daarna gaat ze naar bed met een fles melk, want dan slaapt ze lekker in.

Ik maak er vaak gebruik van als onze buurman komt(die helpt zo nu en dan mee op de boerderij). Hij vind het geweldig om mijn dochter op sleeptouw te nemen, en zij ziet hem als 3e opa, echt geweldig! Het is soms zo erg dat ze niet meer met mij mee wil...

Als mevrouw echt niet wil eten(komt zelden voor), elke hap verbloemen met appelmoes....Dán gaat het er wel in! Haha!

17. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hahaha hier ook wel hoor!
    Dochter 11,5 maand
    - kijkt binnen elke dag wel een paar nijntje filmpjes
    - krijgt een soepstengel om haar zoet te houden als ze zit te mieten als ik moet koken
    - loopt soms de hele dag in pyama omdat we zelf ook een luie dag hebben en geen zin heb haar aan te kleden
    - krijgt nog steeds (ok, wel zelfgemaakte) fruitpotjes
    - en ook avondeten komt vaak nog uit een bakje (ja dan wel zelf gemaakt, maar dat doet er niet toe)
    - als ze met ons mee eet maak ik een prakje
    - is gevaccineerd zonder dat ik me er in heb verdiept
    - duikt iets te enthousiast in opa zijn Magnum
    - van kleins af aan laat ik haar soms huilen, max 5 minuutjes en tevens hoor ik direct aan het soort huiltje of dat kan of niet 😊
    (Ga ik toch mezelf nog zitten verdedigen)
    - ze krijgt een mega zoete taart voor haar verjaardag met veel suiker, boter en kleurstof 😂

En vast nog wel een paar dingen

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Denk dat ik meer ertussen in zit! Ik verdiep me wel altijd heel goed in dingen en basseer daar mijn keuze op.

Maar ik vind wel dat je soms ook eens lekker makkelijk moet kunnen zijn. Als onvolmaakt mens raak je alleen maar gefrustreerd, teleurgesteld en kribbig van alle moetjes en wetjes die je jezelf kan opleggen. Ik verwacht geen perfectie op dat gebied.
    Haal een keer diep adem, lach om jezelf en geniet!!!!!

Ik ben van de anti anti-vaccinatie/anti-pureer maffie ;)
    De relax maffia!

19. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Broodje eten voor de tv en lachen om een boer/scheet voeg ik toe :D

20. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh zo fijn dit! Soms denk ik wel eens dat ik de enige ben.
    - ik laat ze hier gewoon huilen.
    - krijgen beiden vanaf 4 maanden potjes en N krijgt ze nu nog steeds als ik geen tijd heb om te koken.
    - ze krijgen beiden vaccinaties zonder dat ik mij erin verdiept heb.
    - ik laat de oppas ze soms mee nemen voor een middagje weg zodat ik vrije tijd heb :D
    - N kreeg op haar verjaardag gewoon taart met suiker en snoepjes en geen suikervrije troep.
    - wij eten thuis allemaal heerlijke e-nummers.
    - ze kunnen heerlijk tv kijken als ik iets in huis moet doen of ga koken
    - ik zet ze in de box/kinderstoel voor de tv als ik ga douchen
    - ik kijk op mijn telefoon / tv tijdens de fles

Deel Deze Pagina