Tijd voor een luchtig topic met een knipoog! Waar zijn de relax mama's?? ;)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mw21, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Fijn topic dit. Ik vraag me af of die perfecte moeders niet af en toe tegen een burnout aanlopen, ik maak het mezelf vaak makkelijk omdat ik ook gewoon moet uitkijken dat ik ook happy ben. Dus na 2 dagen proberen borstvoeding te geven ben ik overgestapt op fles, werd er zo chagrijnig van dat het niet lukte. Baby ligt in de box/op ons bed te spelen als ik iets moet doen zoals douchen. Potjes begonnen met 4 maanden, maak ook wel eens zelf gewoon de groente die we zelf ook eten. Ben wel eens heel lang gaan douchen toen ik hem niet stil kreeg.. daarna was hij stil. Zette hem in het begin wel eens met kinderwagen en al ergens waar ik hem niet kon horen huilen zodat ik kon slapen (hormonen, deed wel meer gekke dingen:p) nu zou ik dat niet meer doen. Ook gewoon alle vaccinaties. En gebruik geen dure zwitsal en pampers, huismerk is goed genoeg. Hebben een goedkoop autostoeltje en een tweedehands kinderwagen en bedje, het is geen prinsje hoor :)

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Haha heel goed dames lekker eerlijk zijn!

Enne over die tegenreactie we zouden t een relax topic houden hè ;)

Zie trouwens alweer wat dingen voorbij komen waarbij ik nog denk oja....dat doe ik óók nog hihi

3. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Check: Hun kind lekker tv laten kijken omdat t lekker rustig is
    Check: iets te vaak op hun telefoon bezig zijn
    Check: Gewoon vaccinaties doen zonder zich teveel te verdiepen

En vast nog wel wat dingetjes denk ik..

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vandaag nog..... Echt erg... Maar ik was zo ontzettend moe en viel bijna in slaap op de bank. Dochter heeft de hele middag Nick jr aan gehad. En heeft naast me getekend. Ik had gewoon geen puf ☺️

5. Suuzzuus

Suuzzuus Actief lid

13 mei 2013
    185
    0
    0
    Hahaha wat een leuk topic! Heel veel punten zijn echt heel herkenbaar:D

Ook heel slecht...tegen mijn dochter van 14 maanden zeggen dat ze nog even moet gaat slapen als het al 08.00 uur is omdat mama nog moe is;)
    En dan slaapt ze soms nog lekker tot 09.30 uur.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Leuk om te lezen! Had al gereageerd en ben heel wat dingetjes vergeten. Maar het meeste is zeker herkenbaar.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Gsm tokkelen, tv kijken tijdens flesjes geven
    Heel lang beneden in de box geslapen overdag. Zeker 4 maanden elk dutje. gewoon omdat ik dat zo gezellig vond. Laatste dutje beneden in de box met 13 maanden
    Krijgt soms een snoepje. Oke, ik lieg. Elke dag!
    Soms nutella of hagelslag op zijn boterham
    Wil je niet eten? Geen probleem. Zet over een kwartier wel bumba op dan eet je wel. Subtiel aanpakken he, zet je onmiddelijk bumba op weet hij dat het komt omdat hij niet wil eten :p
    Soms te vaak op gsm/ipad bezig. Ach ja, vroeger hadden ze boeken en deden ze de was met de hand dus,...
    Krijgt nu soms nog een potje! Hij doet alsof dat goud is en zo krijgt hij toch groenten binnen.
    Maak hem soms wijs dat de maan in Amerika is omdat ik te lui ben om met hem te gaan kijken en omdat ik toch weet dat het bewolkt is. Sta je toch te zoeken voor niks

8. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha de maan is in Amerika.
    En die van die wendag op school, en dan je botox laten aanvullen (of hoe heet dat?) Fantastisch haha.

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#69 Niekepiek, 12 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2015
    - De tv staat vaak aan.
    - Regelmatig pyjamadagen omdat ik geen zin heb om ze 's ochtends helemaal aan te kleden.
    - Soms laat ik ze wat langer in bed liggen als ze wakker zijn en lekker aan het kletsen zijn.
    - Heel af en toe nog wel eens een potje voor het gemak.
    - Hier ook gewoon afwisselend zoet beleg zoals pindakaas, pasta, schuddebuikjes, gestampte muisjes etc.
    - 'S ochtends zitten ze vaak even in de kinderstoel met een beker melk, tv kijkend, zodat ik even wat dingetjes kan doen (huishoudelijk bv.).

Dit zijn de dingen waar ik mezelf soms weleens schuldig over voel.
    Dingen zoals vaccineren, daar sta ik voor de volle 100% achter en dat valt voor mij niet onder een "relax moeder".

Afentoe wat lekkers moet ook kunnen als je maar voor de juiste afwisseling zorgt.

10. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat mama ook een keer zonder 4 kleine oogjes die haar aanstaren rustig haar behoefte wil doen,
    : een rol wcpapier geven en zeggen dat ze daar mee mogen doen wat ze willen. Doei!

Heeeeel het huis onder, maar toch ff mijn 5 minuten haha

11. roxannekuh

roxannekuh Niet meer actief

dit doe ik ook!
    laat haar ook overdag lekker in de box slapen dan slaapt ze beter dan in bed overdag. al zeggen veel dat je ze smiddags of het meeste deel van de dag in bed moet leggen.

kan verder nog niet veel zeggen want ze is nog geen 3 maanden. maar ben ook wel gewoon makkelijk!

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Vind dit zo'n leuk topic. Als aanvulling op m'n eerdere post:
    - Als N vervelend is zet ik haar in de kinderstoel op de gang. Meestal houdt ze dan snel op en ga ik haar natuurlijk gelijk weer halen.
    - als ze valt of zichzelf pijn doet doe ik net alsof ik het niet zie. Tenzij ze echt huilt of ik gelijk zie dat het echt pijnlijk is natuurlijk. Maar wil niet dat ze om elk wissewasje gaat huilen voor aandacht.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

#73 sydneys, 12 jan 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2015
    Wat ik ook vaak doe is mijn wekker zetten op 7.10u.
    Dan ga ik echt naar beneden sneaken met alleen licht van mijn gsm scherm. Dus niet de zaklamp app, die geeft misschien teveel licht :p
    Echt sneaky de trap af, rijd er een auto voorbij ons huis snel 2/3 treden naar beneden en wachten op de volgende auto. Gelukkig komen er rond dat uur wel wat auto's voorbij :)
    Dan lekker koffie drinken en effe helemaal niks doen! En hopen dat hij blijft slapen tot minimaal 8u

Vorige week was hij naar de teletubbies aan het kijken, ik had hem een appeltje gesneden en gegeven aan hem. Hij lekker smullen en ik ging een kinderbueno eten aan de anere kant van de woonkamer haha :D

14. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Hahahaha:) dit vind ik een leuk Topic!

Hier ook vaker baby tv op zodat ik lekker ff op mijn telefoon kan klooien:)
    Oma past ook wel eens op zodat papa en ik kunnen chillen (of ik met een vriendin kan shoppen). Soms bel ik ook niet meteen naar mijn schoonmoeder als ik thuis ben van het werk (ze komt hem meestal brengen) zodat ik nog snel wat in huis kan doen <-- mooi meegenomen:)
    Soms als ik bezoek heb geef ik hem een extra cracker zodat hij rustig is en ik kan kletsen.
    Heb hem in de eerste maanden wel eens in de maxicosi laten slapen en heb ook een loopstoeltje voor hem gekocht ook al wordt dat "afgeraden".
    Hij krijgt nog een avond flesje (ook al heeft hij dat niet meer nodig).
    Hij speelt met alle afstandsbedieningen en met de joysticks van de playstation.

En 1 x per week krijgt hij een blikje red Bull in de fles en een friet speciaal met een mexicano:)

Lol dat laatste is een grapje natuurlijk:):):):):):)

15. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    En dit doe ik precies ook! Vooral dat opstaan om 7.00u:):):) kopje koffie Smorgens in alle rust heb ik veel voor over!

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Feeling much better now :)

17. Coekie

Coekie Actief lid

8 dec 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha wat een heerlijk topic! Ik word helemaal zenuwachtig van die panische mama's! Ze weten je binnen no time om te dopen tor de slechtste moeder -zo voelt het- van Nederland, als je je niet volstrekt aan de nieuwste opvoedregels houdt..

Onze kleine is pas 11 weken, dus nog niet helemaal verpest ;)
    Maar -ik laat haar vaak lekker in de box slapen overdag
    -gewoon laten vaccineren zonder teveel heisa eromheen en angst voor allerlei worst case scenarios
    -ik kijk tv/laptop/telefoon als ze de fles krijgt
    -ze krijgt de fles! (ipv borst) en we vinden het heerlijk

18. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.207
    512
    113
    Haha, leuk topic :)

Hun kind lekker tv laten kijken omdat t lekker rustig is - CHECK
    Hun baby jong in de buggystand zetten omdat die t zo leuk vind om rond te kijken - CHECK
    Met 4 maanden gewoon potjes geven - CHECK
    Ook de tablet pakken voor vermaak - CHECK
    Tijdens t fles geven zelf tv kijke - CHECK
    iets te vaak op hun telefoon bezig zijn - CHECK
    Ze bij oma brengt zodat ze zelf lekker kan winkelen - CHECK
    t buurmeisje van 16 laten oppassen zodat je weer een avond kan dansen - dat niet, dan gaat ze naar opa en oma
    Lekker koekjes, snoepjes en ijs smikkelen met hun kind - dat komt ook nog wel ;)
    Gewoon vaccinaties doen zonder zich teveel te verdiepen - CHECK
    Ze ook laten huilen om in slaap te kunnen vallen - CHECK
    Ze alleen laten om de oudste naar school te brengen - dat is niet aan de orde..

19. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Wat een verademing zo'n topic. Ik word altijd zo kriegel van moeders doe alles perfect willen doen omdat ze bang zijn wat een ander er van denkt. Zelf kan t mij vrij weinig schelen wat men denkt van wat ik doe. Mijn kind, mijn keuzes! Niemand heeft het beter met hem voor als ik zelf heb.
    Aantal dingen die ik voorbij zie komen vind ik zelf ook niet oké (voorbeeld alleen thuislaten) maar dat is ieder voor zich toch. Ik vind dat gewoon een onprettig idee voor aks er wat gebeurt. Maar voel niet de behoefte om iemand daarop aan te spreken. Ik doe ws ook ontelbare dingen die anderen echt niet oké vinden:
    - potjes va 4 mnd
    -veel tv aan
    -zelf veel op mobiel als de kleine bijv tv kijkt
    -toen hij klein was liet ik m in de box slapen
    -hij krijgt veel "onverantwoorde" snacks. Veel dikmakertjes omdat hij zo mager is. Alles om hem op gewicht te houden en t liefst wat bij te spekken.
    -alleen beneden laten terwijl ik boven de was doe.
    -niet vaak zelf laten eten omdat ik wil dat hij goed eet en niet te veel zooi maak.
    -zijn gang Laten gaan als hij iets doet waarbij ik al op voorhand weet dat t mis gaat (zelf laten ontdekken dat iets niet kan)
    -als hij zich vervolgens pijn doet (en niet echt heel erg) zeggen dat ie zich niet moet aanstellen. Gewoon een kus en verder spelen. Geen hysterische drama's.
    -bij een tweede bv geen enkele kans geven. T past gewoon niet bij mij en ben voor mijn gevoel bij de eerste al over mijn grens gegaan.
    -laten spelen met afstandsbediening
    -spelen met telefoon/tablet door zoon
    -gewoon vaccinaties geven zonder verdieping
    -vroeg in de buggy
    -vroeg in de gewone autostoel
    -vroeg achter loopwagen laten lopen
    -en heel veel onzin leren, gewoon omdat t grappig is

En zo zijn er vast nog ontelbare dingen.

20. * Tobias eet af en toe wat patatjes mee ;)
    * Ik laat hem alles zelf leren. Heb hem nooit geholpen met gaan zitten, staan, lopen etc. :p
    * Ik ben niet zo'n moeder die constant alles gaat benoemen. Broek, blauw, vierkant.... Komt vanzelf wel ;)

Deel Deze Pagina