Ik heb ook juist gemerkt dat door als ze klein zijn te investeren in niet te veel tv of tablet,veel buitenspelen, creatief met ze te zijn, spelletjes spelen, ze nu niet zeuren om tv en tablet. Ze gaan naar buiten en ik zie ze niet tot het avondeten.(bij wijze van spreken). Lekker buitenspelen! Hier werkte dus mijn investering qua actief betrokken zijn, want nu kan ik, zeker in de zomer, heel lui in de tuin zitten, inclusief FB haha
Haha, sensatiezoeker, ok! Ik kom vaak genoeg in dit gedeelte daar mijn dochter een baby is. Als je kijkt zul je genoeg topics van me tegen komen hier . Ik prijs mezelf de hemel niet in hoor. Ook ik geef potjes en mijn zoon van 2 krijgt nog een fles 's avonds. Ook ik lees niet altijd een verhaaltje voor. Maar ik denk wel bewust na over tv-kijken en snoep, juist door al die dikke kinderen van tegenwoordig.
Haha, hier hoop ik ook op. In de zomer met een boekje in de tuin zitten terwijl de koters door de tuin rennen
Oftewelprotten als je niet denkt zoals wij... Ik leesanisch, die vreselijke perfecte moeders, "gewoon" dit of dat (daarmee impliceren dat andere manieren dat dus niet zijn?), gezeur... Nee, als je voldoet aan de "relax" regels, dan is het oke. Andersdenkenden, gaat heen.. Bovenstaande tekst is zo kloppend.. Stop met elkaar veroordelen en in vakjes stoppen..
Ik vroeg mij af waar die moeders bleven die ons graag een slecht gevoel aan praten. Heb echt het idee dat sommige moeders hier aliëns zijn, een andere conclusie kan ik er niet van maken. Want zo perfect als sommigen moeders hier op het forum zijn kan niet meer menselijk zijn
Leuk topic om te lezen! Fijn om op sommige dingen herkenning te vinden, want zeker de eerste paar maanden van het moederschap ben ik erg onzeker geweest, o.a. ook vanwege sommige reacties die ik op het forum las. Maar inmiddels heb ik mijn draai gevonden en doe ik wat ik denk dat goed is voor mijn dochter en voor mijzelf En één van die dingen ter aanvulling op hetgeen ik al gelezen heb en herken Op de dagen dat ik vrij ben en vriendlief aan het werk is start ik in de ochtend heel rustig op. Dochter neem ik bij me in bed, speelt met een aantal speeltjes of kijkt een filmpje op de tab en ik lig nog even heerlijk relaxed naast haar wakker te worden. Daarna gaan we lekker douchen of bad in, geef ik mijn dochter haar fruithapje (zelf gemaakt, dat dan weer wel ) op ons bed en gaat ze daarna lekker haar ochtendslaapje doen op haar eigen kamer en blijf ik zelf ook nog even lekker liggen. Als ze dan aan het eind van de ochtend wakker is gaan we pas naar beneden en lekker een broodje eten
Dit topic is niet voor iedereen fun hoor als je zo voor gek gezet wordt. Ik heb meer van dit soort topics gelezen en ik begrijp niet wat er nu aan is om trots op te zijn dat je kind de hele dag achter de tv vertoeft...dat moet iedereen zelf weten hoor maar waarom moet dat zo breeduit gemeten worden op een forum. Met de opmerking erbij dat iedereen zo moe wordt van perfecte moeders....ja is daar iets mis mee dan??? Ik mag toch hopen dat iedereen een perfecte moeder probeert te zijn...dat je dat iig nastreeft. Daarbij zijn sommige voorbeelden echt te dom voor woorden.
Zeg ik ergens dat ik perfect ben? Nee hoor ik verwonder me alleen. Vooral over het feit dat zoveel moeders hun kinderen zoveel tv laten kijken. Ik geef aan dat ik met mijn kinderen speel ipv de tv aanzetten. Mijn dochter van 1 is nu al zover dat ze bijna een half uur (!!!) alleen kan spelen. Ik denk dat dat heel anders zou zijn als ik ze maar voor de tv had gezet. Mijn zoon van 2 loopt al een maand of 3 naar de kinderboerderij. Hij vind wandelen superleuk. Het is een stuk van een kilometer en dat loopt hij dan heen en terug. Ik ben blij dat ik in zo'n dingen investeer want daardoor krijgt hij wel zijn beweging.
Het is niet allemaal zwart/wit, het is niet rapley of potjes, het is niet een hele dag voor de tv zitten of een hele dag buiten spelen...er zit ook nog wat tussenin en het ging er mijn inziens ook om om elkaar niet zo te veroordelen en dat ging heel lang goed...
Applaus voor jou, voor de enorme investering in je dochter!!!!!!! Houd eens op joh. Is nu al meerdere malen aan je uitgelegd dat dit een luchtig topic is en niet bedoeld was voor discussies. Enne mijn 1 jarige dochter kijkt ook tv, maar kan ook prima een half uur zelf spelen. Gut gut wat faal ik toch qua opvoeding.
Misschien weet je niet waar een forum voor staat? Daar kun je namelijk ook andere meningen aantreffen
Uiteraard. Maar ik reageer bijvoorbeeld nooit in borstvoedings topics omdat ik daar niets vanaf weet/geen ervaring mee heb en dus ook niet echt iets toe te voegen heb. Ik kan natuurlijk wel posten dat ik zweer bij flesvoeding. Maar daar heeft TO niets aan. TO heeft ook niets aan jouw veroordelende bericht. En tuurlijk kun je overal je mening verkondigen, maar waarom zou je? Om een leuk topic te verstieren? En nu vind ik het wel mooi geweest en hoop ik dat we het weer leuk kunnen houden.
Dat jij jezelf "anders" ziet dan mij, zegt meer over jou. Ik heb nooit gezegd dat "jullie" perfecte moeders zijn, dat geloof ik namelijk helemaal niet. Kimk doet aannamens en veroordeelt moeders die het "anders" doen! Dus misschien kun je jezelf even tot haar richten i.p.v. naar mij, ik ben namelijk niet diegene die is begonnen met oordelen.
En zo is het weer gedaan met de pret.... Dit topic ging toch helemaal niet over relax of perfect? Het ging er gewoon over dat we allemaal eens onze kleine kantjes mochten opschrijven, zónder dat daar kritiek op komt dat je een slechte of luie moeder bent. Want niemand is perfect. En ja, hier kwamen ook posts voorbij waar ik mijn wenkbrauwen bij optrok, omdat ik het niet zo aanpak. Maar ik hoef daar toch niet altijd iemand op aan te spreken? Want ik doe ook niet als perfect, hoe graag ik dat ook zou willen. Het is jammer dat sommige mama's dat echt niet kunnen snappen, en altijd weer iemand moeten kunnen wijzen op hun 'fouten'.