Lekker onderwerp voor de lounge. Sorry daarvoor. Wat neem je mee naar iemand die niet van de bloemen is? Als eten niet meer gaat en lezen ook niet. Als het iets voor de korte termijn moet zijn? Iemand toevallig een goed idee?
Mijn vader heeft toen een cd gekregen van iemand, daar hebben we nog samen naar geluisterd, ook dvd s hebben we nog samen gekeken.
voor man of vrouw? Hier hadden wij voor (oudere) vrouw Rustgevende muziek Handcreme Geurstokjes D'r lievelings parfum Sterkte voor de komende tijd
Jeetje, wat heftig en moeilijk. Ik dacht meteen aan bloemen, maar dat kan dus niet. Haar lievelingsparfum inderdaad Een mooie kaart Dvd met mooie foto's van bijzondere gelegenheden Cd Het meeste is al wel genoemd, maar dit is wat in mij opkomt..
Het ligt er een beetje aan waaraan ze stervende is. Als ze zich heel erg ziek voelt en misselijk is (van de chemo bv), kan ik me voorstellen dat iets dat geurt haar teveel kan prikkelen. Muziek misschien ook wel? Misschien een fijne zachte deken of kussen voor in bed?
Foto's waar jullie samen naar kunnen kijken? Geurkaars (maar niet geschikt voor iemand die misselijk is) Muziek
Ik heb voor hetzelfde probleem gestaan. Wat ik (achteraf, na ervaring) belangrijk vind is jullie beider houding hierin. Kunnen jullie open met elkaar praten over het naderende afscheid? Hoe goed kennen jullie elkaar? Ik heb een zeer dierbaar persoon verloren dit jaar. In heel korte tijd bouwden we een sterke band op en tijdens mijn laatste bezoek heb ik een kaart geschreven met wat zij voor me betekende. Met daarin een tekst die voor mij veel betekende en mij aan haar liet denken. We hebben beiden een liefde voor edelstenen en ik heb haar een rozenkwarts gegeven die ze mee mocht nemen op haar laatste reis, of achter mocht laten als herinnering. Dit is moeilijk. Sterkte.
Een van onze ouders is een aantal weken geleden ook overleden in een hospice. Na bijna 3 maanden van het weten laat maar zeggen. Die laatste weken, maanden was het vooral fijn dat er bezoek kwam. Er werden veel bloemen meegenomen, maar als de persoon daar niet van houdt.. Het ligt er aan hoe dicht jij bij die persoon staat. Als het iemand is die heel dicht bij jou staat, een mooie kaart met een gevoel vanuit jou hart. Dat heb ik hier bij ons ook voorbij zien komen. Of idd een handcreme of bodylotion. Of van de rituals oid, zo'n flesje met geurstokjes als die persoon niet misselijk is van medicatie. Een leuke kleine knuffel beer oid. En als je dat allemaal het toch net niet vindt, dan zou ik toch gewoon een klein bloemetje meenemen of een orchidee ofzo. Het gaat er om dat je er heen gaat niet dat je per se iets meeneemt. Sterkte
Heb er (gelukkig) totaal geen ervaring mee, dus ik kan je helaas niet helpen. Maar ik wilde je graag even sterkte wensen in de aankomende tijd.
Precies dit. Toen mijn ouders terminaal waren, waren ze alleen al blij met de aanwezigheid van het bezoek.