pfff de eerste 3 maanden met een baby schrijf ik zoiezo af als quality time met elkaar haha (dat kan je redelijk van te voren inschatten) vaak huilen ze dan nog wat meer, je bent moe, prikkelbaar. Mijn man zegt altijd als je nou gewoon eens eraan toegeeft dat dat een paar maanden zo is en gewoon zoveel mogelijk uitrust wanneer je kan dan komt de rust in je gezin ook snel weer terug (in plaats van zoeken ernaar gewoon even roeien met de riemen die je hebt)
Mijn oudste is bijna twee en de jongste 10 weken nu. Ik herken wel een beetje jou gevoelens het is best even aanpappen he. Die van mij is een hele lichte slaapster ook nog, dus er hoeft maar iets te gebeuren en ze is klaarwakker en wil van alles. Moet wel zeggen dat het nu steeds minder word. Naarmate ze nu meer gaat drinken, zoeen 165cc per keer heb ik wat meer me handen vrij en is het iets rustiger. Wel duren mijn dagen tot 22:30 nogsteeds, vooral savonds veel kramp en wil ze veel aandacht. Onze enige optie is dus savonds, een uurtje en dan slapen momenteel. Naarmate je kleintje ouder word zal je zien dat ze wat rustiger worden en je steeds iets meer tijd krijgt voor elkaar. Sterkte ermee!
Maar ik vind even alles tegen elkaar uitspreken wat anders als echt quality time. Reflux is het ook niet echt denk ik. Ze geeft niet terug, wil niet perse rechtop, soms verslikt ze zich als ze ligt maar meer ook niet. Ze ligt nu weer te huilen.. Kon haar niet houden op schoot zó wild. Ronddragen en rondrijden hielp ook niet het huilen bleef. Dan maar even alleen liggen huilen al breekt dat mn hart bijna.. Kan ze de prikkels tenminste even kwijt, weet het anders ook niet..
Deed mijn tweede ook rond die leeftijd. Bij haar was het tijdelijk, ik hoop voor jou bij haar ook. Denk dat het een soort krampjes waren enzo. Anders even langs de dokter gaan? Misschien heeft ze ergens pijn.
Ik ben al bij de dokter geweest die weet het ook niet. Het lijken niet (meer)op krampjes maar ze lijjkt gewoon heel erg geprikkeld ofzo.
Maar wat is qualtitytime? Hier komt mijn man half 10 thuis meestal, uurtje later ga ik naar bed.. Vooral met zulke kleintjes weet je toch dat je niet veel tijd voor elkaar hebt, geef het de tijd.
Ik bedoel dat je niet meer dan een paar woorden tegen elkaar kunt zeggen. Ja mijn man is s avonds na het eten ook meestal weg dus weet er alles van!
Ben al een paar x bij het zkh geweest maar ze willen hem gewoon niet verder onderzoeken omdat hij hartstikke gezond is. Kwam daar ook mede door reflux en heel veel spugen (wat nu eindelijk na 7 maanden wat onder controle is) maar dat hij niet wil zitten in een wipper, kinderstoel, op schoot. Niet wil liggen op de grond of in de box dat is het karakter van het kind is tegen mij gezegd......
Zo dat is moeilijk.. Als ze groter worden zijn ze ook veel langer wakker.. Moet er niet aan denken! En doe dat ook nog maar even niet
Hier hebben we de eerste 3 maanden ook vaak de hele avond met onze zoon beneden gezeten omdat hij onrustig was en heeeeeeel veel met de pink in de mond gezeten omdat hij zuigbehoefte had maar geen speen wilde. Hij huilde of was onrustig van 18.00 tot 22.00 ongeveer. Na een maand of drie merkten we dat we hem wat beter weg konden leggen 's avonds en dan ging hij ook naar bed en sliep van 20.00 tot 22.00 tot zijn laatste voeding. Vanaf 6 maanden kreeg hij geen laatste voeding meer en ging hij om 19.30 naar bed en slaapt tot 06.30/07.00 uur. Hij slaapt niet altijd de hele nacht door maar 's avonds hebben we het weer rustig. Je moet het gewoon accepteren dat je de eerste maanden geen tijd voor elkaar hebt.
Ik lees dat je borstvoeding geeft, let je ook een beetje op wat je eet? Mijn zoon werd bijvoorbeeld heel erg onrustig als ik koffie, thee of cola dronk. Ook op kool (bloemkool, broccoli, boerenkool etc.) reageerde hij heel erg heftig. Ik ben heel erg gaan letten op mijn voeding en merkte een wezenlijk verschil..
Tijd samen, dat is vooral totaal geen huishoudelijke klussen doen 's avonds! Op het moment dat je beiden werkt, is dat wat anders, maar jij werkt niet buitenshuis toch? Afwasje netjes in een hoekje van het aanrecht zetten, brood voor de volgende dag tijdens het ontbijt smeren en dan heb je zeeën van tijd over! Als het eten klaar staat als je man thuis komt, kun je om half 8 je oudste wel op bed hebben liggen. Op het moment dat je jongste dan niet huilt, heb je toch alle rust in huis? Ons mannetje ging altijd met ons mee naar bed, hij was gewoon nooit moe. De laatste 1,5 maand gaat hij wel op tijd naar bed (tussen 20.00-21.00 uur). Maar met zo'n kleine hummel kun je nog elk gesprek voeren dat je wilt. Wat bij ons wel hielp tegen het huilen was een automatisch bewegend wipstoeltje. Je schrijft ook dat je oudste kindje aandacht tekort komt, maar hoezo is dat dan? Wat ook kan, de wekker wat vroeger zetten! Als je kindjes nog slapen, kun je wel samen wat anders gaan doen, bijvoorbeeld lekker rustig samen ontbijten o.i.d. Wil je wel heel veel sterkte toewensen! Het is altijd heftig om ergens volledig doorheen te zitten!
Hier gaat het ook zo en ik heb er eigenlijk niet zo veel probleem mee, tja we hebben wat vaker woorden maar dat komt omdat we allebij prikkelbaar zijn door het huilen van de jongste, ik word er soms helemaal gek van en zit ook regelmatig mee te janken omdat ik op dat moment op ben. De oudste huilde 12 uur op een dag dus wat dat betreft zijn we gelukkig wat gewend. Manlief gaat om 6 uur de deur al uit en heeft ook vaak s avonds klussen dus dan ben ik alleen met de kids. Als hij wel optijd thuis is ontvlucht ik nog wel eens met de oudste het huis, gewoon even een boodschappen doen die niet nodig is om alleen maar even rust te hebben! Ik ben daar heel nuchter in, komt vanzelf wel goed!
Hier huilde ze ook enorm veel vanaf een uur of 6. Wilde geen speen, het liefst hele avond aan de borst en tussendoor wiegend/lopend op de arm. Na 3 maanden ging dit beter.. Hier dronk ze wel uit een flesje maar gezien ze zo "moeilijk" was in de avond durfden we haar niet bij oppas weg te brengen om een avondje samen weg te gaan. Maar het gaat nu stukken beter! Eerste weken is gewoon ff bikkelen. In het weekend gingen wij vaak samen wandelen, dan sliep ze en konden wij ff bijpraten. Doordeweeks hadden we hier geen tijd voor, als ze al sliep sliepen wij ook
Geef het inderdaad de tijd tot 3, 3,5 maand. Dat was hier echt een magische grens! Krampjes waren over, ze had helemaal haar ritme gevonden en begon door te slapen. Anders zou ik er toch vanuit gaan dat er meer aan de hand is. Baby's huilen nooit zomaar. Nu is de vraag wat veel is, maar meer dan 4 uur op een dag duidt toch op iets anders. Zou wel de grens van 3 maanden afwachten en tot die tijd is het bikkelen...
weet je zeker dat ze geen honger meer heeft? je geeft BV toch? is niet om je onzeker te maken maar daar moet ik aan denken omdat ze overdag ook onrustig is. weet niet of je er verder iets mee kunt hoor.....
TS schrijft dat ze boos wordt als ze de borst aanbiedt, dus het lijkt me geen honger dan , eerder krampjes.