tijd voor elkaar als je een baby hebt.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 2jees, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Op het moment dat ze hier rustig slaapt overdag ga ik als een wervelstorm door het huis heen, haha! Ik wil alles netjes en schoon hebben voordat mn vriend thuiskomt, zodat we niks meer hoeven te doen, we kunnen dan even een poosje bijkletsen. Maarja, hier compleet andere situatie, hij werkt in ploegen dus overdag vaak thuis, rustige baby, wel eens een avond lang krampen en krijsen, maar niet elke avond. En ze slaapt al door.

Ik kan je dus niet echt tips geven, het gaat wel weer over, en zorg gewoon dat het huis klaar is als je man thuiskomt, als het je overdag allemaal lukt...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heel herkenbaar hoor! Het wordt beter, maar is heftig, die babytijd. Zeker als je nog een kindje rond hebt lopen!

Ik heb een magisch woord voor je, het is vast al een keer genoemd... Draagdoek! Zo hoeft je kindje niet in de wagen te liggen huilen maar knoop je ze om met kleine opruimklusjes. Ookal huilt ze dan wellicht, ze is wel bij je. En met in slaap lopen ook zo makkelijk; mijn zoon werd vaak wakker als ik van de bank opstond hem naar boven te brengen. In de draagdoek niet, dan moest ik 'm alleen boven losknopen en wegleggen. ( Boven in slaap huilen in mn armen is hier geen optie, dochter moet 's avonds echt op tijd gaan slapen en man ligt om 19u ook al op bed ivm nachtdienst ) Je hebt met een draagdoek echt je handen meer vrij en het zal je veel rust geven! Zeker als je leert op je rug te knopen. Ik neem mn beeb gerust overal mee naar toe en zo lag hij laatst heerlijk op mn rug te pitten terwijl ik kruiwagens vol zand aan het scheppen was en heen en weer rijden met de kruiwagens toen we onze tuin aan het renoveren waren.

Tijd voor elkaar.... Hier was dat pas van toepassing toen hij 's avonds in bed ging slapen om een uur of 8. Daarvoor was baby beneden 's avonds. Nu is 't soms nog lastig; baby slaapt bij ons. Als we 's avonds net in bed kruipen en hij begint te woelen dan durf je amper te kletsen. Maarja tijd voor elkaar is ook gewoon heerlijk tegen elkaar aan kunnen liggen, eventueel huilen van moeheid ;)

Zou er niet iemand - moeder, zus, buurvrouw - even op willen passen terwijl jullie heerlijk samen kletsen en blokjes kaas met vers vruchtensap drinken, en de baby langsbrengen als ze wilt drinken? Ik zou me voor kunnen stellen als ik op de baby van mn buurvrouw pas - die borstvoeding geeft - dat ik 'm en hele poos kan handelen, maar als dr melk aan te pas komt voldoen die van mij niet dus zal hij toch zn mama moeten hebben.

3. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ja dat hebben wij dus ook, baby bij ons op de kamer, dus kletsen (en andere dingen ;)) doen we haast niet meer in bed... Dat mis ik soms wel, als wij naar bed gaan word ze vaak wat onrustig tot het licht uit gaat, dus dan doe je automatisch zelf zo stil mogelijk

4. 2jees

2jees Niet meer actief

Inderdaad is het geen honger ik probeer vaak genoeg.

En yep gisteravond wilde ze da draagdoek ineens wel! Blij toe. Dat is veel makkelijker.
    Ik heb het vanochtend nog een keer gedaan, zon 45 inuten toen had ze het weer gehad. Het gekke was, toen werd ze dus rustig wakker, voeding aanbieden maar twee slokken en weer loslaten.Daarna heeft ze alleen maar gekrijst wát ik ook deed. Net middagetenstijd en uiteindelijk maar in de wagen gelegd. Rondrijden hielp ook niet dus ben maar gaan eten.. Na het eten weer bij me genomen, na een een tijd bedaarde ze en werd moe. Ze viel in slaap, in de wagen gelegd en slaapt al een paar uur!?

Ik volg nu voor de zekerheid een koemelkvrij dieet, koffie drink ik niet meer, thee nog wel. Anders wordt het wel heel saai alleen water, wil niet elke dag sap.

Verder, ik kijk het zeker nog een tijdje aan.

Wandelen huilt ze ook gewoon als ze wil hoor ;) We hebben er nog niet veel tijd voor gehad en kunnen niet zover natuurlijk met andere dochter maar hoop dat die tijd weer komt. Zijn nog aan het verbouwen dus daar gaat vrije tijd heen. Zaterdag even weggeweest me zn allen, jongste huilde en oudtse spuugde autostoel er onder.. Heavy.

Eerder uit bed om samen te ontbijten.. ze worden beide wakker als wij opstaan en bovendien ga je met weinig nachtrust niet eerder uit bed.. !

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Dat was hier ook zo maar toch echt honger :(.
    Ik had gewoon niet genoeg in mn borsten terwijl ik veel lekte. Dus mijn dochter wist al borst = paar slokken en niet voldoende.
    Met 5 weken ben ik gaan combineren en toen werd het wat rustiger. Toen ze met 10 week de borst ging weigeren werd het steeeds makkelijker ze was voldaan. Moest wel vaak voeden omdat echt alles er steeds uitgolfde maar ach.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Kan het geen spruw zijn?

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Als mijn (nu) oudste teveel honger had dronk ze ook niet, denk je zelf dat ze te weinig binnen krijgt?

Je kan er vel achter komen hoeveel ze drinkt... Wegen voor en na de voeding!

Succes

8. 2jees

2jees Niet meer actief

nou de groei gaat prima dus het lijkt me wel goed te zitten.

Spruw merk/zie ik niks van.

Maar hoe kun je lekken terwijl je niet genoeg hebt?
    Ik kolf veel en aan het drnkgedrag merk ik ook dat ze lang echt drinkt dus dat zit wel goed hier.

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Als er geen oorzaak voor is dan moet je het gewoon uitzitten denk ik..

Mijn zoon heeft tot 10 weken onwijs veel gehuild toen zijn we naar familie geweest in het buitenland en daarna is het langzaam beter gegaan.. En nu is hij een gezellig mannetje.. Wel met gebruiksaanwijzing maar het gaat..

De eerste 10 weken huilde hij ook de hele dag en zodra ik hem maar ergens neerlegde begon hij weer.. ik dacht op een gegeven moment dat ik gek werd.. Ik denk dat je gewoon in je gedachten moet houden dat het echt een keer ophoud.. maar ik weet als je er middenin zit dat je je dat niet kan voorstellen..

Maar echt er komt een eind aan! Succes!

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    De tijd voor elkaar komt echt wel weer! Hier was het ook bikkelen en af en toe best pittig voor je relatie. Bij momenten natuurlijk nog en doorslapen doen ze beide meestal niet. Maar vanaf 4 maanden hebben we de avonden weer samen en vanaf 6 maanden ligt ze s avonds op haar eigen kamertje en als ze komt voor een late avond/nachtvoeding, slaapt ze bij ons verder. Dat vind ik ook wel fijn, anders werd ze steeds wakker als we op bed gingen.
    Laatst zijn we samen uiteten geweest en dat was wel erg lekker om even samen weg te zijn.

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Is dat huilen geen clusteren?
    Wat wij tegenwoordig doen: ik ga rond half acht op de bank met de benen van me af. Ontbloot bovenlijf en zoonlief bij me houden. Hij drinkt dan elk kwartier/half uur een paar slokken en ligt ondertussen heerlijk te soezen. Manlief is dan bezig in de woonkamer en voorziet mij van drinken. Deze tijd zou jouw man kunnen gebruiken voor jullie oudste misschien?

Wij praten dus bij onder het clusteren. Dit duurt meestal twee tot drie uur. Ondertussen zit ik soms te suffen op de bank: dat is óók rust. Plus dat onze zoon daarna ineens langer echt slaapt en zich 's nachts pas weer meldt.

12. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Rond die tijd hadden wij precies hetzelfde. Hele avonden en nachten opgelopen. We waren al blij dat ze op mn mans borst in slaap viel. Heel heftig aangezien je dan zooooooooo moe bent. Daarna zijn we nutrilon omneo gaan geven en inbakeren. Dit heeft geholpen. Dus meid, ik begrijp je helemaal, heel zwaar zijn deze eerste weekjes. Het komt goed, ook al zie je dat nu niet! Sterkte!

13. misa

misa Niet meer actief

Ik vond en vind het ook nog steeds erg pittig, mede door een moeilijke baby dat na 9 maanden nog niet over is. Wij hebben ondertussen de kids ook regelmatig een nachtje naar mijn ouders gedaan om eens goed te kunnen slapen en ook al een paar keer om samen iets leuks te doen. Maar in het begin deden wij dat ook niet hoor.

Met de fles: ik zou blijven proberen, hoe ouder, hoe moeilijker het wordt toch?

En verder, toch echt even elkaar op een laag pitje zetten.. Dat is nu even niet anders denk ik. En als je kleine zoveel huilt: misschien eens uitzoeken waarom dat zo is? Sterkte..!

14. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Geen idee. Ik kolfde weinig daardoor merkte ik niet genoeg te hebben. en mn dochter groeide opzich prima ondanks het vele poepen en heeel veel spugen.
    Ik was het vele huilen op eem avond zoo zat dat ik mn vriend vroeg fles voeding mee te nemen en het ging de volgende dag direct beter.
    Ik voede opeens elk uur een halfuur, ik kon niks meer bij plat liggen ging ze direct krijsen. Toen heb ik een grote kussen in de box gedaan en huilde ze op dat moment ook veel minder. En met buikligging naast/op mama ging het ook stukken rustiger.
    Ze had veel honger gewoon en was een buikslaper en supernieuwsgierig.
    Ik heb dr gewoon goed moeten leren kennen en dat heeft goed geholpen.

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113
    Zo herkenbaar..even bikkelen meid.. De tijd voor jullie samen komt weer..
    Het is echt even interen op je relatie de eerste drie maanden..

16. 2jees

2jees Niet meer actief

@Ik dus: Regeldagen misschien? dan willen ze ook heel vaak drinken. En weinig kolven zegt opzich niks over je productie he het gaat om de groei.

@Hier, clusteren is het niet want ze wil nietaan de borst.

17. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    5 weken lang regeldagen denk ik niet :p

Ook toen ik bv gaf en daarna fles kwam ze nog om de 2 a 3uur.
    Maar ze spoog ook echt heel veel hoor. Hele voedingen ook twee uur na haar voedingen eruit. Pas met 6 maand is het veeeel minder geworden.
    Maar het vele voedingen geven en spugen vond ik niet erg. Het huilen/krijzen vond ik gewoon erg en hier was flesvoeding gewoon echt een grote oplossing. Dat kreeg ze dan als toetje haha.

18. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Sluit ik mij bij aan. Zoveel en hard huilen vind ik persoonlijk geen normaal babygedrag. Tuurlijk zijn baby's de eerste weken onrustig en hebben last van buikkrampjes en ook huilen hoort daarbij. Maar de hele dag door, vind ik niet normaal.

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik denk nou ja weet zeker dat wij een hele makkelijke dochter hebben tot nu toe. Dus wij hebben wel tijd voor elkaar gelukkig, gaan zeer geregeld wel eens uit eten, of eventjes naar de bios. Of zoals laatst toen onze kleine meid op bed lag zijn we een spelletje gaan doen. Het enigste wat ik vind is dat je seksleven er wat op achteruit gaat ( je moet het wat meer plannen )

20. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Waarom gaat je seksleven er op achteruit dan? Jullie hebben toch veel tijd voor elkaar zeg je :D Dus maakt niet uit of je nu een spel samen speelt of lekker gaat genieten van elkaar :)

Hier ook een tijdje onrustige baby gehad, maar dat waren de bekende baby ditjes en datjes. Maar ondanks dat, slaapt ze wel uren aan een stuk. En daar maken mn vriend en ik gebruik van. Seks is hier nog steeds als vanouds, zolang je tijd hebt, gebruik van maken :D

Contact met elkaar is ook belangrijk.

Deel Deze Pagina