Steek een paar kruidnagels in een sinaasappel en leg die op je fruitschaal. Ruikt heerlijk en je hebt geen last van fruitvliegjes
en mochten ze wel vliegen.. zag vandaag op FB een goed werkend hulpmiddel een glas.. op de bodem wat rijp fruit.. een koffiefilter er in gerold zodat onder slechts een kleine opening is.. filter aan bovenkant glas dichtplakken zodat ze niet langs filter weer naar buiten kunnen.. vliegjes gaan door gaatje onderin erin.. maar kunnen er niet meer uit.. scheen heel goed te werken
Goed zoeken of er geen oud fruit ligt (schaam ik kwam vandaag tot de ontdekking dat er iets lag wat een kiwi is geweest) het lag trouwens niet op de fruitschaal, maar half onder het messenblok
Zoek ff in het zoek gedeelte, daar zal je vast en zeker in de 100den topics over hoe je van ze af moet komen DE tip vinden
Succes, ik heb ALLES geprobeert. heb mijn hele keuken geboend kastjes leeg, alles afgewassen. Senseo zelfs helemaal uitelkaar ik kom er niet van af.! Wat misschien nog wel wil helpen is als het waait even alle ramen open, muggen/vliegen houden niet van wind.
Het gekste nog: had een een tijdje geen fruit liggen!! En ineens waren ze er... En het worden er steeds meer
Heeft ook met het weer te maken... Bij mij op het aanrecht staat een glas met daar een laagje rode wijn en een druppel afwasmiddel. Over dat glas een boterhamzakje met een elastiekje eromheen zodat het zakje strak om het glas heen zit, en dan bovenin het zakje wat gaatjes prikken met een vork. Zo kunnen ze er wel in, maar niet meer uit... werkt super! Begin niet aan die dure fruitvliegjes vallen van Roxasect... Ik heb ze ook gekocht (bijna 6,00 voor 2 stuks) en het werkt voor geen meter!
Klein schoteltje/schaaltje met azijn. Doet wonderen hier! Weet niet hoe het werkt... ze gaan er niet in of zo. Maar een tijdje later is er geen vliegje meer te zien!