Tijd voor huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nova1986, 29 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cobon

Cobon Niet meer actief

Ik heb het voor nu los gelaten, en ga net als JupitR voor schoon genoeg. Als de kleintjes naar school gaan wordt mijn huis wel weer netjes en zit mijn haar vast wel weer beter ;) nu spendeer ik graag met tijd met mn kinderen, deze tijd komt nooit meer terug.

Spoetnik, Lies1611, Nova1986 en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Toen ik niet buitenshuis werkte ging de oudste 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Als de jongste dan slaapt kan je wat in huis doen.

En sowieso elke dag een beetje doen, het hele huis in één dag lukt niet meer.
    Met elke dag beneden stofzuigen, boven de swiffer erdoor en savonds een doekje over het toilet blijft het redelijk schoon.
    Stoffen gewoon tussendoor als er tijd is.
    En met was ophangen neem ik de kinderen mee naar zolder, daar staat ook wat speelgoed.

En wij eten altijd samen, daar gebruik ik geen schermtijd voor. Dat gebruik ik liever om even rustig schoon te kunnen maken (al doe ik dat bijna nooit, want wil overdag geen scherm aan, hoe relaxed dat ook is).

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Mij lukte het niet om de bovenverdieping schoon te krijgen toen de dames nog een middag dutje deden. Stofzuigen lukt niet als ze sliepen.
    En ik heb helaas geen kinderen die braaf meehelpen. Eerder 5 sec en daarna kwallen.
    In die periode had ik een poets die alleen kwam voor de bovenverdieping

Nova1986 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Het is ook roeien met de riemen die je hebt, wat gaat gaat, wat niet jammer dan. Je hebt maar 1 lijf en 2 handen.

Lies1611, Nova1986 en Spectre vinden dit leuk.
  5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Precies.
    Hier is het vaak oppervlakkig schoon.
    Het beste is als er visite komt, dan gaat het ineens supersnel haha

Lies1611 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Ja of het is januari, dan begint mijn opruimwoede meestal.

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

:roflmao: Je meent het echt hè :p:roflmao:

8. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Zoiets ? :o::roflmao:
    r7jodzhafhr51.jpg

spruitjes, Amaranthas, Lies1611 en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Voor grootscheeps beunhazen wel ja. Dan heb ik inmiddels al redelijk de ziekte in de donkere dagen en wordt t frustratie afreageren. :roflmao:

Stoppen met roken werkt overigens ook heel heilzaam op je huishouden. Binnen no-time alles blinkend schoon (zolang als t duurt).

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja die ken ik! Dan komt het besef dat je voorheen meer tijd aan beloningspauze’s spendeerde dan aan de klusjes zelf :oops:

11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.456
    21.860
    113
    Sluit me aan bij de bovenstaande reacties. Gewoon het belangrijkste doen. Het huishouden komt (ooit :roflmao:) wel weer!

Nova1986 en Septembre vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Neuh dat valt wel mee, onderdrukken is de grootste uitdaging en dat houdt vrij lang aan en wordt ik aardig geirriteerd van.

Win-win voor de sopping spree :roflmao:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Niet :roflmao:
    Nee, serieus ik loop tegen hetzelfde aan. Ik heb eens in de twee weken een hulp en voor de rest is het rennen en poetsen wanneer dat kan. Maar t is niet zo netjes als ik zou willen. De kinderen klagen er niet over haha! Over een jaar of 2,5 heb ik weer tijd om meer te poetsen.:thumup:

Maar ik snap je dus heel erg. Geniet van deze fase met je kinderen!

14. Nova1986

Nova1986 Actief lid

25 mei 2020
    253
    101
    43
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Fijn om te lezen dat meer moeders zich in mijn verhaal herkennen. En bedankt voor de tips, fijn!

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb mezelf aangeleerd vanaf dat de kinderen klein waren niet in 1 keer het hele huis te willen doen, maar elke dag een beetje.
    Ik nam de kinderen mee naar de ruimte waar ik bezig was, beneden is dat vrij eenvoudig, maar ging ik een slaapkamer of de badkamer doen dan gingen ze mee. Geen poetsklus van 3 uur, maar verdeeld in kleinere klussen.
    Ik neem aan dat een 3 jarige zichzelf wel een poosje zelf kan vermaken. En anders is dit een goede manier om het te leren, het is wel iets dat je van een 3 jarige mag verwachten.
    Die van 10 maanden er gezellig bij zetten, op die leeftijd is in de buurt zijn en tegen ze kletsen al voldoende.

Nova1986 en Havermout vinden dit leuk.
  16. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat is hier geen win situatie... Ik duik gewoon mijn bed weer in uit frustratie.

Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oooh ik struggle hier ook echt mee.

Mijn zoon gaat naar school, maar mijn dochtertje is 23/7 bij mij. Het andere uur bij papa, terwijl ik even douche.
    Ze slaapt alleen met mij, en ik doe zelfs de afwas met haar op de arm of aan mijn benen.

Heel soms heb ik het geluk dat ze even in grote broer zijn kamer speelt en ze mij vanuit die kamer in de keuken zie, anyway ik doe dus alles of vrijwel alles met haar op de arm.

Ik probeer het huis netjes te houden maar ik doe mezelf zo te kort, als mijn vriend met beide kinderen even naar buiten is dan ga ik nog niet chillen maar doe ik het huishouden. Ik vind mijn huis nooit netjes of schoon genoeg, en denk altijd ja straks komt er een vriendje spelen ofzo, en dan heb ik nog niet gedweild en denken ze wat een bende daar. :o:
    (Terwijl ik een hekel heb aan troep, dus het is vrijwel altijd wel opgeruimd) maar toch.
    .. :rolleyes: moet het echt gaan loslaten.

Nova1986 vindt dit leuk.
  18. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.136
    3.212
    113
    Vrouw
    Ons huis heb ik graag netjes en schoon. Ik heb een man die het wat minder belangrijk vindt (is goed voor de balans).

Ik werk 27 uur. Stofzuigen (eerste verdieping en begane grond juist onder slaapjes van N, doe ik sinds hij er is), wasjes draaien, ophangen en wegvouwen, koken, vaatwasser draaien en leeg halen, aanrecht schoonmaken doe ik elke dag. Doekje door toilet om de dag. Dweilen minimaal een keer per week (heb zo’n greenspeed = ideaal!) Bed verschonen eens per week. Hulp in de huishouding komt eens per twee weken en doet de badkamer, toiletten, neemt stof af, buitenkant keuken, oven etc. Voor de ramen buitenkant hebben we een abonnement (1x per 6 weken).

Ik snap dat je ‘s avonds gesloopt ben (ik doe zoveel mogelijk in de ochtend tussen 9 en 10 uur), dus zou het lekker loslaten!

Nova1986 vindt dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.368
    17.293
    113
    Vriendjes vinden daar weinig van js mijn ervaring :D zal hun boeien of er gedweild is;)

NiVa0230 en Prettykitty vinden dit leuk.
  20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    En als je een tafeltje naast je in de keuken zet met een leeg afwasbakje met daarin wat plastic bekers en een doekje en een theedoek? Kan zij ook soppuh en hellepuh.

Je weet maar nooit, kost niks en voor t zelfde geldt is dat heeeeeelemaal t einde. Tis een poging waard om je handen vrij te krijgen.

Nova1986, NiVa0230 en Prettykitty vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina