Tijd voor je zwanger werd ook erfelijk?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loki09, 8 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Mijn moeder was alle vier de keren dat ze zwanger werd, in 1x zwanger. Wel twee maal een miskraam.

Ik was ook in de 1e (of nulde) ronde zwanger, helaas mk, en daarna ook snel weer raak.

We worden dus beide snel zwanger, ook al heb je natuurlijk ook beide een mannetje met goed zaad nodig ;)

Maar eh, een tweeling zit niet in de familie hoor!

2. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Mijn moeder heeft bijna 7 jaar!! op mij moeten wachten.

Ik ging er dus automatisch ook een beetje vanuit dat het bij ons niet makkelijk zou gaan. Naief gedacht, maar zo dacht ik echt.
    Maar ik was van m'n dochter in de 2e ronde zwanger.

3. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Mijn moeder was na een maand al zwanger van mij.. maar ik denk niet dat erfelijkheid een grote rol speel, want er zijn namelijk zoveel andere factoren van belang (zaad van de man, hoe lang heb je de pil geslikt, heb je een regelmatige cyclus, vrij je op het juiste moment, welke leeftijd heb je.. en hoe oud was je moeder, etc). Ik denk misschien dat je vruchtbaarheid een erfelijk aspect kan hebben, maar ook dat hoeft niet.. verder is het geluk hebben!! Succes

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Mijn moeder twee keer binnen 3 maanden zwanger, ik ben nu een jaar bezig.. Hier ook niet dus (helaas)

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.834
    19.173
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn moeder was beide keren ineens zwanger. Ik ben nu meer dan een jaar bezig. Helaas (voor mij) niet erfelijk dus.
    Overigens ging het bij mijn schoonouders heel snel bij hun eerste (mijn man) en duurde het voor de tweede wel wat langer.

6. 1979kik

1979kik Bekend lid

2 aug 2009
    612
    1
    18
    medewerker personeelsdienst
    Belgiƫ
    NIET erfelijk! Mijn mama was 31 jaar geleden na twee maand zwanger.
    Ik zit na 9 maanden een eerste miskraam te verwerken.
    Mijn mama heeft nooit de pil genomen, ik 10 jaar daar ben ik nu een jaar vanaf.
    Ik geloof er niks van integendeel het geloven heeft me gewoon valse hoop gegeven dat het bij mij snel zou gaan...not...

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor al jullie antwoorden, ik ga er dan ook maar niet teveel hoop uit putten en gewoon kijken waar het schip strand ;)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik geloof er niet in.

Mijn oma heeft op 10 jaar tijd, 9 gezonde kinderen op de wereld gezet (het waren toen tijden! :D).
    Mijn moeder heeft 1 jaar over mijn zus gedaan en 2 jaar over mij.
    Ik heb vanmorgen, na 1 ronde, een positieve test in handen...

Deel Deze Pagina