tijd voor jezelf nodig???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Iggylover, 11 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik heb mijn dochter nog nooit weggebracht om wat voor mijn eigen te gaan doen, heb er geen behoefte aan. Tuurlijk lijkt het me lekker om ongestoord te winkelen maar de gedachte dat ik haar daarvoor weg moet brengen... nee laat maar.
    Als sinds de bevalling wil ik nog eens naar de kapper en pedicure maar het komt er nooit van.. als mijn man op zou kunnen passen zou ik daarvoor er wel eventjes tussenuit knijpen. Maarja die is dus zovaak weg dat het daar nog niet van gekomen is..
    Maar ik vind dat iedereen het zelf moet weten, je moet doen waar je je lekker bij voelt dat is belangrijk.

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    3 a 4 dagen is idd bests wel veel vind ik, ik zou het persoonlijk niet kunnen; mis mijn kleine man al als hij 1 dagje uit logeren is; ik neem hem het liefst overal mee naartoe, mijn dochtertje is ook nog veels te klein daarvoor en die gaat ook lekker overal mee naartoe hoor..!
    tuurlijk vind ik t ook wel eens ff lekker als hij uit logeren is; zodat ik aan wat dingen toe kom, maar ik mis hem wel!

3. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    #23 MamaMiaatje, 11 jun 2009
    Laatst bewerkt: 11 jun 2009
    Ik heb je verhaal gelezen en denk er precies zo over als jij.
    Ik heb er ook totaal geen behoefte aan om dingen voor mezelf te doen en onze kleine dan bij oppas te brengen. Nog niet eens voor een paar uurtjes!
    Als ik met de kleine ben, dan zie ik dat als tijd voor mezelf. Ik geniet ervan!
    Als mijn man in het weekend ofzo vrij heeft, dan ga ik er weleens alleen op uit of met een vriendin, maar anders niet, voor boodschappen o.i.d. neem ik de kleine gewoon mee. En het huishouden lukt ook wel met de kleine erbij hoor.
    Nee, ik ben ook nog van de oude stempel denk ik, maar dat interesseert me niet. Ik voel me er supergelukkig bij.
    En dat verhaal van jou vriendin is wel erg extreem hoor, maar ach ieder moet doen wat ie zelf wil, maar ik kan me er niet in vinden.
    Dus meid, je bent niet de enige die er zo over denkt. Gewoon zo door blijven gaan en je happy voelen!

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Tja, ik vind 3 a 4 dagen ook wel veel. En zeker uitjes zoals naar de dierentuin enzo gaan vind ik toch echt iets wat leuk is voor de kleintjes. Ik zou mijn dochter juist bij dat soort dingen meenemen.

Verder...ik breng mijn dochter ook zelden weg. Maar als wij eens met vrienden gaan uiteten of een verjaardag hebben gaat ze lekker bij een van de oma's spelen. Logeren alleen als het echt beter is voor haar omdat ik haar anders moet wakker maken als ze net slaapt ofzo.

Maar ik snap aan de andere kant wel heel goed dat er mensen zijn die tij voor zichzelf nodig hebben. Niet zoveel als 4 dagen in de week...maar een middagje of avond, ja daar kan ik inkomen.

Ik zelf werk 4 dagen in de week...en dat is mijn tijd "voor mezelf" even gewoon blablabla zijn ipv mama.
    En als ik dan thuis kom ben ik des te blijer mijn kleine moppie weer te zien en ben ik een leukere moeder :)

5. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

ik werk dan niet zoveel maar ik heb dat gevoel ook heel erg als mn zoontje dagje weg is geweest en ik even voor mezelf heb. ben dan veel leuk en zie dan alleen de leuke dingen weer

dierentuin ofzo zou ik niet eens alleen heen willen, juist met mijn zoontje

maar van de zomer wil ik graag weer xtje als vrienden onder elkaar naar walibi... dan breng ik mn mannetje toch wel naar mams, daar kan hij dan lekker zwemmen en spelen

mijn zoontje is ook erg gek op oma (wel een speciale band doordat ik de eerste 2 jaar thuis woonde)
    dus hier is het voor ons ook belangrijk dat hij oma ziet... dus niet alleen voor onszelf

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik heb best behoefte om even op mezelf te zijn en dat kan vaak prima na 20:00 als het mannetje op bed ligt maar soms zou ik wel even wat meer tijd alleen willen. Gelukkig kan ik mijn werk redelijk vrij indelen dus dan is het mannetje goed verzorgd (kdv, papa of opa & oma) en kan ik even wat anders doen maar dat is natuurlijk niet zovaak (anders moet ik wel erg vaak vrij nemen)
    Ik merk aan mezelf dat ik het nog altijd (10 maanden) moeilijk vind om mijn zoontje uit te besteden om iets leuks te gaan doen. Tot nu toe heeft hij 2 keer bij opa & oma gelogeerd ivm een bruiloft en een verjaardag en de 3e keer staat gepland ivm een concert maar nee, vaak is het niet. We zouden het eigenlijk vaker moeten doen. Even samen eten... of even lekker alleen zijn... mmmmh dat is toch ook fijn.

7. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

mijn mening is

als je kindje op bed ligt smiddags of in de avond heb je wel tijd voor jezelf maar toch anders als wanneer je kindje bij oma of opa is.

dan hoef je niet op de tijd te letten en steeds alles in de gaten te houden.
    het huishouden doe ik wel met mannetje dr bij, maar wanneer hij weg is raas ik zo door het hele huis (maar dan ook echt hele huis:D) dat moet soms ook en vind heerlijk als ik dan alleen ben, geen gehaast niks

moet wel zeggen dat mijn zoontje alleen bij oma en opa en oma mag logeren, verder bij niemand hoor:D en ik ben heel erg jong dus opa en omas zijn ook nog heel jong he

8. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik ben het HELEMAAL met je eens meid. Geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt mijn kleintje ergens anders naar toe te brengen. Niet eens voor een uurtje, laat staan voor een dagje/nachtje (geef bv, dus gaat bij voorbaat niet). Ook voordat ik zelf een kindje had, kon ik het niet begrijpen. Kinderen zijn geen accesoires die je er voor de leuk even bij neemt en tevoorschijn haalt wanneer je er zin in hebt.

Ik heb 2 keer gelezen op dit forum dat moeders hun kind van een maand uit 'lekker uit logeren' gingen brengen, om vervolgens zelf te gaan stappen. En dan was 1 er van nog een prematuurtje.
    Ik vind dat persoonlijk te erg.

Maar goed, genoeg mensen die er anders over denken volgens mij.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Toen mijn zoon nog geen maand oud was zei ik precies hetzelfde...

10. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Maar ook als hij ouder is dan een maand denk ik er niet anders over. Daar durf ik gif op in te nemen. Mijn kind zal nooit van zijn leven ergens logeren, tenzij daar een noodzaak toe is. Heeft ook te maken met mijn persoonlijke achtergrond.

Al zullen velen er idd anders over denken als hun kindje al wat ouder is.

En daarbuiten moet ik er ook bij zeggen dat er een heel groot verschil is tussen je kindje (wanneer hij wel al wat ouder is) even weg te brengen en in je kindje 3-4 dagen ergens naar toe brengen voor je eigen plezier.

Ik heb zelf ook wel eens een kindje te logeren gehad en ik pas regelmatig dagenlang op 2 kindjes. En al waren ze al wat ouder (nu anderhalf en bijna 3), ik kon nog steeds niet begrijpen dat ze zo vaak bij iemand anders waren (al was ik het zelf).

11. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36

toen mijn zoon heel klein was moest ik er ook niet aan denken hoor, en als prematuurtje was geweest al helemaal niet vind ik ook erg fout als ouders dat doen

maar die van mij is nu 4 en soms hebben we het beiden nodig, zou het best snappen dat me zoontje het ook weleens zat is alleen maar mama en papa te zien.
    (hier is ook nadeel dat opa en omas erg ver weg wonen)

ik zou mijn zoon ook niet wegbrengen om vervolgens savonds te gaan stappen, ja een bruiloft of iets dergelijks oke maar naar de kroeg of discotheek. Nee moet er niet aan denken

maar een dagje helemaal alleen of een avondje met me vent en van elkaar genieten

Heerlijk!

12. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    en vergeet niet dat er ook veel kindjes zijn die erg veel aandacht vragen van hun moeder

13. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Ik vind eerlijk gezegd, dat als je een kindje neemt/krijgt, je er dan ook de verantwoordelijkheid voor moet nemen!! Je kunt hem best eens een keertje bij je ouders/vriendin droppen of wat dan ook, maar een paar keer per week?? En de rest van de week op het kdv?? Dan vraag ik je toch. Wilde ze wel een babytje? Daar hoort ook de verantwoordelijkheid bij! Ik persoonlijk vind het heerlijk om met mn zoontje te hannesen, beetje eten, beetje drinken, beetje spelen, wandelen, in badje, etc.. Pas ging hij naar zn opa en oma omdat ik graag een nachtje uit wilde. Ze gaven hem de laatste fles, en de eerste fles. En dan ben ik alweer paraat om het fruithapje van 10u te doen hoor!

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb ook geen extra behoefte aan tijd voor mezelf. Ik heb natuurlijk wel tijd voor mezelf als Eva slaapt en dat vind ik genoeg.
    Zo zou ik Eva nooit zomaar een dagje wegbrengen omdat ik even alleen wil zijn, het huishouden wil doen, of er met mijn vriend op uit wil. Dat kan allemaal net zo goed met Eva erbij. En ik voel me er ook niet prettig bij, ik voel me dan gewoon 'ontheemd' en wil Eva er graag bij hebben.
    Eva is wel een keer thuis gebleven met opa en oma die kwamen oppassen omdat wij een bruiloft hadden, Eva was toen 8 maanden. Dat vond ik echt vreselijk, al was de bruiloft heel leuk en gezellig en viel het achteraf mee (terwijl we ook bleven slapen daar en ik om de 3 uur aan het kolven was). En als ik naar de tandarts moet ofzo past mijn moeder even een half uurtje op. Maar bij dat soort dingen blijft het voorlopig ook. Komende week moet ik naar de huisarts voor mijn oor en dan Eva makkelijk mee en dat doe ik dan ook.

Ik heb verder geen oordeel over mensen die het anders doen, ieder z'n ding. Zo gingen mijn zwager en schoonzus op huwelijksreis zonder de kinderen. Dat snap ik niet echt, die kinderen horen er toch gewoon bij? En vooral, mis je je kinderen dan niet verschrikkelijk? Maar goed, iedereen moet het zelf weten... iedereen gaat er toch weer anders mee om.

15. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik heb echt wel tijd voor mezelf nodig en voor mijn vriend, dat merk ik echt. Wij waren allebei gewend om heel zelfstandig en ongebonden te leven voordat we de kleine kregen, we gingen heel vaak stappen, uit eten, naar de bio, dagje weg, avonden werken, etc. Dat alles is nu anders nu Elian er is en ik zou hem echt nooit meer kunnen missen en ik vind het heerlijk om dingen te doen met zijn drietjes maar af en toe en keertje uit stappen gaan met mijn vriend of vriendinnen of ongestoord uit kunnen slapen vind ik wel heerlijk hoor! Ik werk vaak namiddag, avond en regelmatig ook nacht (tot 2 a 3 uur) en als Elian dan overdag naar het kdv gaat en ik 's avonds/ 's nachts moet werken, vind ik het wel fijn om even bij te kunnen slapen en het huishouden te kunnen doen. Daar kom ik niet zo aan toe als Elian slaapt omdat wij in een flatje wonen en hij dus al wakker wordt als ik stofzuig of een was aanzet.

Dat gevoel van niet compleet /ontheemd zijn zonder mijn kind ken ik eigenlijk niet. Ik kan alleen maar meer van hem genieten als ik hem dan weer bij me heb en ik hou natuurlijk enorm van mijn mannetje.

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik vind het heerlijk om af en toe tijd voor mezelf te hebben. Ben laatst een weekendje weg geweest en mijn zoontje was gewoon bij zijn papa, ging hartstikke goed dus waarom niet. Hij is ook al wel regelmatig uit logeren geweest, hij vindt het hartstikke leuk en ik kan dan ook gewoon even Lotte zijn..
    Natuurlijk vind ik 3 a 4 nachten per week ook veel te veel, dat zou ik echt niet willen. Mijn ex-vriend en ik hadden ook regelmatig onenigheid omdat hij op zaterdag heel vaak zei van nou dan brengen we heb gewoon naar ons moeder, terwijl ik vond dat we ook wel een beetje konden rommelen rondom huis met ons kleine mannetje erbij..
    Maar helemaal nooit geen tijd voor mezelf daar zou ik ook niet tegen kunnen..

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zo doet iedereen het op zijn eigen manier ik ben wel blij dat ik door ben dat ik niet de enige ben die er zo over denkt en dat ik dus niet een apart geval of vreemd ben

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben een paar weken geleden ons trouwfeest gevierd (we zijn precies een jaar geleden getrouwd maar toen geen feest omdat ik zo'n 29 weken zwanger was). Wij wilden persé dat ons zoontje daar even bij was. Hij is dan ook de eerste 2 uur erbij geweest, daarna heeft oma hem naar huis gebracht en een tante heeft opgepast.
    Veel mensen hebben aangeboden om hem bij hen te laten logeren zodat wij de dag erna zouden kunnen uitslapen maar ik wou dat niet. We waren om 2 uur thuis (locatie was om de hoek) en ik ben de volgende ochtend gewoon om half 8 opgestaan toen ons zoontje wakker werd. Okay, ik drink niet dus dat is niet zo heel moeilijk maar ik vond het niet okay om hem om deze reden uit logeren te doen. Ondanks het feit dat het ONS feest was, hoort hij er wel gewoon helemaal bij!

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb zeker te weten wel eens tijd voor mezelf nodig en voel me dan ook niet schuldig ten opzichte van mijn zoontje.

Laten we nou eens solidair zijn als moeders ipv elkaar op van alles en nog wat te beoordelen.

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zou m'n meisje echt niet 3-4 dagen + nachten weg brengen om tijd voor mezelf te hebben. Pfff, geen zin om hele dagen in de poepluiers te zitten. Jeetje zeg. Dat hoort er toch gewoon bij!!! Tuurlijk is het best pittig af en toe zo'n kleintje, maar dit gaat wel ver vind ik.
    Ik zou niet eens zo lang zonder haar kunnen. Ze is vanacht voor het eerst bij m'n schoonouders wezen logeren omdat wij een verjaardag hadden, daar had ik al moeite mee. Volgens mij heb ik in weken niet zo slecht geslapen. Man ik lijk mezelf wel niet zonder haar:D
    Oke, ik heb ook echt wel even zin om binnenkort even te gaan kuren bij Fontana, dat doe ik dan met m'n zus. Dan gaat meisje naar opa en oma. Maar dan haal ik haar 's middags gewoon weer op hoor.

Over 2 weken hebben we een bruiloftsfeest dat begint om een uur of 2, eerst gaat ze gewoon mee(dat wil het bruidspaar graag, er zijn dan nog meer kindjes) en later op de middag brengen we haar naar opa en oma zodat ze daar dan lekker kan slapen en als het feest afgelopen is zo rond een uur of 8 denk ik, halen we haar weer op.
    Als Lisanne wat ouder is en we gaan naar een dierentuin oid, gaat ze natuurlijk mee(vind haar er nu nog te klein voor). Zie haar nu al door de dierentuin rennen:p

Deel Deze Pagina