Onze dochter is inmiddels 19 maanden. het babyspeelgoed is te volgroeid, we hebben little people voor haar gekocht maar daar kijkt ze maar 2 minuutjes naar. samen puzzelen en kleuren is leuk, maar wat ze kan alleen doen? iemand tips?
Duplo? Volgens mij is dat altijd wel een groot succes van jong tot oud (zelf mijn partner en ik vinden dat nog leuk, hahaha, weet niet of dat iets over de duplo zegt of over ons )
duplo, een bal en bij ons is de muziekauto nog echt favoriet, maar mijn meiden dansen het liefst de hele dag. en boekjes lezen
Tja, duplo, we hebben wel mega bloks maar daar doet ze ok niets mee. zal er een verschil zijn tussen megabloks en duplo?
nee denk niet dat het een groot verschil is, duplo heeft wel poppetjes enzo en karretjes, vinden ze wel leuk
en spulletjes om mee te helpen in huis? Doekjes om te poetsen, potjes en pannetjes om mee te 'koken' ?
Lastige leeftijd.. Mijn zoontje speelt nu graag met zijn houten treinbaan. En zijn auto's.. (echt jochie).. Of met de bal, in de zandbak buiten, klei, dansen... Misschien een pop met poppenwagen of bedje?
bij ons is bij de meiden ook de auto favoriet, sowieso vinden ze auto's leuk. en idd zandbak. uren plezier, maar ja dan moet het wel goed weer zijn en een tuin of een park hebben
misschien dat het dat is, megabloks zonder poppetjes, voertuigen etc vind ze misschien wel saai. kaneven zoeken voor haar. potjes en pannetjes is ook een idee. als ze straks van bed afkot zal ik wat vooor haar uit de keukenlade pakken (vergiet, pollepel)
Hmm anne is nu ong. 20 maanden oud.. en ze is helemaal verslaafd aan poppen Ze legt er het liefst 3 op een rij.. (ze heeft er ook exact 3 zegmaar) dan krijg de eerste pap uit een oud sapflesje, nr. 2 heeft een schone luier nodig.. en nr. gaat ze "slaap kindje slaap" voor zingen terwijl ze de pop in dr armen wiegt Echt een moedertje in de dop. Ze heeft voor bij dr poppen een setje van oma gekregen met daarin poppenluiers, slabbetje, besteksetje, bordje, flesje etc... maar ze vermaakt zich ook prima met een spuugdoekje als deken en haar eigen kleine flesje. Inmiddels hebben we er een poppenkidnerwagen bij.. (geen buggy maar echt zo'n hele ouderwetse poppenwagen van riet/hout) little people vindt ze wel heel leuk.. maar vooral de "animal sounds farm" die we hebben. daarvoor was ze ook gek op de tractor.. maar die boerderij wint het structureel van al het andere littlepeople spul dat we hebben.
Esmee is een echte poppen kind, ze is heel vaak er mee aan het spelen, flesje geven , in bed leggen. Little people vind ze ook erg leuk met het poppen huis en de sesamstraat knuffels zijn het helemaal
tekenen en knutselen zoals plakken en verven vind mijn dochter al een tijdje geweldig. ben begonnen met grote potloden maar nu gaan stiften ook prima. vingerverven is ook erg leuk maar ze vind de vieze handjes minder prettig. daarnaast plakken en dan met speciale kinderlijm en een kwastje. ze knutseld bijna elke morgen een minuutje of 30 en heb der geen kind aan. little people vind ze leuk pop met buggy (een echt moedertje) zandbak en glijbaantje o en sinds kort der keukentje. ze loopt heel de dag te bakken en te koken en met een beetje fantasie maakt ze hele gerechten haha. vooral dat nep eten samen is erg leuk en stond er van te kijken dat z'n klein ukje al zoveel fantasie gebruikt met het spelen
Waar spelen jullie zoontjes van 1,5 eigenlijk mee? Wil voor Thijmen wat nieuw speelgoed kopen, maar heb echt geen idee wat leuk is voor hem. Duplo heeft ie al, dat vindt ie in elk geval leuk. En met zijn loopauto spelen. Verder heeft ie niet echt iets speciaals wat ie leuk vindt.
@rosao: wij hadden van het weekend een jongetje van 2 op bezoek.. die was helemaal wild van rondcrossen met de tractor van little people... ding moest zo ongeveer mee naar huis zegmaar en ook op het kdv zijn alle jongetjes (en meisjes ook trouwens) gek op van die autoos die zegmaar zo groot zijn dat je er met je hele gewicht op kunt leunen terwijl je er mee door de kamer rent/rijd
Ons meisje vindt het spelen met poppen helemaal geweldig. Ook het nadoen van pap en mama, zoals koken in haar eigen keukentje en het naar bed doen van haar eigen babytje, wandelen met de baby in de buggy enz. Jasmijn is dus meer van de rollenspellen en kan daar echt uren zoet mee zijn. Misschien iets voor jullie meisje?? Succes ermee. Groetjes Kirsten
hier hoor je heel de dag "pop poep" en dan ligt ie weer op een dekentje.. pamper erbij... vanochtend vroeg ik "stinkt de pop?" ging ze aan zn billen ruiken *lach*
bij bartsmit enzo staat gewoon op de verpakking bij welke leeftijd je het ze kunt aanbieden, vind ik wel handig.