In het weekend ga ik altijd even wandelen. Soms neem ik de jongste mee, die valt dan in slaap. Maar vaak ga ik alleen. s avonds als ze op bed liggen ruim ik even op en ben Max een uurtje bezig met stofzuigen/schoonmaken. Daarna plof ik op de bank en doe niks meer.
Hij gaat soms even met mijn vriend of mijn schoonvader mee. ( wij wonen aan het bedrijf en hij kan dan achter een klusje doen, met zijn skelter houtblokjes van het ene stapeltje naar het andere stapeltje brengen, SUPER belangrijk werk natuurlijk haha ) Verder ben ik de hele dag met hem en savonds tijd voor mezelf. Mijn vriend werkt ook veel in de weekenden, dus dan ben ik ook met hem. Nu kan hij zich super goed vermaken zelf, gelukkig. Dus heb soms gewoon tijd om een boekje te lezen terwijl hij aan het spelen is. Mag dus niet klagen. Ik ga overigs ook gewoon naar vrienden toe om daar een kopje koffie te doen zodat de kinderen ook even samen kunnen spelen, even naar een speeltuin ect. Dat is dan wel de enige plek waar ik die dag kom en zij zijn dan ook de enige die mij ontvangen. Probeer er het beste van te maken, maar inmiddels beginnen de dagen wel lang te duren als ik eerlijk ben. Niet omdat ik hem om mij heen heb, maar wel omdat we eigenlijk niks kunnen verder.
Sinds de lockdown heb ik eerlijk gezegd ook bijna geen tijd meer voor mezelf. In de avond ben ik gewoon moe en dan wil ik ook niets meer doen. Gewoonlijk zou ik dan naar de bieb gaan en dan in de studieruimte een uurtje rustig lezen. Verder kunnen we ook niet meer shoppen of ergens wat eten. Dus ja, heel erg weinig. Hopelijk kunnen we naar een tijdje wat meer voor onszelf doen als corona uit het land is (ik hoop nog eind dit jaar pffff)
Eigenlijk niet. Ik werk (in de zorg) of ben thuis met de kinderen. S avonds op. Ben nu wel sinds 3 weken beginnen met hardlopen. 3 x per week half uurtjes. Is al heerlijk van mijzelf. Stilte! Liefst als het donker is en regent. Extra stil op straat dan.
Met zo'n kleine baby heb je inderdaad nauwelijks tijd voor jezelf. Ik probeer ze vanaf het begin altijd tegelijk op bed te hebben 's middags en vanaf dat de jongste een half jaar is ligt hij 's avonds ook op tijd in bed. Sinds kort hebben we ook 1x per week een halve middag oppas en gaan mijn man en ik samen sporten (buiten). Heerlijk!
mn dochter zuigt je compleet leeg op een dag, ze is enigskind dus heel vreemd is dat nou ook weer niet. Maar ze kan ook ZELF spelen. Dus al vroeg werd de kookwekker geintroduceerd. Kwartiertje samen spelen, 5-10 minuten mama pauze. (met een beetje opbouw welliswaar) inmiddels zitten we op half uurtje spelen, half uurtje zelf. Als ik ga stoffen, stofzuigen etc. helpt ze graag mee, dus dat laten we overal buiten. Maar ik heb mijn tijd nodig om alles in banen te leiden en mezelf nog een beetje sane te houden en ik vind kwaliteit van samen spelen ook belangrijk. Haar speeltijd is dan ook echt met volle aandacht en soms moet ze even op haar beurt wachten, vind ze niet leuk maar is wel heel belangrijk om te leren.